Organisatie | Hollands Kroon |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Reglement van orde monumentencommissie Hollands Kroon 2012 |
Citeertitel | Reglement van orde monumentencommissie Hollands Kroon 2012 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp |
In 2012 is deze regeling niet bekendgemaakt, alsnog gebeurd in 2013.
Monumentenwet 1988, art. 15
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
21-03-2013 | Onbekend | 28-06-2012 CTR 20-03-2013 | Agendapunt 25 |
Hoofdstuk 1. Samenstelling en ontslag
1.Benoemingen geschieden door burgemeester en wethouders, op voordracht van de
Burgemeester en wethouders wijzen een ambtelijke medewerker aan voor de administratieve
Ondersteuning. Deze ambtelijk medewerker kan ook de functie vervullen van secretaris.
2.De commissie kiest uit haar midden een voorzitter, en een plaatsvervangend voorzitter. Daar waar de
voorzitter is verhinderd, treedt de plaatsvervangende voorzitter in diens plaats.
3.Burgemeester en wethouders kunnen voor bepaalde zaken één of meer adviserende leden benoemen.
Degene die aftreedt of ontslag neemt blijft zijn/haar werkzaamheden in de monumentencommissie verrichten totdat een opvolger de benoeming heeft aanvaard. Een lid, dat anders dan een periodieke aftreding, in een vacature wordt benoemd, treedt af op het tijdstip waarop degene in wiens plaats hij/zij is benoemd zou hebben moeten aftreden.
Hoofdstuk 4. Werkwijze, orde van de vergadering en besluitvorming
Artikel 7. Openbare en besloten vergaderingen
Naast de reguliere vergaderingen kan de commissie bij meerderheid besluiten elders bijeen te komen voor het uitvoeren van inventarisaties of inspecties. Dergelijke bijeenkomsten worden beschouwd als waren zij besloten vergaderingen. Voor deze inspecties en inventarisaties kan een aantal leden door de commissie worden gemandateerd.
Indien op grond van de te behandelen onderwerpen het noodzakelijk is te vergaderen kan met een tussentijd van tenminste tweemaal 24 uur een vervangende vergadering belegd worden ter behandeling van de zelfde onderwerpen. In dat geval is de aanwezigheid van minimaal drie leden, waaronder tenminste één lid van het dagelijks bestuur, voldoende om de vergadering te houden.
Artikel 11. Strijdige belangen
Een lid van de commissie dat ten aanzien van enig onderwerp tijdens de vergadering rechtstreeks of zijdelings zodanig betrokken is, dat er sprake kan zijn van strijdige belangen, waardoor de onafhankelijkheid van de commissie ter discussie kan staan, doet hiervan mededeling aan de voorzitter. Het is aan dit lid niet toegestaan tijdens de behandeling van het betreffende onderwerp deel te nemen aan de vergadering.
Indien de voorzitter vermoedt dat er sprake is van strijdige belangen als genoemd in lid 1, stelt deze het betrokken lid daarvan terstond in kennis. De beperkende maatregelen van lid 1 zijn in dat geval van overeenkomstige toepassing, tot het lid het tegendeel voldoende aannemelijk heeft gemaakt voor de overige leden van de commissie.