Organisatie | Veenendaal |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Reglement klachtencommissie woonruimteverdeling |
Citeertitel | Reglement klachtencommissie woonruimteverdeling |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | bestuurlijke organisatie |
het Reglement klachtencommissie woonruimteverdeling vervangt het Reglement Klachtencommissie Woonruimteverdeling WERV vastgesteld op 26 juni 2007
hoofdstuk 2 van de Huisvestingsverordening Veenendaal
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-07-2013 | nieuwe regeling | 12-03-2013 Veenendaalse Krant, 2013-05-01 | 2013.03.04-02 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Veenendaal;
het gewenst is het op 19 juni 2007 vastgestelde Reglement klachtencommissie Woonruimteverdeling WERV 2007 te actualiseren;
hoofdstuk 2 van de Huisvestingsverordening Veenendaal
vast te stellen Reglement klachtencommissie woonruimteverdeling
In dit reglement wordt verstaan onder:
Artikel 2 Instelling klachtencommissie woonruimteverdeling WERV
Er is een klachtencommissie woonruimteverdeling WERV, die als taak heeft uitspraken te doen over klachten van belanghebbenden die door de uitvoering van hoofdstuk 2 van de Huisvestingsverordening Veenendaal rechtstreeks in hun belang worden getroffen, tenzij op grond van de Algemene wet bestuursrecht bezwaar kan worden gemaakt bij het college.
De commissie vergadert zo vaak als nodig is voor een tijdige behandeling van ingediende klachten maar in ieder geval één keer per jaar.
De secretaris zendt na ontvangst van een klacht een ontvangstbevestiging aan de klager. De klacht en de daarbij overgelegde stukken worden zo spoedig mogelijk aan de commissie gezonden. Op de klacht wordt de datum van ontvangst aangetekend. Bij het bericht van ontvangst wordt vermeld dat de commissie een bindende uitspraak voor partijen doet en wordt tevens de termijn van afhandeling genoemd. De commissie vraagt verweerder zo spoedig mogelijk na ontvangst van de klacht, maar uiterlijk binnen 14 dagen, schriftelijk op de klacht te reageren.
Klachten ontvangen voor de inwerkingtreding van dit reglement worden afgehandeld volgens de regels van het oude reglement.