Organisatie | Zevenaar |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Procedureregeling functiewaardering 2012 |
Citeertitel | Procedureregeling functiewaardering 2012 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2013 | 01-01-2020 | Onbekend | 16-07-2013 Onbekend | Onbekend |
Procedureregeling functiewaardering 2012
Het niveau van alle bij de gemeente voorkomende organieke functies zal worden vastgelegd volgens de methode van functiewaardering (OFS 2008).
Het bepaalde in het eerste lid geldt slechts ten aanzien van organieke functies waarvoor een bezoldiging van gemeentewege wordt vastgesteld.
De Algemeen Directeur is (eind) verantwoordelijk en stelt de functieprofielen vast. Het functieprofiel van de functies Algemeen Directeur en Griffier wordt vastgesteld door het college van Burgemeester en Wethouders.
Het (staf)afdelingshoofd stelt het concept-functieprofiel op door middel van het indelen in een functiefamilie en een bandbreedte, eventueel aangevuld met maximaal drie aanvullende taken. P&O heeft hierbij een faciliterende, toetsende en signalerende rol en draagt mede zorg voor de consistentie. Voor de uitvoering van deze regeling heeft de brandweercommandant ten aanzien van de betreffende medewerkers dezelfde rol als het afdelingshoofd bij de overige afdelingen.
Het afdelingshoofd bespreekt met de medewerker de indeling in functiefamilie/bandbreedte en eventuele aanvulling(en). Zonodig past het afdelingshoofd naar aanleiding van dit gesprek de indeling c.q. aanvulling(en) aan.
Het door het afdelingshoofd opgestelde functieprofiel wordt aangeboden aan het hoofd BMO. Binnen twee werkweken na ontvangst van het profiel zal deze functionaris, indien er sprake is van concernbrede afwijkingen, deze schriftelijk onderbouwd, voorleggen aan de Algemeen Directeur. De Algemeen Directeur zal binnen twee werkweken – eventueel na tussentijds overleg met het betreffende afdelingshoofd – het profiel vaststellen.
De vaststelling en toekenning van het functieprofiel wordt schriftelijk meegedeeld aan de betreffende medewerker. Het betreffende afdelingshoofd en P&O ontvangen een afschrift.
Artikel 4 Bezwaar tegen het vastgestelde functieprofiel
Tegen de vaststelling bedoeld in artikel 3, lid 4, kan de betreffende medewerker binnen zes weken na verzending bezwaar maken bij het college van burgemeester en wethouders. Het college legt het bezwaar voor aan de bezwarencommissie conform het bepaalde in de verordening bezwaren- en klachtencommissie gemeente Zevenaar.
Artikel 5 Eerste functieprofiel en wijziging in het functieprofiel
Functiebeschrijvingen worden opgemaakt:
Voor de behandeling van de in lid 1 bedoelde nieuwe of aangepaste functieprofielen zijn alle bepalingen van deze regeling van toepassing.
Artikel 6 De analyse en de waardering
Er is een toetsingscommissie, bestaande uit:
Aan de hand van het vastgestelde functieprofiel stelt P&O een concept-waarderingsadvies op. Dit advies wordt besproken met het betreffende afdelingshoofd.Het concept-waarderingsadvies zoals bedoeld in het vorige lid van dit artikel wordt ter beoordeling voorgelegd aan de toetsingscommissie. De toetsingscommissie toetst het concept-waarderingsadvies.
De vergaderingen van de toetsingscommissie zijn niet openbaar. Van de vergadering(en) wordt een verslag gemaakt, waarin - indien aan de orde - ook de minderheidsstandpunten worden verwoord.
P&O stelt het definitieve B&W advies op. Het verslag van de vergadering(en) van toetsingscommissie wordt als bijlage bij het advies gevoegd.
Burgemeester en wethouders stellen de functiewaardering vast.
De vastgestelde waardering en de hieraan gekoppelde functieschaal worden schriftelijk aan de betreffende medewerker bekend gemaakt. Het afdelingshoofd en P&O ontvangen een afschrift.
Artikel 7 Bezwaar tegen de vastgestelde functiewaardering
Indien de medewerker het niet eens is met de vastgestelde functiewaarderingsuitslag, kan hij dat in een bezwaarschrift kenbaar maken bij burgemeester en wethouders binnen zes weken na schriftelijke bekendmaking van de uitslag.
Het bezwaar wordt vervolgens behandeld conform de verordening bezwaren- en klachtencommissie Zevenaar.
Artikel 8 Slot- en overgangsbepalingen
In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, beslissen burgemeester en wethouders in de geest van deze regeling.
Deze regeling kan worden aangehaald als ' Procedureregeling functiewaardering gemeente Zevenaar 2012.'
Deze regeling treedt in werking op de datum van vaststelling onder intrekking van de “Procedureregeling functiewaardering gemeente Zevenaar 2006”.