Organisatie | Noord-Holland |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Klachtenregeling aanbesteden provincie Noord-Holland 2013 |
Citeertitel | Klachtenregeling aanbesteden provincie Noord-Holland 2013 |
Vastgesteld door | gedeputeerde staten |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp | klacht, aanbesteding |
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
23-05-2013 | 01-01-2020 | nieuwe regeling | 07-05-2013 Provinciaal blad, 2013, 68 | 178425-178430 |
In deze regeling wordt verstaan onder:
belanghebbende: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die belang heeft bij de verwerving van een specifieke overheidsopdracht. Daaronder vallen: geïnteresseerde ondernemers, (potentiele) inschrijvers en gegadigden, onderaannemers van (potentiele) inschrijvers en gegadigden, brancheorganisaties en branche gerelateerde adviescentra van ondernemers;
Het klachtenmeldpunt wordt bemenst door medewerkers van de provincie Noord-Holland, bestaande uit één coördinator, werkzaam bij de sector Inkoop en overige leden werkzaam bij de sectoren Inkoop of Juridische Dienstverlening. De leden van het klachtenmeldpunt zijn onafhankelijk en zijn in geen geval direct betrokken bij de aanbesteding waarop de klacht betrekking heeft.
Indien de klager in zijn klacht aangeeft gebruik te willen maken van de klachtenprocedure in de zin van titel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht neemt het klachtenmeldpunt de klacht niet zelf in behandeling, maar stuurt deze ter behandeling door naar de hoor- en adviescommissie van de provincie Noord-Holland.
Indien de aanbestedende dienst tot het oordeel komt dat aan de klacht geheel of gedeeltelijk tegemoet kan worden gekomen, kan de aanbestedende dienst passende maatregelen nemen. De aanbestedende dienst zal de klager zo spoedig mogelijk hierover schriftelijk berichten onder vermelding van de inhoud van de maatregelen. De maatregelen worden gelijktijdig gepubliceerd in de nota van inlichtingen.De aanbestedende dienst kan de sluitingstermijn voor het indienen van deaanmeldingen/inschrijvingen betreffende de aanbesteding waarop de klacht betrekking heeft, verlengen.
Indien na indienen van de klacht klager een kort geding over de aanbesteding waarop de klacht betrekking heeft aanhangig maakt en de zaak onder de rechter is, zal het klachtenmeldpunt de behandeling van de klacht opschorten. Het klachtenmeldpunt zal klager en de contactpersoon van de aanbestedende dienst voor de desbetreffende aanbesteding hiervan zo spoedig mogelijk schriftelijk op de hoogte brengen.