Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Stichtse Vecht

Beleidsplan Integrale Schuldhulpverlening

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieStichtse Vecht
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBeleidsplan Integrale Schuldhulpverlening
CiteertitelBeleidsplan Integrale Schuldhulpverlening
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpmaatschappelijke zorg en welzijn
Eigen onderwerp
Externe bijlageBeleidsplan Integrale Schuldhulpverlening

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Wet gemeentelijke schuldhulpverlening

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

04-07-201204-01-2016Nieuwe regeling

03-07-2012

Onbekend

Beleidsplan

Tekst van de regeling

Intitulé

Beleidsplan Integrale Schuldhulpverlening

De raad van de gemeente Stichtse Vecht,

gelet op:

  • 1.

    het collegevoorstel van: 22 mei 2012;

  • 2.

    de bespreking in de werksessie van: 13 juni 2012;

gelet op:

  • 1.

    het collegevoorstel van: 22 mei 2012;

  • 2.

    de bespreking in de werksessie van: 13 juni 2012;

besluit:

 

het beleidsplan integrale schuldhulpverlening 2012 – 2016 met terugwerkende kracht tot 1 juli 2012 vast te stellen met de daarin genoemde uitgangspunten:

  • 1.

    een integrale benadering, waarbij er niet alleen oog is voor de financiële problemen van de cliënt, maar ook voor daarmee samenhangende immateriële problemen;

  • 2.

    een brede toegankelijkheid tot schuldhulpverlening, maar niet zonder grenzen. Er wordt een groot beroep gedaan op de eigen verantwoordelijkheid, eigen kracht en motivatie van cliënten;

  • 3.

    individueel maatwerk, waarbij een passende vorm van hulpverlening wordt aangeboden die aansluit bij de situatie van de cliënt;

  • 4.

    een duurzame totaalaanpak van de schuldenproblematiek met aandacht voor preventie, curatie en nazorg, waarbij professionals invulling geven aan het curatieve deel en vrijwilligers een centrale rol vervullen in de preventie- en nazorg activiteiten;

  • 5.

    een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening binnen de kaders van de Wgs en de eisen van de NVVK;

  • 6.

    korte wacht- en doorlooptijden;

  • 7.

    het duurzaam vergroten van de financiële zelfredzaamheid van cliënten.

3 juli 2012

Griffier Voorzitter