Organisatie | Nieuwegein |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Privacy Verordening |
Citeertitel | Privacy verordening Nieuwegein |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
29-11-1985 | nieuwe regeling | 14-11-1985 De Molenkruier, 21-11-1985 | 1985-580 |
De raad van de gemeente Nieuwegein;
overwegende dat het gewenst is de persoonsgegevens die in de gemeentelijke registraties zijn opgenomen, te beschermen in het belang van de persoonlijke levenssfeer;
gelet op het voorstel van burgemeester en wethouders van 10 september 1985;
Begripsomschrijving en toepassingsgebied
In deze verordening en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
In het reglement, waarin de hoofdlijnen worden gegeven volgens welke het registratiesysteem is opgezet en werkt en hoe het beheer daarvan gevoerd wordt, wordt in elk geval geregeld:
aan welke personen binnen en buiten de afdeling of tak van dienst waartoe beheerder behoort, en aan welke andere afdelingen of takken van dienst en instellingen of aan welke categorieën van personen en instellingen persoonsgegevens uit het registratiesysteem worden of kunnen worden verstrekt hieronder inbegrepen eventuele koppelingen en/of integraties die tot stand zijn gebracht tot op het moment van vaststelling van het reglement;
Er is een commissie van toezicht, die toeziet op de naleving van deze verordening en de op grond van deze verordening vast te stellen reglementen.
De gemeentesecretaris belast na overleg met het college van burgemeester en wethouders, een secretarie ambtenaar met het secretariaat.
De commissie van toezicht stelt met betrekking tot de klacht het nodige onderzoek in, hoort zo nodig partijen en deskundigen en brengt vervolgens binnen 3 maanden na ontvangst van het klaagschrift een rapport van bevindingen hieromtrent uit aan de klager, aan de houder van het registratiesysteem waarop de klacht betrekking heeft en, vergezeld van een advies hieromtrent, aan burgemeester en wethouders.
Binnen één maand na ontvangst van het rapport en advies van de commissie zenden burgemeester en wethouders bericht aan de klager en aan de houder van het registratiesysteem, genoemd in lid 2. Dit bericht houdt tenminste in een reactie op het onderzoek c.q. op de bevindingen van de commissie van toezicht, een al dan niet gegrondverklaring van de klacht en of de commissie van toezicht, een al dan niet gegrondverklaring van de klacht en of er dienaangaande maatregelen getroffen zullen worden en zo ja, welke.