Organisatie | Woerden |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Klachtenregeling bij aanbesteden gemeente Woerden 2013 |
Citeertitel | Klachtenregeling bij aanbesteden gemeente Woerden 2013 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is vervangen door de klachtenregeling bij aanbesteden gemeente Woerden 2017.
Aanbestedingswet 2012
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
14-03-2017 | 14-03-2017 | intrekking | 31-01-2017 Gemeenteblad 2017, 39918 | 39918/2017 | |
13-06-2013 | 14-03-2017 | nieuwe regeling | 28-05-2013 Woerdense Courant 12 juni 2013 | 13A.00483a |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Woerden,
gelet op het bepaalde in de memorie van toelichting bij de Aanbestedingswet 2012, en op het bepaalde in de regeling ‘Klachtafhandeling bij aanbesteden’ van 7 maart 2013 verstrekt door het Ministerie van Economische Zaken;
vast te stellen de ‘Klachtenregeling bij aanbesteden gemeente Woerden 2013’
De ondernemer dient zijn klacht schriftelijk of per e-mail bij het klachtenmeldpunt in. Hierin maakt hij duidelijk dat het over een klacht gaat en waarover hij klaagt en hoe volgens hem het knelpunt zou kunnen worden verholpen. De klacht bevat verder de dagtekening, naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres van de ondernemer en de aanduiding van de aanbesteding. Anoniem klagen kan niet.
Het klachtenmeldpunt bevestigt per omgaande de ontvangst van de klacht. In de bevestigingwordt aangegeven dat de aanbestedende dienst ervan uitgaat dat de ondernemer kiest vooreen afhandeling volgens de onderhavige regeling. Ook wordt aangegeven dat als de ondernemer wil dat de klachtenprocedure in de zin van titel 9.1 van de Awb wordttoegepast, hij dit moet laten weten.
Het klachtenmeldpunt onderzoekt vervolgens, eventueel aan de hand van door de ondernemer en de aanbestedende dienst aanvullend verstrekte gegevens, of de klacht terecht is. Het klachtenmeldpunt begint zo spoedig mogelijk met dit onderzoek, zet dit voortvarend voort en houdt daarbij rekening met de planning van de aanbestedingsprocedure. Het klachtenmeldpunt brengt aan de aanbestedende dienst schriftelijk verslag uit van het onderzoek naar de klacht.
1.Wanneer de aanbestedende dienst na het onderzoek door het klachtenmeldpunt tot deconclusie komt dat de klacht terecht of gedeeltelijk terecht is en de aanbestedende dienstcorrigerende en/of preventieve maatregelen treft, dan deelt de aanbestedende dienst dit zospoedig mogelijk schriftelijk mee aan de ondernemer en het klachtenmeldpunt. Ook de andere (potentiële) inschrijvers/gegadigden worden op de hoogte gesteld. Afhankelijk van de fase in de aanbestedingsprocedure kan het voorkomen dat de maatregelen door de contactpersoon van de aanbesteding bij de aanbestedende dienst aan de betrokkenen in de aanbesteding worden gecommuniceerd op hetzelfde moment als de indiener van de klacht het bericht krijgt. Dit om bevoordeling van partijen te voorkomen.