Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Sittard-Geleen

Besluit van het hoofd Dienstverlening van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent Ondermandaatbesluit Coördinator 1e lijns KCC

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSittard-Geleen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het hoofd Dienstverlening van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent Ondermandaatbesluit Coördinator 1e lijns KCC
CiteertitelOndermandaat aan de coördinator 1e lijns KCC van het cluster Dienstverlening
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpondermandaat

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2020artikel 1

02-12-2019

gmb-2019-318016

28-11-201301-01-2020nieuwe regelgeving

11-11-2013

Elektronisch Gemeenteblad week 48 - 27 november 2013

11112013

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het hoofd Dienstverlening van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent Ondermandaatbesluit Coördinator 1e lijns KCC

Ondermandaatbesluit

Het hoofd Dienstverlening, A.J.S. Daemen

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II (hierna: Mandaatbesluit);

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de Cluster Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan haar gemandateerde bevoegdheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1.

    De coördinator 1e lijns KCC heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden

    • ·

      voeren van correspondentie in het kader van de voorbereiding en uitvoering van te nemen respectievelijk genomen besluiten, alsmede de afdoening van overige correspondentie van eenvoudige en uitvoerende aard;

    • ·

      verlenen van verlof, adv en kort buitengewoon verlof;

    • ·

      invullen van de formulieren ziek- en herstelmeldingen;

    • ·

      het nemen van besluiten met betrekking tot het verkopen, overdragen aan derde(n) om niet en vernietigen van gevonden voorwerpen conform de artikelen 6, 8, 11 en 12 van boek 5 van het Burgerlijk Wetboek en het Besluit gevonden voorwerpen (van 22 augustus 1991; uitvoering van artikel 5:12 BW).

    tenzij bij wet anders is bepaald.

  • 2.

    Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

  • 3.

    Voor de toepassing van dit besluit en de daarop berustende bepalingen wordt met de verlening van mandaat gelijkgesteld de verlening van volmacht en machtiging.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,

“namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 3. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • ·

    Regulier overleg tussen hoofd, teammanager, coördinator 1e lijns KCC en in artikel 1 genoemde functionaris;

  • ·

    Ad hoc overleg tussen afdelingshoofd, teammanager, coördinator 1e lijns KCC en in artikel 1 genoemde functionaris; (bij spoedeisende zaken)

Artikel 4. Afwezigheid/ontstentenis

In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door de coördinator Frontoffice Burgerzaken of de teammanager KCC en Burgerzaken vervangen.

Artikel 5. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking op de dag na de dag van bekendmaking.

  • 2.

    Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad op de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.

Sittard-Geleen, 11-11-2013

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,

Namens deze,

Hoofd Dienstverlening

A.J.S. Daemen

 

Goedkeuring:

Voor akkoord

De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen

J.H.J.Höppener