Organisatie | Uithoorn |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Ontheffing Inrijverbod Drechtdijk en Halfweg |
Citeertitel | Ontheffing Inrijverbod Drechtdijk en Halfweg |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp |
Kenmerk van het voorstel:
Verkeersbesluit 05.00368, 08-07-2004
BI04.0506, 08-07-2004
BI04.0928, 07-12-2004
Wegenverkeerswet 1994, art. 87
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
16-03-2005 | nieuwe regeling | 02-02-2005 Gemeentepagina Nieuwe meerbode, 16-03-2005 | BI04.0506, BI04.0928 |
Er geldt een inrijverbod voor alle motorvoertuigen op de Drechtdijk:
op maandag t/m vrijdag van 7.30 tot 9.00 uur. Dit is met bord C12 van bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 aangegeven.
Hiertoe is op 8 juli 2004 een verkeersbesluit genomen. Dit besluit is bekendgemaakt op de gemeentepagina, in de Nieuwe Meerbode en op onze website.
Er geldt geen uitzondering voor bestemmingsverkeer. Alleen met een ontheffing mag men vanaf de Noordzuidroute de Drechtdijk oprijden en vanaf het Steenwijkerveld rechtsaf de Halfweg oprijden op maandag t/m vrijdag van 7.30 tot 9.00 uur.
Als beleid hebben wij vastgesteld dat aan de bewoners van en bedrijven aan het Steenwijkerveld, het Bezworen Kerf, het Korte Eind, het Lange Eind en de Drechtdijk, tussen de Noordzuidroute en de Mgr. Noordmanlaan te De Kwakel desgevraagd op basis van artikel 87 van het Reglement verkeerregels en verkeerstekens 1990 ontheffing kan worden verleend. Dit beleid is op 16 maart 2005 bekendgemaakt op de gemeentepagina in de Nieuwe Meerbode en op onze website. De bewoners en bedrijven hebben hierover bericht ontvangen en er zijn ontheffingen verleend.
In eerste instantie hadden wij besloten om alleen aan de bewoners van en bedrijven aan het Steenwijkerveld en de Drechtdijk, tussen de Noordzuidroute en de Halfweg (het vroegere ‘bestemmingsverkeer’), ontheffing te verlenen. Het aantal bewoners en bedrijven dat vanaf 16 maart 2005 voor een ontheffing in aanmerking komt, betekende een aanzienlijk uitbreiding van het aantal ontheffingen. Verdere uitbreiding is niet gewenst, omdat het effect van het inrijverbod hierdoor steeds meer wordt uitgehold.