Het hoofd Dienstverlening, A.J.S. Daemen
Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II (hierna: Mandaatbesluit);
Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de Cluster Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan haar gemandateerde bevoegdheden;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
- 1.
De medewerker Backoffice GBA heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden:
- ·
uitoefenen van bevoegdheden, waaronder het nemen van besluiten, dan wel uitvoering geven aan taken bij of krachtens de
- o
de Wet Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (met uitzondering van artikel 83);
- o
Regeling GBA, Beheerregeling GBA
- o
Besluit GBA en de vigerende Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens opgedragen taken met betrekking tot de basisadministratie persoonsgegevens; Wegenverkeerswet en reglement rijbewijzen;
- o
Paspoortwet en PUN Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001);
- o
- o
het in ontvangst nemen van reisdocumenten;
- o
- o
uitvoeren van de Rijkswet op het Nederlanderschap en het Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap (m.u.v. art 11 en 12 BvvN);
- o
de Wet op de Lijkbezorging.
- ·
verlangen van schriftelijke machtiging (artikel 2:1 lid 2 Awb);
- ·
doorzenden van geschriften naar het bevoegde bestuursorgaan, het daarvan mededeling doen aan de afzender en waar nodig terugzenden van geschriften aan de afzender (artikel 2:3 Awb);
- ·
stellen van een termijn aan een adviseur (artikel 3:6 Awb);
- ·
in de gelegenheid stellen van aanvrager en/of belanghebbende zijn zienswijze naar voren te brengen (artikel 4:7, 4:8, 4:11 en 4:12 Awb);
- ·
verlangen van schriftelijke machtiging (artikel 2:1 lid 2 Awb);
tenzij bij wet anders is bepaald
- 2.
Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.
Artikel 2. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,
“namens deze,”
gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,
de handtekening van deze (onder)gemandateerde,
en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.
Artikel 3. Verantwoording
De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:
- ·
Regulier overleg tussen hoofd, teammanager, coördinator backoffice burgerzaken en in artikel 1 genoemde functionaris;
- ·
Ad hoc overleg tussen hoofd, teammanager, coördinator backoffice burgerzaken en in artikel 1 genoemde functionaris; (bij spoedeisende zaken)
Artikel 4. Intrekking
Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het eerder vastgestelde ondermandaat ingetrokken.
Artikel 5. Afwezigheid/ontstentenis
In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door de teammanager vervangen.
Artikel 6. Bekendmaking en inwerkingtreding
- 1.
Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking.
- 2.
Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad op de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.