Organisatie | Midden-Delfland |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beheerregeling gemeentelijke basisregistratie personen Midden-Delfland |
Citeertitel | Beheerregeling gemeentelijke basisregistratie personen Midden-Delfland (BRP) |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlagen | Toelichting op Beheerregeling BRP Bijlage 1: Aanwijzing van beheerfunctionarissen |
Regeling vervangt Beheerregeling GBA van 1 juni 2010
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
28-06-2013 | Nieuwe regeling | 11-06-2013 Elektronisch Gemeenteblad, 2013, week 26 | Onbekend |
Hoofdstuk 1. ALGEMENE BEPALINGEN
Het afdelingshoofd Dienstverlening en communicatie is beheerder van de basisregistratie personen en van het autorisatiebesluit en in die hoedanigheid informatiebeheerder en privacybeheerder. Hij kan de taak van informatiebeheerder en privacybeheerder geheel of gedeeltelijk mandateren aan een of meer ondergeschikte ambtenaren.
Hoofdstuk 2. HET INFORMATIEBEHEER
De informatiebeheerder adviseert het college van burgemeester en wethouders over de navolgende aspecten die voortvloeien uit deze basisregistratie te weten:
Hoofdstuk 3. HET GEGEVENSBEHEER
De gegevensbeheerder is bevoegd, in overleg met de applicatiebeheerder, vanuit de in artikel 9 bedoelde verantwoordelijkheid de gegevensverwerkers aanwijzingen te geven betreffende de opname en bijhouding van gegevens in de basisadministratie.
Periodiek wordt de inhoudelijke kwaliteit van het bestand van persoonslijsten in de basisadministratie onderworpen aan een audit door een namens de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties aangewezen auditinstelling.
De gegevensbeheerder voorziet in een doorlopende kwaliteitssteekproef en de uitvoering van de daarmee samenhangende verbetermaatregelen gericht op het welslagen van de eerder vermelde audit.
Hoofdstuk 4. HET SYSTEEMBEHEER
De systeembeheerder is verantwoordelijk voor het technisch onderhoud van het toepassingssysteem.
Hoofdstuk 5. HET APPLICATIEBEHEER
De applicatiebeheerder is verantwoordelijk voor:
de technische afhandeling van de periodieke gegevensverstrekking die plaatsvindt op basis van een autorisatiebesluit, alsmede de systematische gegevensverstrekking die plaatsvindt op basis van de door het college van burgemeester en wethouders vastgestelde procedurebeschrijving voor de basisregistratie personen;
De applicatiebeheerder is verantwoordelijk voor de gehele of gedeeltelijke uitvoering van de uitwijkprocessen zoals beschreven in de procedure uitwijk.
Hoofdstuk 8. HET BEVEILIGINGSBEHEER
De beveiligingsbeheerder is verantwoordelijk voor het toezicht op naleving van de beveiligingsmaatregelen en –procedures zoals uitgewerkt in het Informatiebeveiligingsplan.
De beveiligingsbeheerder is bevoegd om het management adviezen te geven ten aanzien van beveiligingsvoorschriften, die voortvloeien uit de wet en het Informatiebeveiligingsplan.
De in deze regeling opgenomen bepalingen gelden voor de basisregistratie personen als bedoeld artikel 1 van de Verordening Basisregistratie Personen evenals voor de daarin genoemde aangehaakte gegevens.
Deze regeling treedt in werking op de eerste dag na die waarop zij is bekend gemaakt.
De Beheerregeling GBA zoals vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente op 1 juni 2010 wordt hiermee ingetrokken.
Deze regeling wordt aangehaald als Beheerregeling gemeentelijke basisregistratie personen (Beheerregeling BRP).
Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 11 juni 2013.
Peter Veenman, Arnoud Rodenburg,
gemeentesecretaris, burgemeester.
Klik op onderstaande link voor de toelichting op de Beheerregeling BRP:
Toelichting op Beheerregeling BRP
Klik op onderstaande link voor Bijlage 1: Aanwijzing van beheerfunctionarissen: