Organisatie | Albrandswaard |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Sociale Zaken Albrandswaard en Ridderkerk |
Citeertitel | gemeenschappelijke regeling samenwerking sociale zaken Albrandswaard en Ridderkerk |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Geen
Artikel 1 Wet gemeenschappelijke regelingen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-07-2009 | 01-01-2014 | Nieuwe regeling | 29-06-2009 De Schakel Albrandswaard | 2009/1733 |
wijziging gemeenschappelijke regeling samenwerking sociale zaken Albrandswaard en Ridderkerk
De raad en het college van de gemeente Albrandswaard;
Gezien het voorstel van het college van de gemeente Albrandswaard d.d. 14 april 2009;
Overwegende, dat de gemeenten Albrandswaard en Ridderkerk wensen samen te werken op het terrein van sociale zaken, teneinde:
Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Sociale Zaken Albrandswaard en Ridderkerk
a) gemeenten: de aan deze regeling deelnemende gemeenten;
b) centrumgemeente: de gemeente Ridderkerk;
c) uitvoeringsorganisatie: de onderdelen van de organisatie van de gemeente Ridderkerk, waaraan de uitvoering van de in deze regeling beschreven bevoegdheden organisatorisch is toegekend;
d) portefeuillehoudersoverleg: het periodiek overleg tussen de portefeuillehouders sociale zaken van de gemeenten;
e) uitvoerende bevoegdheden op grond van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO): de uitvoerende bevoegdheden voorzover deze betrekking hebben op het terrein van woon- en vervoersvoorzieningen en huishoudelijke hulp.
Artikel 2 Doel en reikwijdte van de regeling
De regeling wordt getroffen ter uitoefening van de bevoegdheden genoemd in de Wet werk en bijstand, de Wet voorzieningen gehandicapten, de Wet Maatschappelijke Ondersteuning als bedoeld in art. 1 onder e, Wet Inkomen naar Arbeidsvermogen, de Wet Kinderopvang, de Wet Inburgering en de op deze wetten gebaseerde regelgeving, tezamen verder: de uitvoerende bevoegdheden.
Artikel 5 Portefeuillehoudersoverleg
De portefeuillehouders sociale zaken van de deelnemende gemeenten komen maandelijks in overleg bijeen. Dit overleg wordt voorbereid door de uitvoeringsorganisatie. De leiding van de uitvoeringsorganisatie is aanwezig bij het overleg en adviseert de portefeuillehouders over de aan de orde zijnde onderwerpen.
Het college van de centrumgemeente is belast met de zorg voor en het toezicht op de bewaring en het beheer van de archiefbescheiden van de uitvoeringsorganisatie.
Artikel 9 Informatie en verantwoording
Het college van de centrumgemeente brengt voor 1 maart verslag uit aan de deelnemende gemeenten over de wijze waarop in het voorafgaande jaar gebruik is gemaakt van de aan de leidinggevende(n) als bedoeld in artikel 3 gemandateerde uitvoerende bevoegdheden. De colleges van de deelnemende gemeenten leggen het verslag ter vaststelling voor aan de raden in hun gemeente. Het verslag maakt deel uit van de onderscheiden gemeentelijke jaarrekeningen.
Artikel 10 Toetreding, uittreding, wijziging en opheffing
Voor de vaststelling van de financiële gevolgen van uittreding als bedoeld in het vorige lid, wordt voorafgaande aan die uittreding door de deelnemende gemeenten gezamenlijk advies gevraagd aan een onafhankelijke externe deskundige. Het advies van deze deskundige is voor de deelnemende gemeenten bindend. De kosten voor het inschakelen van de deskundige zijn voor rekening van de uittredende gemeente.
Een besluit tot opheffing van de regeling gaat vergezeld van een liquidatieplan, vast te stellen door de raden van de deelnemende gemeenten. Het liquidatieplan voorziet in de verplichting van de deelnemende gemeenten tot deelneming in de financiële gevolgen van de opheffing, in de gevolgen voor het personeel en in de gevolgen van het door de gemeenten wederom zelfstandig uitvoeren van de regelgeving als vermeld in artikel 2 van deze regeling, alsmede in de gevolgen voor het archief.
II Het college verschaft de raad ten minste drie keer per jaar, tegelijk met de tussenrapportage, (management)informatie omtrent het samenwerkingsverband.
Aldus vastgesteld door het college van de gemeente Albrandswaard in zijn openbare vergadering van
Aldus vastgesteld door de raad van de gemeente Albrandswaard in zijn openbare vergadering van
Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders van Ridderkerk in hun vergadering van
de secretaris, de burgemeester,
Aldus vastgesteld door de raad van de gemeente Ridderkerk in zijn openbare vergadering van