Organisatie | Boekel |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | verordening intern klachtrecht |
Citeertitel | verordening intern klachtrecht |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
03-08-2010 | Nieuwe regeling | 19-05-2004 Weekblad Boekel & Venhorst, 03-08-2010 | PD/000689 |
Tot de taken van het centraal meldpunt behoren:
het toetsen van de klacht aan het bepaalde in artikel 9:8 Awb (uitzonderingen voor klachtbehandeling). Indien daartoe aanleiding is ontvangt de klager een bericht waarin de klager in de gelegenheid wordt gesteld binnen een daartoe gestelde termijn aanvullende gegevens in te dienen. Een en ander gebeurt niet eerder dan nadat met de klachtencoördinator is afgestemd.
Artikel 4 Inzake de klachtencoördinator
Het college van burgemeester en wethouders wijst een klachtencoördinator aan die zich bezighoudt met de afhandeling van klachten over gedragingen van bestuursorganen dan wel over de gedragingen van onder diens verantwoordelijkheid werkende ambtenaren. En zorgt eveneens voor een regeling ter vervanging indien de klacht betrekking heeft op de functionaris die als klachtencoördinator is aangewezen.