Organisatie | Tubbergen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Organisatieregeling 2008 |
Citeertitel | Organisatieregeling 2008 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Gemeentewet, art. 160
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
03-06-2009 | 01-10-2008 | 01-01-2012 | Nieuwe regeling | 26-05-2009 Gemeenteblad 2009, 4 | Geen |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Tubbergen;
overwegende dat zijn college bevoegd is regels vast te stellen over de ambtelijke organisatie van de gemeente, met uitzondering van de organisatie van de griffie, en dat zijn college daartoe heeft vastgesteld de Organisatieregeling 2003 bij besluit van 25 februari 2003 (Gemeenteblad 2003, nr. 4), zoals nadien gewijzigd bij besluit van 4 april 2006 (Gemeenteblad 2006, nr. 3) en bij besluit van 15 mei 2006 (Gemeenteblad 2006, nr. 15);
overwegende dat het wenselijk is de organisatieregeling te herzien;
gelet op de artikelen 160, eerste lid, aanhef en onder c, van de Gemeentewet;
HOOFDSTUK 2 DE STRUCTUUR VAN DE AMBTELIJKE ORGANISATIE
Paragraaf 1 Het directieteam, de directeuren het programma- en projectenbureau en de concernstaf
De taken en bevoegdheden van het directieteam komen ook toe aan iedere directeur afzonderlijk, ook indien het betreft een taakveld of aangelegenheid waarvoor hij in het directiewerkplan niet als eerstverantwoordelijke is aangewezen.
Artikel 6 Vervanging van de directeuren
Een directeur wordt bij afwezigheid vervangen door een andere directeur.
Artikel 7 Het programma- en projectenbureau
Het programma- en projectenbureau biedt ondersteuning aan het directieteam bij de uitvoering van zijn ambtelijke taken op concernniveau, leidt strategische, afdelingsoverstijgende projecten waarvan het directieteam opdrachtgever is en stimuleert de verdere ontwikkeling en professionalisering van het projectmatig werken binnen de organisatie.
HOOFDSTUK 5 HET AMBTELIJK APPARAAT IN RELATIE TOT DE BESTUURSORGANEN
Paragraaf 1 Verhouding tot de raadsleden; informatie, advies en ambtelijke bijstand
HOOFDSTUK 5 VORMEN VAN STRUCTUREEL OVERLEG
Paragraaf 4 Procedures en spelregels
Artikel 28 Integrale advisering
De afdeling die aanvullend advies uitbrengt treedt zoveel mogelijk in overleg met het met de voorbereiding of uitvoering van het beleid belaste organisatieonderdeel teneinde te trachten tot geïntegreerde advisering te komen, waarin de argumenten ten aanzien van de mogelijke beleidskeuzes worden opgenomen.
HOOFDSTUK 6 DEELNEMING IN GEMEENSCHAPPELIJKE REGELINGEN EN OVERIGE RECHTSPERSONEN
Artikel 29 Ambtelijke ondersteuning
Het college van burgemeester en wethouders bepaalt zonodig, wanneer wordt besloten een gemeenschappelijke regeling te treffen of wanneer wordt besloten tot oprichting van of deelneming in rechtspersonen als bedoeld in artikel 156 van de Gemeentewet, welke organisatorische eenheden ten behoeve van de vertegenwoordigers van het gemeentebestuur ondersteunende werkzaamheden verrichten.
Artikel 30 Verslagleggingsplicht ambtelijke vertegenwoordigers
Ambtenaren die als vertegenwoordiger van het gemeentebestuur deel uitmaken van enig bestuur of ander orgaan van een rechtspersoon zijn verplicht om op nader, door het gemeentebestuur dat de betreffende vertegenwoordiger heeft benoemd of aangewezen, te bepalen wijze regelmatig verslag uit te brengen omtrent hun werkzaamheden in dat bestuur of ander orgaan.