Organisatie | Heemstede |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Reglement inzake openbaar maken functies van leden van de gemeenteraad |
Citeertitel | Reglement inzake openbaar maken functies van leden van de gemeenteraad |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
11-02-2010 | 01-03-1989 | Nieuwe regeling | 30-06-1994 De Heemsteder, 10 februari 2010 | Onbekend |
De burgemeester draagt er zorg voor dat in een register voor elk lid van de gemeenteraad worden aangetekend zijn of haar hoofdbetrekking en alle nevenfuncties met vermelding per functie:
Onder nevenfunctie wordt verstaan elke werkzaamheid die niet geacht kan worden te behoren tot het samenstel van werkzaamheden dat de hoofdbetrekking vormt, met uitzondering van het raadslidmaatschap, maar met inbegrip van elke functie welke hieruit rechtstreeks voortvloeit.
Ten behoeve van de aantekening in het register zenden zitting hebbende raadsleden vóór 1 april 1989 de in artikel 1 bedoelde gegevens aan de burgemeester.
Nieuw benoemde raadsleden zenden bedoelde gegevens aan de burgemeester binnen 14 dagen na het onherroepelijk worden van hun benoeming.
De raadsleden geven eventuele wijzigingen in de in het register vermelde gegevens, alsmede eventuele aanvullingen daarop zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk op 30 juni van elk jaar aan de burgemeester schriftelijk op.
Het register is openbaar en ligt tijdens kantooruren in het raadhuis voor een ieder ter inzage.
De burgemeester draagt er zorg voor dat elk jaar tenminste éénmaal bekend wordt gemaakt dat het register voor een ieder tijdens kantooruren ter inzage ligt in het raadhuis.