Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Putten

Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Putten Hoofdstuk 19a Keuringen brandweerpersoneel

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatiePutten
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingArbeidsvoorwaardenregeling gemeente Putten Hoofdstuk 19a Keuringen brandweerpersoneel
CiteertitelArbeidsvoorwaardenregeling gemeente Putten Hoofdstuk 19a Keuringen brandweerpersoneel
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerppersoneel en organisatie

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Dit hoofdstuk maakt deel uit van een regeling bestaande uit 22 hoofdstukken.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Artikel 125 Ambtenarenwet
  2. Artikel 147 Gemeentewet
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-201201-04-2013Nieuwe regeling

15-05-2012

13 februari 2013 Puttens Nieuwsblad

263009

Tekst van de regeling

Intitulé

ARBEIDSVOORWAARDENREGELING GEMEENTE PUTTEN

Burgemeester en wethouders van de gemeente Putten;

Gelet op artikel 125 van de ambtenarenwet en artikel 147 van de Gemeentewet;

Gelet op het besluit van de raad der gemeente Putten, van 6 juni 1996;

 

besluiten:

 

vast te stellen de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Putten 2012.

Deze regeling treedt in werking op 1 januari 2012

Hoofdstuk 19a Keuringen brandweerpersoneel

Artikel 19a:1 Algemeen

  • 1.

    Dit hoofdstuk is van toepassing op de ambtenaar die bij de brandweer is aangesteld in de functie van bevelvoerder en manschap A en B zoals vermeld in het Besluit personeel veiligheidsregio’s.

  • 2.

    Het college kan in aanvulling op het eerste lid andere functies bij de brandweer aanwijzen waarop dit hoofdstuk van toepassing is.

Artikel 19a:2 Aanstellingskeuring

  • 1.

    Aanstelling in een functie, bedoeld in artikel 19a:1, is alleen mogelijk als na een geneeskundig onderzoek gericht op de te bekleden functie blijkt dat tegen het bekleden van de functie uit medisch oogpunt geen bezwaren bestaan.

  • 2.

    Het geneeskundig onderzoek bestaat uit de onderdelen zoals opgenomen in de aanstellingskeuring in bijlage VIIa van de CAR.

  • 3.

    Het geneeskundig onderzoek wordt gedaan door geneeskundigen, die daartoe door het college zijn aangewezen.

  • 4.

    De kosten van het geneeskundig onderzoek komen ten laste van de gemeente.

Artikel 19a:3 Periodiek Preventief Medisch Onderzoek

  • 1.

    Periodiek wordt de medische gezondheid van de ambtenaar, die is aangesteld in een functie, bedoeld in artikel 19a:1, getoetst conform het Periodiek Preventief Medisch Onderzoek (PPMO).

  • 2.

    Het PPMO bestaat uit de onderdelen, zoals opgenomen in bijlage VIIb van de CAR.

  • 3.

    Het geneeskundig onderzoek geschiedt voor de ambtenaar gelijktijdig of minimaal een half jaar na indienstreding.

  • 4.

    Het geneeskundig onderzoek geschiedt voor de ambtenaar met een leeftijd van:

    • a.

      jonger dan veertig één keer in de vier jaar;

    • b.

      tussen de veertig en vijftig één keer per twee jaar;

    • c.

      ouder dan vijftig jaar eens per jaar.

Artikel 19a:4 Fysieke test

Jaarlijks wordt de fysieke conditie van de ambtenaar, die is aangesteld in een functie bedoeld in artikel 19a:1, getoetst.