Organisatie | Dalfsen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandaatstatuut gemeente Dalfsen |
Citeertitel | Mandaatstatuut gemeente Dalfsen |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester en de heffingsambtenaar hebben per 1 januari 2015 het Mandaatstatuut gemeente Dalfsen 2015 vastgesteld. Dit Mandaatstatuut gemeente Dalfsen [2009] is daarbij ingetrokken, met uitzondering van hoofdstuk V Raad.
De vaststelling van het Mandaatstatuut gemeente Dalfsen 2015 is in deze regeling verwerkt als de 12e wijziging van het Mandaatstatuut gemeente Dalfsen [2009].
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
02-04-2016 | 01-06-2021 | 13e wijziging | 21-03-2016 | 02-02-2016, nummer 431 | |
01-01-2015 | 02-04-2016 | 12e wijziging | 23-12-2014 | 15-12-2014, nummer 1157 | |
24-01-2014 | 01-01-2014 | 01-01-2015 | 11e wijziging | 24-12-2013 | 13-12-2013, nummer 606 |
01-04-2013 | 01-01-2013 | 24-01-2014 | 10e wijziging | 18-03-2013 KernPUNTEN, 02-04-2013 | 05-02-2013, nummer 190 |
21-02-2013 | 01-04-2013 | 9e wijziging | 11-02-2013 KernPUNTEN, 20-02-2013 | 23-01-2013, nummer 84 | |
12-12-2012 | 21-02-2013 | 8e wijziging | 26-11-2012 KernPUNTEN, 11-12-2012 | 19-11-2012, nummer 1008 | |
12-12-2012 | 12-12-2012 | 7e wijziging | 26-11-2012 KernPUNTEN, 11-12-2012 | 19-11-2012, nummer 1008 | |
21-12-2011 | 12-12-2012 | 6e wijziging | 08-08-2011 KernPUNTEN, 20-12-2011 | 21-07-2011, nummer 644 | |
16-02-2011 | 21-12-2011 | 5e wijziging | 31-01-2011 KernPUNTEN, 15-02-2011 | 18-01-2011, nummer 55 | |
24-11-2010 | 16-02-2011 | 4e wijziging | 16-11-2010 KernPUNTEN, 23-11-2010 | 03-11-2010, nummer 1557 | |
01-07-2010 | 24-11-2010 | 3e wijziging | 28-05-2010 KernPUNTEN, 2010-06-15 | 2010-05-26, nummer 581 | |
11-11-2009 | 2e wijziging | 27-10-2009 KernPUNTEN, 10-11-2009 | 19-10-2009, nummer 1652 | ||
01-05-2009 | 1e wijziging | 14-04-2009 KernPUNTEN, 28-04-2009 | 04-04-2009, nummer 180 | ||
01-07-2008 | 01-06-2021 | Nieuwe regeling | 26-05-2008 KernPUNTEN, 01-07-2008 | 22-04-2008, nummer 486 |
Burgemeester en wethouders van de gemeente Dalfsen en
de burgemeester van de gemeente Dalfsen;
overwegende dat het uit een oogpunt van efficiency wenselijk is de in dit statuut genoemde zaken te mandateren;
gelet op artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht en de Gemeentewet;
Onder de voorwaarden opgenomen in bijlage 1 bij dit besluit:
A.de volgende bevoegdheden tot het afhandelen van zaken te mandateren aan:
Aldus besloten te Dalfsen, 14 april 2009.
Raad van de gemeente Dalfsen,
de voorzitter, de plaatsvervangend griffier,
L.V. Elfers H.J. van der Woude
Burgemeester en wethouders van Dalfsen,
de burgemeester, de secretaris-directeur,
L.V. Elfers drs. H. Zwart
Burgemeester van Dalfsen,
L.V. Elfers
Bijlage 1 algemene voorwaarden voor het uitoefenen van mandaat
Onverminderd het bepaalde in het eerste lid wordt bij de uitoefening van bedoelde bevoegdheden het daaromtrent gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, circulaires, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen van rijks- en provinciale en gemeentelijke wetgevers of bestuursorganen in acht genomen. Ten aanzien van bevoegdheden die financiële consequenties hebben, geldt bovendien dat hierin in de begroting moet zijn voorzien.
De bevoegdheden, bedoeld in dit besluit, worden door de functionarissen, verder te noemen gemandateerden, uitgeoefend namens het ter zake bevoegde bestuursorgaan.
Indien bij een namens burgemeester en wethouders te nemen besluit het beleid van het college in het geding zou kunnen komen, legt de gemandateerde de zaak vooraf aan de betrokken portefeuillehouder voor. Indien deze dat nodig acht, wordt de zaak ter verdere besluitvorming aan het college van burgemeester en wethouders voorgelegd.
Voor de toepassing van het bepaalde in het eerste lid wordt in elk geval geacht het beleid van burgemeester en wethouders bij een te nemen besluit in het geding te zijn en wordt het te nemen besluit aan het college voorgelegd:
voor wat betreft personele aangelegenheden, indien er rekening mee gehouden moet worden dat de ambtenaar die het betreft, van zijn of haar bevoegdheden op grond van het bepaalde in het CAR/UWO om zijn of haar belangen rechtstreeks bij het tot aanstelling bevoegde gezag te bepleiten gebruik zal maken;
Behoudens in zaken met een routinematig karakter geldt ondertekeningsmandaat niet ten aanzien van stukken gericht aan de Kroon, Minister, Staatssecretaris, Commissaris van de Koningin en Gedeputeerde Staten.
Mandaat is niet van toepassing op de beslissingen op een bezwaar- of beroepschrift.
Indien en voor zover in deze voorwaarden niet anders is aangegeven, zijn de gemandateerden onder goedkeuring van de directeur van de betreffende afdeling, bevoegd functionarissen binnen hun (hoofd)afdeling te machtigen tot het geheel of gedeeltelijk uitoefenen van de hen bij dit besluit gegeven bevoegdheden (submandaat). De gemandateerden plegen daarbij vooraf overleg met de directeur van de betreffende afdeling.
Het college van burgemeester en wethouders kan besluiten over welke gemandateerde zaken verslag moet worden gedaan en de frequentie hiervan.