Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Rotterdam

Verordening klachtbehandeling Rotterdam 2013

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieRotterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingVerordening klachtbehandeling Rotterdam 2013
CiteertitelVerordening klachtbehandeling Rotterdam 2013
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpGemeenteblad 2013-74
Externe bijlageVerordening klachtbehandeling Rotterdam 2013

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Gecons. tekst bijgewerkt tot en met wijziging 1

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 9:14 van de Algemene wet bestuursrecht

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

28-06-201328-05-2021Gecons. tekst bijgewerkt tot en met wijziging 1

20-06-2013

Gemeenteblad 2013-74

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 4 juni 2013. (raadsvoorstel 2013-1683); raadsstukken 13GR949 en 13GR1683
28-06-2013Onbekend

20-06-2013

Gemeenteblad 2013-74

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 4 juni 2013. (raadsvoorstel 2013-1683); raadsstukken 13GR949 en 13GR1683

Tekst van de regeling

Intitulé

Verordening klachtbehandeling Rotterdam 2013

 

 

Gemeenteblad 2013

 

 

Verordening klachtbehandeling Rotterdam 2013

 

 

De Raad van de gemeente Rotterdam,

 

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 4 juni 2013. (raadsvoorstel 2013-1683); raadsstukken 13GR949 en 13GR1683;

 

overwegende, dat de gemeente Rotterdam zorg wil dragen voor een behoorlijke behandeling van klachten en klaagschriften en dat het wenselijk is te beschikken over een interne en externe klachtvoorziening als bedoeld in hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

overwegende, dat vanuit een oogpunt van eenduidige en transparante behandeling van klachten een concernbrede klachtenregeling nodig is; 

gelet op artikel 9:14 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

besluit:

 

tot vaststelling van de Verordening klachtbehandeling Rotterdam 2013.