Organisatie | Utrechtse Heuvelrug |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Nadere regeling ingevolge artikel 24:1:1:7, lid 6 van de Procedureregeling functiebeschrijving en –waardering |
Citeertitel | Procedureregeling ingevolge artikel 24:1:1:7, lid 6 van de Procedureregeling functiebeschrijving en -waardering gemeente Utrechtse Heuvelrug |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
behoort bij de Procedureregeling functiebeschrijving en -waardering gemeente Utrechtse Heuvelrug
CAR/UWO
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
23-07-2011 | 01-01-2020 | art. eerste volledige publicatie op www.overheid.nl | 19-07-2011 Interne nieuwsbrief, 22-07-2011 | Onbekend |
Nadere regeling ingevolge artikel 24:1:1:7, lid 6 van de Procedureregeling functiebeschrijving en –waardering
Generieke functiebeschrijving: De beschrijving die krachtens een algemeen verbindend voorschrift door het College van Burgemeester en wethouders als zodanig is vastgesteld voor één of meerdere gelijkwaardige functies. De generieke beschrijving vloeit logisch voort uit de organisatiestructuur en verdeling van taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen de gemeente Utrechtse Heuvelrug. De generieke functiebeschrijving is een weergave van aard, overwegend karakter, niveau en complexiteit van taken en stelt vergelijkbare eisen aan de competenties (kennis, houding, vaardigheden en gedrag) van de functiehouders. Generieke beschrijvingen worden aangevuld met specifieke functie-informatie, functiecompetenties en/of resultaatbeschrijvingen. Deze informatie is niet leidend voor de waardering.
Artikel 24a:1:1:2 Verzoek tot wijziging van een koppelingsbesluit op grond van artikel 24:1:1:7 van de procedureregeling functiebeschrijving en –waardering
Indien er sprake is van een blijvende verandering in een functie kan dit leiden tot aanpassing van het koppelingsbesluit op grond van artikel 24:1:1:7 van de procedureregeling functiebeschrijving en -waardering gemeente Utrechtse Heuvelrug, al dan niet op verzoek van de functiehouder.
Een verzoek tot wijziging van de in lid 1 bedoelde koppeling wordt ingediend bij het afdelingshoofd.
Indien een leidinggevende zijn medewerking weigert aan een verzoek tot wijziging van het koppelingsbesluit op grond van artikel 24:1:1:7 van de procedureregeling functiebeschrijving en -waardering gemeente Utrechtse Heuvelrug kan de functiehouder een verzoek daartoe indien bij het Directieteam.
Het directieteam legt het verzoek om advies voor aan een onafhankelijke deskundige.
Het Directieteam neemt binnen zes weken een beslissing over het verzoek tot wijziging en doet daarvan mededeling aan de functiehouder en de leidinggevende.
Artikel 24a:1:1:3 Overgangs- en slotbepalingen
Het College van Burgemeester en wethouders kan de nadere regels, omtrent de procedure zoals geregeld in deze procedureregeling, wijzigingen, intrekken of aanvullen.
Deze regeling kan worden aangehaald als “Procedureregeling ingevolge artikel 24:1:1:7, lid 6 van de Procedureregeling functiebeschrijving en -waardering gemeente Utrechtse Heuvelrug”.
Deze regeling treedt in werking op de dag na de datum waarop de regeling bekend is gemaakt.