Organisatie | Heerlen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Uitwerkingsbesluit diensten aan derden |
Citeertitel | Uitwerkingsbesluit diensten aan derden |
Vastgesteld door | gedelegeerde functionaris |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
art. 160 Gw
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-07-2013 | 01-02-2015 | Nieuwe regeling (tevens intrekking van uitwerkingsbesluit diensten derden 2012) | 11-06-2013 n.v.t. | 2013/8986 |
uitwerkingsbesluit “diensten aan derden”
Dit besluit geeft aan welk bedrag aan derden in rekening gebracht moet worden als Heerlense ambtenaren voor hen werken, bijvoorbeeld het onderhouden van verkeerslichten of het uitvoeren van toezicht in een andere gemeente. Bij dit besluit is een checklist gevoegd met aandachtspunten voor de eigen bedrijfsvoering en het opstellen van de samenwerkings- en dienstverleningsovereenkomsten. Voor hulp en / of ondersteuning kan worden aangeklopt bij de Stafafdeling Jurap / cluster Juridische Zaken.
Wordt de uitgehuurde ambtenaar bij de gemeente Heerlen vervangen door een uitzendkracht, dan blijft doorberekening van de opslag (op de ambtenaar) achterwege en wordt alleen de werkgeverslast (linker kolom in onderstaand schema) in rekening gebracht. Als de inhuurvergoeding van de uitzendkracht hoger is dan de werkgeverslast, dan geldt dat hogere bedrag.
Alle nieuwe contracten dienen voorgelegd te worden aan A&O ter controle. In het geval afgeweken wordt van de tarieven dient toetsing door de stafafdeling S&C plaats te vinden. Zwaarwegende afwijkingen vereisen een directiebesluit.
Bedragen per 1 januari 2013 (in €)
Risico-opslag en bijkomende kosten
Bij het aanbieden van diensten aan derden geldt:
(*) de afnemer moet voldoen aan de aanbestedingsregels
Het afdelingshoofd is bevoegd mìts de werkzaamheden in het afdelingsplan zijn benoemd en voldaan wordt aan de randvoorwaarden. Het afdelingshoofd besluit tot het verrichten van de werkzaamheden en gaat namens de gemeente een (civielrechtelijke) overeenkomst aan. In alle andere gevallen is het aangaan van een overeenkomst en het besluiten daarover een bevoegdheid van de directie.
Samenwerkings- en dienstverleningsovereenkomst met andere overheidsorganisaties. Checklist voor het maken van afspraken en het opstellen van een overeenkomst.
De centrale vraag voor samenwerking en dienstverlening is:
·waarom werken we samen of verlenen wij een dienst en als we het doen waar moeten we dan op letten?
Aandachtspunten eigen bedrijfsvoering:
Aandachtspunten bij het opstellen van een overeenkomst: