Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Noord-Holland

Besluit ondermandaat, –volmacht en machtiging personeelszaken Noord-Holland 2013

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieNoord-Holland
OrganisatietypeProvincie
Officiële naam regelingBesluit ondermandaat, –volmacht en machtiging personeelszaken Noord-Holland 2013
CiteertitelBesluit ondermandaat, –volmacht en machtiging personeelszaken Noord-Holland 2013
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerppersoneel, personeelszaken

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Het Besluit Ondermandaat –volmacht en machtiging Personeelszaken Noord-Holland 2011 directies Beleid, Subsidies, Handhaving en Vergunningen, Middelen en Beheer en Uitvoering wordt ingetrokken per 1 november 2013.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Besluit mandaat, volmacht en machtiging personeelszaken Noord-Holland 2011, art 6
  2. Besluit mandaat, volmacht en machtiging personeelszaken Noord-Holland 2011, art 7
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-11-201301-01-2016nieuwe regeling

26-09-2013

Provinciaal blad, 2013, 129

247531

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit ondermandaat, –volmacht en machtiging personeelszaken Noord-Holland 2013

De provinciesecretaris van Noord-Holland;

 

Besluit vast te stellen:

 

Besluit ondermandaat, –volmacht en machtiging personeelszaken Noord-Holland 2013

Artikel 1
  • 1.

    Aan elke (adjunct)sector- en unitmanager van de directie Beleid, de directie Subsidies, Vergunningen en Toezicht, de directie Middelen en de directie Beheer en Uitvoering en het Kabinet wordt - voor zover het de medewerkers betreft die zijn aangesteld bij zijn sector of unit - de bevoegdheid verleend inzake:

    • a.

      het verlenen en weigeren van algemeen verlof als bedoeld in artikel D.7, eerste lid van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling Provincies (CAP);

    • b.

      het intrekken van algemeen verlof wegens zwaarwegend bedrijfs- of dienstbelangen als bedoeld in artikel D.7, vijfde lid van de CAP;

    • c.

      het verlenen van uren als niet opgenomen algemeen verlof wegens ziekte als bedoeld in artikel D.8 van de CAP;

    • d.

      het verlenen en weigeren van buitengewoon verlof als bedoeld in artikel D.12 van de CAP.

  • 2.

    Onder de uitoefening van de in het eerste lid genoemde bevoegdheden wordt tevens begrepen het verrichten van de daarvoor vereiste handelingen in het ERP applicatiesysteem van SAP.

Artikel 2

Aan elke sectormanager van de directie Subsidies, Vergunningen en Toezicht en van de directie Beheer & Uitvoering wordt - voor zover het de medewerkers betreft die zijn aangesteld bij zijn sector – tevens de bevoegdheid verleend inzake:

  • a.

    het verlenen van buitengewoon verlof voor (on)bepaalde tijd, al dan niet met behoud van volle of gedeeltelijke bezoldiging en op door hen te bepalen wijze, als bedoeld in artikel D.15 van de CAP;

  • b.

    het vaststellen van beoordelingen van de medewerkers van de onder hen ressorterende units als bedoeld in de Regeling Jaargesprekken;

  • c.

    het bevorderen van inschakeling in de arbeid binnen de provinciale organisatie ten aanzien van de ambtenaar die in verband met ongeschiktheid ten gevolge van ziekte verhinderd is zijn arbeid te verrichten, als bedoeld in artikel E.7 van de CAP.

Artikel 3

Aan de medewerkers van de sector Personele Dienstverlening wordt de bevoegdheid verleend tot het afwijzen van open sollicitaties en verzoeken om stageplaatsen.

Artikel 4

Aan de teamsenior Procesondersteuning van de sector Juridische Dienstverlening wordt de

bevoegdheid verleend tot het voeren van correspondentie van informatieve aard in verband met bezwaar en beroep tegen rechtspositionele besluiten.

Artikel 5 Vervangingsregeling

Bij afwezigheid of verhindering van één van de in het ondermandaat genoemde functionarissen wordt deze vervangen volgens de door de directeur van het desbetreffende organisatieonderdeel opgestelde vervangingsregeling.

Artikel 6 Inwerkingtreding en intrekking

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 november 2013.

  • 2.

    Het Besluit Ondermandaat –volmacht en machtiging Personeelszaken Noord-Holland 2011 directies Beleid, Subsidies, Handhaving en Vergunningen, Middelen en Beheer en Uitvoering wordt ingetrokken per 1 november 2013.

Haarlem, 26 september2013

De provinciesecretaris van Noord-Holland,

G.E.A. van Craaikamp.