Organisatie | Laren |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Organisatieverordening van de griffie van de gemeente Laren’ |
Citeertitel | Organisatieverordening van de griffie van de gemeente Laren |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Bestuur en recht |
Externe bijlage | Toelichting organisatieverordening griffie |
Geen.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
05-05-2013 | nieuwe regeling | 24-04-2013 Larens Journaal 03-05-2013 | Raadsbesluit 2013/14-VI |
In deze verordening wordt verstaan onder: griffier: de op grond van artikel 107 Gemeentewet door de raad benoemde functionaris; griffie : de organisatie die valt onder de verantwoordelijkheid van de raad, bestaande uit de griffier en de onder zijn verantwoordelijkheid functionerende ambtenaren; werkgeverscommissie: een door de raad op grond van artikel 83 van de Gemeentewet ingestelde commissie waaraan de werkgeversfunctie van de griffie(r) is gedelegeerd;
HOOFDSTUK 2 Organisatie van de griffie
Artikel 2:1 ORGANISATIEDOELSTELLINGEN EN FORMATIE
De raad stelt op voorstel van de werkgeverscommissie de organisatiedoelstellingen en formatie van de griffie en de op de griffie aanwezige functies vast.
Artikel 2:2 AANSTURING GRIFFIE(R)
De werkgeverscommissie is verantwoordelijk voor de aansturing van de griffier. De raad stelt op voorstel van de werkgeverscommissie een instructie vast, zoals bedoeld in artikel 107a Gemeentewet. De griffier handelt naar zijn instructie. De griffier legt verantwoording af aan de raad over het functioneren van de griffie in het jaarplan griffie.
Artikel 2:3 FINANCIËN EN BUDGETHOUDERSCHAP
1. De raad stelt jaarlijks de begroting van de griffie vast op basis van
2. De griffier is budgethouder van de budgetten die vallen onder de
3. De budgetten van de raad, griffie en rekenkamercommissie zijn
De griffier maakt gebruik van de dienstverlening van de BEL Combinatie (Blaricum Laren Eemnes).
Het kan op enig –nader te bepalen- moment zo worden georganiseerd dat de griffier dienstverleningsovereenkomsten afsluit c.q. nadere afspraken maakt met college of secretaris of BEL Combinatie voor het gebruik van de binnen de college- cq. BELorganisatie bestaande ondersteunende faciliteiten op het terrein van Personeel, Informatie, Juridische Zaken, Organisatie, Financiën, Automatisering en Huisvesting.