Organisatie | Zoeterwoude |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling arbeidsduur en werktijden personeel gemeente Zoeterwoud |
Citeertitel | Regeling arbeidsduur en werktijden personeel gemeente Zoeterwoud |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
De datum van bekendmaking is niet te achterhalen.
De datum inwerkingtreding en datum van ondertekening van deze regeling kan niet worden achterhaald en is bij benadering ingevuld.
Collectieve arbeidsvoorwaardenregeling artikel 4:2
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-06-2008 | 01-01-2020 | nieuwe regeling | 27-05-2008 Onbekend. | BMO-22 |
Paragraaf 2 Variabele werktijden
Artikel 1 (aanvangs- en eindtijd)
De vroegst mogelijke aanvangstijd is 07.15 uur; de laatst mogelijke eindtijd is 18.00 uur. Gewerkte uren buiten deze tijden vallen buiten deze regeling en worden na toestemming door de leidinggevende gecompenseerd op basis van de bestaande overwerkregeling.
Er gelden bloktijden, waarop iedere werknemer aanwezig dient te zijn. De bloktijden zijn ‘s ochtends op werkdagen van 09.00 tot 12.00 uur en op de werkdagen maandag tot en met donderdag ’s middags van 14.00 tot 16.00 uur. Gedurende de zomermaanden juni tot en met augustus is de bloktijd op werkdagen maandag tot en met donderdag ’s middags van 13.30 tot 15.30 uur.
De lunchpauze, van minimaal een half uur, wordt gehouden tussen 12.00 uur en 14.00 uur en in ieder geval na ten hoogste 5½ uur arbeid.
In de zomermaanden juni tot en met augustus wordt de lunchpauze gehouden tussen 12.00 uur en 13.30 uur.
De werknemer kan de aangewezen bruguren compenseren hetzij via de verlofkaart, hetzij via het urensaldo van de tijdregistratie, hetzij door deze uren op een andere dag in te halen.
De werknemer is verplicht gebruik te maken van de tijdregistratie. De registratie geschiedt door iedere werknemer persoonlijk, zowel 's morgens als 's middags bij het begin en het einde van de werkzaamheden. De telling van de gewerkte uren op basis van de tijdregistratie vindt alleen plaats binnen de tijdsruimte van 07.15 tot 18.00 uur.
Artikel 7 (fictieve werktijden)
Ingeval van verlof, ziekte, enz. worden voor de afwezigheidduur de fictieve werktijden gehanteerd. De fictieve werktijden zijn van 08.30 tot 12.30 en van 13.00 tot 17.00 uur. Voor medewerkers met wie andere werktijden zijn afgesproken dan een 8-urige werkdag, gelden de voor hen afgesproken werktijden.
Artikel 8 (positief uren saldo)
Aan het eind van het kwartaal met uitzondering van het laatste kwartaal is een positief uren saldo van maximaal 24 uren toegestaan. Een positief uren saldo van een veelvoud van 4 uren kan met instemming van de leidinggevende worden overgeheveld van de tijdregistratie naar de verlofkaart.
Artikel 12 (saldo overboeken naar volgend jaar)
Aan het einde van het kalenderjaar is het toegestaan maximaal 96 eenheden (1 dag) over te boeken naar het volgende kalenderjaar.
Artikel 13 (arbeidsongeschikt)
Wanneer de werknemer een gedeelte van de dag arbeidsongeschikt is, vindt op die dag geen opbouw van het saldo eenheden plaats.
Bij tropische temperaturen kan de gemeentesecretaris besluiten tot het instellen van een tropenrooster waarbij het mogelijk is de werktijd om 6.30 uur te beginnen en om 14.00 uur te beëindigen waarbij als voorwaarde – met toepassing van het bepaalde in artikel 4 - wordt gesteld dat de dienstverlening gewaarborgd blijft.
Aldus vastgesteld in de vergadering van
Hoogachtend,
Burgemeester en wethouders van Zoeterwoude,
de secretaris,
W.A.M. Zoetemelk-van der Hulst
de burgemeester,
E.G.E.M. Bloemen
Rooster werktijden medewerkers gemeentelijke zwembad en medewerkers van de algemene dienst:
Werktijden medewerkers gemeentelijk zwembad
Het zwembad is geopend van eind april tot begin september.
Het personeel bij het gemeentelijk zwembad kan worden onderverdeeld in badpersoneel en kassapersoneel.
Het badpersoneel te weten de bedrijfsleider zwembad, de zweminstructeur en toezichthouder werken op maandag tot en met vrijdag van 11.30 uur tot 20.30 uur.
De zaterdag en zondag wordt gewerkt van 11.30 uur tot 18.00 uur.
Middels een rooster wordt bepaald dat altijd twee van de drie medewerkers aanwezig zijn.
Het kassapersoneel werkt op maandag tot en met vrijdag van 11.45 uur tot 18.00 uur.
De zaterdag en zondag wordt gewerkt van 11.45 uur tot 18.00 uur.
Middels een rooster wordt bepaald dat altijd een kassamedewerker aanwezig is.
Werktijden medewerkers algemene dienst
Bij de algemene dienst wordt gewerkt met een tweetal roosters te weten:
De periode 1 april tot en met 31 oktober zijn de werktijden van 7.00 uur tot 16.00 uur.
De pauzes worden gehouden van 9.00 uur tot 9.30 uur en van 12.30 uur tot 13.00 uur.
De periode 1 november tot en met 31 maart zijn de werktijden van 7.30 uur tot 16.30 uur.
De pauzes worden gehouden van 9.00 uur tot 9.30 uur en van 12.30 uur tot 13.00 uur.