Organisatie | Waterschap Rivierenland |
---|---|
Organisatietype | Waterschap |
Officiële naam regeling | Besluit betreffende verkeersmaatregel te water inhoudende plaatsing verkeerstekens in de Korne, de Linge vanaf de mond van de Korne tot de Arkelse Dam en het Kanaal van Steenenhoek |
Citeertitel | Besluit betreffende verkeersmaatregel te water inhoudende plaatsing verkeerstekens in de Korne, de Linge vanaf de mond van de Korne tot de Arkelse Dam en het Kanaal van Steenenhoek |
Vastgesteld door | dagelijks bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | bestuur – waterschappen |
Externe bijlage | exb-2016-4095 |
1) (*) bekendgemaakt via een advertentie in diverse huis-aan-huisbladen in de week van 23-04-2001; namen en vindplaats echter onbekend.
2) Datum ondertekening inwerkingtredingsbesluit: 24-8-2000
3) Bron bekendmaking inwerkingtredingsbesluit: (*) zie opmerking
Onbekend.
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
24-04-2001 | 05-08-2010 | nieuwe regeling | 24-08-2000 (*) zie opmerking | LS-2175/HM |
dat op grond van het bepaalde in artikel 2 van het Besluit administratieve bepalingen scheepvaartverkeer het bevoegd gezag slechts verkeerstekens aanbrengt die opgenomen zijn in de bijlagen 7 en 8 behorende bij het Binnenvaartpolitiereglement;
dat op grond van het bepaalde in artikel 2, lid 3 van de Scheepvaartverkeerswet juncto het besluit van Provinciale Staten van Gelderland d.d. 8 mei 1991 en het besluit van Provinciale Staten van Zuid Holland d.d. 20 februari 1992 de Lingestoel het bevoegd gezag is;
dat het wenselijk is verkeerstekens aan te brengen teneinde de vaarsnelheid op de vaarweg te beperken;
dat een beperking van de vaarsnelheid noodzakelijk is ter meerdere zekerheid van de veiligheid voor het scheepvaartverkeer;
dat een beperking van de vaarsnelheid noodzakelijk is ter beperking en voorkoming van schade door het scheepvaartverkeer aan de waterhuishouding, oevers, waterkeringen en werken gelegen in en over de vaarweg;
dat een beperking van de vaarsnelheid voorts noodzakelijk is in het belang van het voorkomen of beperken van hinder of gevaar voor personen die zich anders dan op een schip te water bevinden en in het belang van het voorkomen of beperken van schade door het scheepvaartverkeer aan de landschappelijke of natuurwetenschappelIjke waarden van het gebied waarbinnen de vaarweg is gelegen;
dat de aan te brengen verkeerstekens gebodsborden betreffen zoals genoemd onder B.6 in bijlage 7 van het Binnenvaartpolitiereglement;
dat gezien het grote aantal te plaatsen borden, bij dit besluit een gewaarmerkte gebiedskaart is gevoegd waarop de plaatsing van verkeerstekens is vermeld;
dat aan de verkeerstekens die voorzien in een beperking van de vaarsnelheid een nadere aanduiding wordt toegevoegd die strekt tot onderscheidene maximumvaarsnelheden voor vaartuigen dan wel geladen vaartuigen;
dat het voornemen van dit verkeersbesluit is bekendgemaakt aan belanghebbende openbare lichamen en instellingen teneinde overleg te voeren als bedoeld in artikel 6 van het Besluit administratieve bepalingen scheepvaartverkeer;
dat belanghebbende openbare lichamen en instellingen hebben aangegeven geen gebruik te maken van genoemd overleg;
dat voor het onderhavige verkeersbesluit de openbare voorbereidingsprocedure is gevolgd zoals bepaald in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht;
dat het ontwerp besluit gedurende vier weken ter inzage heeft gelegen;
dat over het ontwerp besluit geen zienswijzen naar voren zijn gebracht;
gelet op het bepaalde in de Scheepvaartverkeerswet, het Besluit administratieve bepalingen scheepvaartverkeer en de Algemene wet bestuursrecht;
I. alle eerder genomen besluiten tot plaatsing van verkeerstekens in het vaarwater aan te duiden als de Kome, de Linge vanaf de mond van de Kome tot de Arkelse Dam en het Kanaal van Steenenhoek in te trekken;
ll. diverse borden die een gebod opleveren, inhoudende een vaarsnelheidsbeperking, en zoals aangeduid onder B.6 in bijlage 7 van het Binnenvaartpolitiereglement, te plaatsen in de vaarweg de Kome, de Linge vanaf de mond van de Kome tot de Arkelse Dam en het Kanaal van Steenenhoek en op overige plaatsen zoals nader aangegeven op de bij dit besluit behorende en gewaarmerkte overzichtskaarten (verkeersbordenplan 2000) [voetnoot 1];
III. dat de beperking van de vaarsnelheid geldt tot de op de verkeersborden aangegeven maximumvaarsnelheid en zoals nader aangegeven op de bij dit besluit behorende en gewaarmerkte overzichtskaarten (verkeersbordenplan 2000);
IV. bij de verkeerstekens genoemd onder 2. bijkomende tekens te plaatsen inhoudende dat de aangegeven maximumvaarsnelheid van toepassing is op vaartuigen, dan wel geladen vaartuigen, een en ander zoals nader aangegeven op de bij dit besluit behorende en gewaarmerkte overzichtskaarten (verkeersbordenplan 2000);
V. dat de maximum vaarsnelheden als genoemd onder 2 en 3 niet gelden voor schepen die krachtens artikel 3.27 van het Binnenvaartpolitiereglement een blauw rondom schijnend flikkerlicht tonen en schepen ten behoeve van toezicht en handhaving;
VI. dat dit besluit in werking treedt op de dag na de dag van bekendmaking.
Geldermalsen, 24 augustus 2000
Voetnoot 1: Bijlage: bij dit besluit behorende en gewaarmerkte overzichtskaarten verkeersbordenplan 2000