Organisatie | Landsmeer |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening regelende de taken, de bevoegdheden en samenstelling van de bestuurscommissie Internationale Zaken Landsmeer 2007 |
Citeertitel | Verordening op de bestuurscommissie Internationale Zaken Landsmeer 2007 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Verordening op de bestuurscommissie Internationale Zaken Landsmeer vastgesteld bij raadsbesluit van 8 februari 2005.
Gemeentewet, art. 83
1.Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
08-06-2011 | 08-06-2011 | Intrekking | 31-05-2011 Kompas Regiokrant, 07-06-2011 | 2011-47 | |
28-02-2007 | 08-06-2011 | Nieuwe regeling | 20-02-2007 Kompas Regiokrant, 27-02-2007 | Onbekend |
De raad van de gemeente Landsmeer;
Gelezen het voorstel van het college van 23 januari 2007;
Gehoord het advies van de commissie Algemeen Bestuurlijke Zaken van 8 februari 2007;
de Verordening op de bestuurscommissie Internationale Zaken Landsmeer 2 jaar na vaststelling dient te worden geëvalueerd;
bedoelde verordening is vastgesteld bij raadsbeluit van 8 februari 2005;
met de voorzitter van de commissie overleg is gepleegd over de evaluatie
gelet op artikel 83 van de Gemeentewet;
vast te stellen de Verordening regelende de taken, de bevoegdheden en samenstelling van de bestuurscommissie Internationale Zaken Landsmeer 2007.
Hoofdstuk 2: Instelling, Taken, Samenstelling en Zittingsduur
Artikel 5 Voorzitter, Secretaris en Penningmeester
De commissie kiest uit haar midden een voorzitter, secretaris en penningmeester, alsmede hun plaatsvervangers.
de secretaris draagt zorg voor het opstellen van een besluitenlijst. De besluitenlijst, die eveneens aan de raad wordt toegezonden, maakt melding van de besluiten van de commissie; de beweegredenen welke tot het besluit hebben geleid en wanneer de besluiten bij meerderheid van stemmen zijn genomen de vermelding van het gevoelen van de minderheid van de commissie.
Bij het staken van de stemmen wordt het gevoelen van verdeeldheid van de commissie vastgelegd.
met betrekking tot het financieel beheer van de commissie zijn de artikelen 212 en 213 van de Gemeentewet van overeenkomstige toepassing. De boekhouding moet zodanig zijn ingericht, dat daaruit steeds een volledig overzicht van de bezittingen, vorderingen en schulden van de bestuurscommissie alsmede een gedetailleerd overzicht van de uitkomsten van de exploitatie daarvan kan worden samengesteld.
Paragraaf 1 Tijdstip van vergaderen
Artikel 11 Ter inzage leggen van stukken
De stukken, die ter toelichting van de onderwerpen of voorstellen op de agenda dienen, worden gelijktijdig met het verzenden van de schriftelijke oproep voor een ieder op het gemeentehuis ter inzage gelegd. De voorzitter maakt van de ter inzage legging melding in de openbare kennisgeving bedoeld in artikel 12. Indien na het verzenden van de schriftelijke oproep stukken ter inzage worden gelegd, wordt hiervan mededeling gedaan aan de leden van de commissie en zo mogelijk in een openbare kennisgeving.
Paragraaf 2 Orde der vergadering
Artikel 13 Opening vergadering; quorum
Wanneer een kwartier na het vastgestelde tijdstip niet het vereiste aantal leden aanwezig is, bepaalt de voorzitter onder verwijzing naar dit artikel, na voorlezing van de namen der afwezige leden, dag en uur van de volgende vergadering, op een tijdstip dat tenminste vierentwintig uur na het bezorgen van de schriftelijke oproep is gelegen.
Artikel 14 Spreekrecht burgers
De aanwezige burgers kunnen het woord voeren bij geagendeerde onderwerpen. De voorzitter geeft, voordat de commissie met de beraadslaging over het geagendeerde agendapunt begint, de insprekers in volgorde van aanmelding het woord. De voorzitter kan van de volgorde afwijken, indien dit in het belang is van de orde van de vergadering.
De leden hebben het recht een voorstel tot wijziging van de besluitenlijst aan de commissie te doen, indien deze onjuistheden bevat of niet duidelijk weergeeft hetgeen gezegd of besloten is. Een voorstel tot verandering dient voor de vaststelling van de besluitenlijst schriftelijk bij de secretaris te worden ingediend.
Artikel 19 Handhaving; schorsing
Indien een spreker zich beledigende of onbetamelijke uitdrukkingen veroorlooft, afwijkt van het in behandeling zijnde onderwerp, een andere spreker herhaaldelijk interrumpeert, dan wel anderszins de orde verstoort, wordt hij door de voorzitter tot de orde geroepen. Indien de spreker hieraan geen gevolg geeft, kan de voorzitter hem gedurende de vergadering, waarin zulks plaats heeft, over het aanhangige onderwerp het woord ontzeggen.
Hoofdstuk 4: Besloten vergadering
Op een besloten vergadering zijn de bepalingen van deze verordening van overeenkomstige toepassing voorzover deze bepalingen niet strijdig zijn met het besloten karakter van de vergadering.
Deze besluitenlijst wordt zo spoedig mogelijk in een besloten vergadering ter vaststelling aangeboden. Tijdens deze vergadering neemt de commissie een beslissing over het al dan niet openbaar maken van deze besluitenlijst. De vastgestelde besluitenlijst wordt door de voorzitter en de secretaris ondertekend.
Vóór afloop van de besloten vergadering beslist de commissie overeenkomstig artikel 86, eerste lid, van de Gemeentewet of omtrent de inhoud van de stukken en het verhandelde geheimhouding zal gelden. De commissie kan besluiten de geheimhouding op te heffen.
Artikel 26 Opheffing geheimhouding
Indien de raad op grond van artikel 25, derde en vierde lid, van de Gemeentewet voornemens is de geheimhouding op te heffen, wordt daarover, indien de commissie die geheimhouding heeft opgelegd daarom verzoekt, in een besloten vergadering met commissie overleg gevoerd.
Hoofdstuk 5: Toehoorders en pers
Artikel 28 Geluid- en beeldregistraties
Degenen die in de vergaderzaal tijdens de vergadering geluid- dan wel beeldregistraties willen maken, doen hiervan mededeling aan de voorzitter en gedragen zich naar zijn aanwijzingen.
Artikel 29 Verbod gebruik mobiele telefoons
In de vergaderzaal, met inbegrip van de publieke tribune, is tijdens de vergadering het gebruik, alsmede het standby houden van mobiele telefoons of andere communicatiemiddelen die inbreuk kunnen maken op de orde van de vergadering, zonder toestemming van de voorzitter niet toegestaan.
In de gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing van de verordening, beslist de commissie op voorstel van de voorzitter.