Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Utrechtse Heuvelrug

Bezwaarschriften personeelsaangelegenheden

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieUtrechtse Heuvelrug
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBezwaarschriften personeelsaangelegenheden
CiteertitelBezwaarschriften Personeelsaangelegenheden
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling is een aanvulling op de "Verordening commissie bezwaarschriften gemeente Utrechtse Heuvelrug 2006” die van overeenkomstige toepassing is.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Awb

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

N.v.t.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-200601-01-2020art. eerste publicatie op www.overheid.nl

20-12-2005

Nieuwsbrief, 21-12-2005

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Bezwaarschriften personeelsaangelegenheden

 

 

Bezwaarschriften personeelsaangelegenheden

Artikel 23:1:1:1  Van toepassing verklaren verordening

Er is een bezwarencommissie personeelsaangelegenheden.

Voor wat betreft de procedurele behandeling van bezwaarschriften personeelsaangelegenheden is de “Verordening commissie bezwaarschriften gemeente Utrechtse Heuvelrug 2006” van overeenkomstige toepassing.

Artikel 23:1:1:2  Samenstelling commissie

De samenstelling van de bezwarencommissie personeelsaangelegenheden is als volgt:

  • a

    een lid en een plaatsvervanger, aan te wijzen door de werknemersdelegatie in de commissie voor georganiseerd overleg, niet zijnde een ambtenaar van de gemeente Utrechtse Heuvelrug of een vakbondsadviseur van de lokale commissie voor georganiseerd overleg;

  • b

    een lid en een plaatsvervanger, aan te wijzen door het bestuursorgaan, niet zijnde een bestuurder of ambtenaar van de gemeente Utrechtse Heuvelrug;

  • c

    een lid en een plaatsvervanger, aan te wijzen door de leden, bedoeld in het eerste lid 1, onder a en b;

  • d

    een secretaris, aangewezen door het bestuursorgaan.

De voorzitter van de commissie wordt aangewezen door en uit de leden, bedoeld in het eerste lid.

De secretaris kan aan de besprekingen deelnemen, maar heeft geen stemrecht.

Artikel 23:1:1:3  Wijze van behandeling

De commissie dient elke zaak voltallig te behandelen.

Op verzoek van de commissie kunnen informanten of deskundigen worden gehoord; de commissie kan ook schriftelijk inlichtingen inwinnen.

De zittingen van de commissie zijn niet openbaar.