Organisatie | Sittard-Geleen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Subsidieverordening inzameling oud papier |
Citeertitel | Subsidieverordening inzameling oud papier |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | subsidies |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-02-2001 | Onbekend | 13-12-2000 Trompetter, | Gemeenteblad |
Afdeling 1 SUBSIDIEVERORDENING INZAMELING OUD PAPIER
Deze verordening verstaat onder:
Afdeling 2. DEFINITIE OUD PAPIER
Onder oud papier wordt verstaan: al dan niet gebruikt, bedrukt of onbedrukt papier, onverschillig van welke aard, zoals kranten, tijdschriften, verpakkingsmaterialen, karton, golfkarton, papierafvallen, snippers, stroken en snijdsels die bij particuliere huishoudens als afvalstof vrijkomt.
Het oud papier mag, in zodanige mate, geen stoffen bevatten die redelijkerwijs de bewerking daarvan tot een opnieuw te gebruiken grondstof van goede kwaliteit, gemeten aan de eisen die aan de voor hergebruik geschikt te maken oud papier kunnen worden gesteld, nadelig beïnvloeden of daaraan in de weg staan. Tot de hier bedoelde stoffen en zaken kunnen behoren: chemisch afval, met water (sterk) reagerende stoffen, metalen of metaalhoudende voorwerpen, koord, touw (al dan niet van kunststof), kunststofzakken in het algemeen, cellofaan, glas, textiel en lompen, hout en voorts alle (afval-)stoffen en zaken die tijdens de voorbewerking en/of het proces tot hergebruik tot problemen kunnen leiden, ook oud papier dat bewerkt is met lijm, paraffine vetten, laminaten etc. dient zo veel mogelijk te worden vermeden.
Afdeling 3. SUBSIDIE-AANVRAAG.
Een aanvrager die voor subsidie in aanmerking wenst te komen dient een aanvraag daartoe in bij het bestuursorgaan. Deze aanvrage dient in elk geval de volgende gegevens te bevatten:
Deaanvrager moet altijd medewerking verlenen aan controle van de inzameling van oud papier alsmede aan de aflevering ervan bij de erkende papierhandelaar door het bestuursorgaan.
Afwijken van de vaste inzameldag is alleen mogelijk op algemeen erkende feestdagen of in overmachtsituaties. Alle afwijkingen moeten zo spoedig mogelijk kenbaar worden gemaakt bij de Afdeling Afval en Reiniging. Naast de door de gemeente te verzorgen publicatie van een afwijkende inzameldag, dient de deelnemer alle afwijkingen, zoals hier bedoeld, schriftelijk kenbaar te maken aan de in zijn inzamelgebied gelegen huishoudens.
Het bestuur stelt de subsidie vast na overleg met de commissie Stadsbeheer en Milieu. De subsidie bedraagt bij inzameling van oud papier met behulp van:
De hiervoor bedoelde vergoeding is een nettovergoeding welke wordt aangevuld met de transportkosten waarvan de hoogte afhankelijk is van de wijze waarop het oud papier door de aanvrager wordt opgehaald c.q. aangeboden bij de erkende papierhandelaar (kraakperswagen met chauffeur, stationaire container e.d.).
De transportkosten komen voor rekening van de aanvrager ingeval de aanvrager met behulp van eigen materieel en menskracht zorg draagt voor de aanlevering van oud papier dan wel wanneer de aanvrager gebruik maakt van door de erkende papierhandelaar ter beschikking gestelde inzamelmiddelen en menskracht.