Organisatie | Roermond |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening klachten gemeente Roermond |
Citeertitel | Klachtenverordening gemeente Roermond |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Gemeentewet, art. 147
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
02-10-2013 | nieuwe regeling | 21-02-2013 Trompetter, 01-10-2013 | 2013/002/1 |
De raad van de gemeente Roermond,
gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 18 december 2012 , raadsvoorstelnummer 181212/109;
gezien het advies van de commissie Bestuur en Middelen van 4 februari 2013;
overwegende dat het noodzakelijk is om bij verordening regels te stellen met betrekking tot de uitvoering van de Klachtenregeling.
Artikel 5. Informele afhandeling van de klacht
Alvorens de klacht door te zenden naar de klachtenadviseur tracht de klachtencoördinator de klacht, in overleg met de klager, beklaagde, en – voor zover van toepassing – het betreffende afdelingshoofd, minnelijk te regelen. Zodra naar tevredenheid van klager aan diens klacht tegemoet is gekomen en beklaagde zich hiermee kan verenigen, vervalt de verplichting tot het verder behandelen van de klacht. De klager ontvangt hiervan een schriftelijke bevestiging.