Organisatie | Zoeterwoude |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Intern Klachtrecht Zoeterwoude |
Citeertitel | Verordening intern klachtrecht Zoeterwoude |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Verordening Intern Klachtrecht Zoeterwoude van 6 juni 2002.
Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
18-01-2006 | nieuwe regeling | 15-12-2005 Voorschotense Courant, 11-01-2006 | MT/05-2211-a ; BMO-09 |
§ 2. Intern klachtrecht bij het bestuursorgaan.
Artikel 5. Buiten behandeling laten klacht
Het bestuursorgaan is niet verplicht de klacht te behandelen indien zij betrekking heeft op een gedraging:
zolang ter zake daarvan een opsporingsonderzoek op bevel van de officier van justitie of een vervolging gaande is, dan wel indien de gedraging deel uitmaakt van de opsporing of vervolging van een strafbaar feit en ter zake van dat feit een opsporingsonderzoek op bevel van de officier van justitie of een vervolging gaande is.
Artikel 6. Mededeling klacht betrokkene
Aan degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft, wordt een afschrift van het klaagschrift of van het formulier, zoals bedoeld in artikel 3, lid 2, alsmede van de daarbij meegezonden stukken toegezonden.
Artikel 7. Vervallen verplichting behandeling klacht
Zodra het bestuursorgaan naar tevredenheid van de klager aan diens klacht tegemoet is gekomen, vervalt de verplichting tot het verder toepassen van deze verordening.
Artikel 9. Verdeling klachtbehandeling
De gemeentesecretaris of, in het geval het tweede lid van toepassing is, de burgemeester is verantwoordelijk voor een zorgvuldige afhandeling van een klacht en zend een rapport van bevindingen, vergezeld van het advies en eventuele aanbevelingen, aan het bestuursorgaan. Het rapport bevat het verslag van het horen.
Artikel 10. Behandeling klacht door bestuursorgaan
Het bestuursorgaan neemt binnen 10 weken na de ontvangst van de klacht een beslissing en stelt de klager en de persoon of bestuurder, op wie de klacht betrekking heeft, hiervan onmiddellijk op de hoogte. Een afschrift van het verslag, als bedoeld in het vierde lid, wordt daarbij meegezonden. De beslissing op de klacht kan éénmalig worden verdaagd met 4 weken. Bij het meedelen van de beslissing wijst het bestuursorgaan de klager en de betrokken persoon of bestuurder er op dat, indien zij zich niet met de beslissing kunnen verenigen, een klacht kan worden ingediend bij de Nationale ombudsman en binnen welke termijn dit dient te geschieden.