Organisatie | Groningen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | VERORDENING BEHANDELING BEZWAARSCHRIFTEN ARA |
Citeertitel | Verordening behandeling bezwaarschriften ARA |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Bezwaarschriften ARA |
Voor het eerst vastgesteld bij raadsbesluit van 15 juni 1994
van rechtswege vervallen
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
27-10-2015 | 01-01-2014 | 01-01-2020 | art. 1, 2 en 3 | 18-03-2014 Gemeenteblad, 2015, 125 | 14.4095622 |
10-06-2004 | 01-01-2014 | onbekend | 01-06-2004 Gemeenteblad, 2004, 24 | DI 03.597 |
Op basis van een wijziging in de Gemeentewet is de bevoegdheid tot het vaststellen van verordeningen (personele aangelegenheden) gewijzigd van de raad naar het college.
Oorspronkelijk is de Verordening inzake de behandeling van bezwaarschriften ARA (met betrekking tot algemene rechtspositionele aangelegenheden van gemeentepersoneel) bij raadsbesluit van 1 juni 2004 vastgesteld.
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DE GEMEENTE GRONINGEN
Gezien het voorstel van 11 mei 2004,
Gelet op de Algemene wet bestuursrecht en de Gemeentewet;
Gehoord de commissie voor Georganiseerd Overleg;
de Verordening behandeling bezwaarschriften ARA (rechtspositie en functiewaardering) vast te stellen.
In deze verordening wordt onder medewerkers verstaan:
(voormalig) personeel van de gemeente Groningen, daaronder in ieder geval begrepen personeel dat is aangesteld (geweest), dan wel een arbeidsovereenkomst heeft (gehad), op grond van:
Deze commissie is, voor zover het een medewerker betreft als bedoeld in artikel 1a en 1b, belast met het geven van een advies in de gevallen dat door deze medewerker op het gebied van de rechtspositie van personeel – daaronder mede begrepen functiewaardering – bezwaar wordt gemaakt als bedoeld in de hoofdstukken 6 en 7 van de Algemene wet bestuursrecht.
De commissie is paritair samengesteld en bestaat uit drie leden, die als volgt worden benoemd:
een tweede lid en een of meer plaatsvervangende leden worden benoemd door de commissie voor Georganiseerd Overleg; de twee onder a en b genoemde leden benoemen gezamenlijk een derde lid en een of meer plaatsvervangende leden, die tevens als voorzitter respectievelijk plaatsvervangend voorzitter van de commissie zullen fungeren;
Van gemachtigden, die geen advocaten of medewerkers van vakbonden, bureaus voor rechtshulp en bureau sociaal raadslieden zijn, wordt een schriftelijke machtiging verlangd.
De voorzitter van de commissie kan advies of inlichtingen (doen) inwinnen bij belanghebbende, ambtenaren die bij de voorbereiding van dat besluit betrokken zijn geweest en deskundigen. Ambtenaren en deskundigen kunnen worden uitgenodigd om te worden gehoord.