Organisatie | Pijnacker-Nootdorp |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regels over de ambtelijke organisatie van de Gemeente Pijnacker-Nootdorp |
Citeertitel | Organisatieregeling 2006 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling komt in de plaats van de op 27-09-2005 door het college vastgestelde Organisatieregeling 2005.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-11-2005 | nieuwe regeling | 11-07-2006 - | 2006.08154 |
Het college van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;
gelet op artikelen 160, eerste lid, onder c, en 103, tweede lid, van de Gemeentewet en artikel 125 van de Ambtenarenwet;
vast te stellen de volgende Regels over de ambtelijke organisatie van de Gemeente Pijnacker-Nootdorp:
HOOFDSTUK 2. STRUCTUUR VAN DE AMBTELIJKE ORGANISATIE
Artikel 2.1 - Structuur van de ambtelijke organisatie
Het ambtelijk apparaat van de gemeente is, afgezien van de griffie1* ingedeeld in de volgende afdelingen:
HOOFDSTUK 3. SECRETARIS2*/ALGEMEEN DIRECTEUR
Artikel 3.2 - Informatieverstrekking aan de secretaris
Alle medewerkers verstrekken de secretaris desgevraagd de inlichtingen die voor een goede vervulling van diens taak nodig is.
Artikel 3.4 - De relatie college, burgemeester en griffie - ambtenaren
De secretaris is verantwoordelijk voor:
HOOFDSTUK 5. OVERIGE FUNCTIONARISSEN
Het afdelingshoofd is als integraal manager verantwoordelijk voor het opstellen van het afdelingsplan en het realiseren van de daarin opgenomen doelstellingen en activiteiten. Daarbij is hij bevoegd tot het inzetten van middelen op het vlak van personeel, informatie, juridisch, communicatie, organisatie, financiën, automatisering, huisvesting en materieel binnen de centraal vastgestelde kaders.
Het afdelingshoofd is integraal verantwoordelijk voor de uitvoering van de activiteiten uit het afdelingsplan en de afstemming in en tussen afdelingen.. Hieronder worden tevens specifiek aangewezen “projecten” verstaan, waarbij het afdelingshoofd verantwoordelijk is voor het bewaken van het tijdig opstellen, c.q. actualiseren van de projectplannen en voor het aanwijzen van aspecten van samenhang.
Indien een product zich over het taakgebied van meer dan één afdeling uitstrekt en ten aanzien van dat product geen toepassing is gegeven aan artikel 6.1 kan het directieteam een afdeling aanwijzen die primair verantwoordelijk is voor de voorbereiding of de uitvoering, alsmede voor de tijdsplanning en de bewaking van de voortgang.
Artikel 7.3 – Bestuursopdrachten
Voor aangelegenheden waarvoor naar het oordeel van het college of het directieteam een kader nodig is voor de inbreng van de ambtelijke organisatie bij het ontwikkelen van beleid, stelt het college, op voorstel van het directieteam, een zogenoemde bestuursopdracht vast. Daarbij wordt gehandeld conform het vastgestelde format en processchema voor een bestuursopdracht.