Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Pijnacker-Nootdorp

Ondermandaatbesluit gemeente Pijnacker-Nootdorp

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatiePijnacker-Nootdorp
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndermandaatbesluit gemeente Pijnacker-Nootdorp
CiteertitelOndermandaatbesluit 2009
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Dit Ondermandaatbesluit vervangt het Ondermandaatbesluit 2007 vastgesteld op 12 december 2006.

Deze regeling is vastgesteld door directeuren en afdelingshoofden

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Mandaatbesluit 2009
  2. Organisatieregeling 2006
  3. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:1 tot en met 10:12 

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-10-201001-01-20115e wijziging: Bijlage I t/m VIII

31-08-2010

De Telstar, 22-09-2010

2010.11487
01-10-200904-08-200925-02-2010derde wijziging, Bijlage III

22-09-2009

De Telstar, 30-09-2009

2009.11424
16-07-200901-10-2009tweede wijziging; Bijlagen IV en VI

07-07-2009

De Telstar, 15-07-2009

2009.08373
09-04-200916-07-2009eerste wijziging, Bijlage III, IV en V

24-03-2009

De Telstar, 08-04-2009

2009.02828
05-02-200901-01-200909-04-2009nieuwe regeling

27-01-2009

De Telstar, 04-02-2009

2009.00351

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaatbesluit gemeente Pijnacker-Nootdorp

 

 

 

Nr. 2009.00351

De directeuren en afdelingshoofden van de ambtelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp, ieder voorzover het zijn bevoegdheden betreft;

gelet op het Mandaatbesluit 2009 zoals vastgesteld door het college en de burgemeester in de vergadering van 27 januari 2009;

gelet op de Organisatieregeling 2006;

besluiten:

ondermandaten te verlenen zoals aangegeven in de bijlagen I tot en met VII van dit besluit.

Pijnacker, 27 januari 2009.

De directeuren en afdelingshoofden voornoemd,

Voor dezen,

De secretaris, Drs. J.P.R. Woudstra

Bijlage I Alle afdelingen

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Ten aanzien van de onder verantwoordelijkheid van directeuren vallende afdelingen: de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure zoals genoemd in de Nota Inkoop en Aanbestedingsbeleid op grond van VM10, VM11 en VM12

afdelingshoofden/ projectleiders

 

Besluiten tot het verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken en opdrachten voor leveringen en diensten bij onderhandse enkelvoudige aanbesteding

prestatiehouders binnen de afdelingen

 

Procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure zoals genoemd in de Nota Inkoop en Aanbestedingsbeleid en aanzien van besluiten tot het verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken bij onderhandse meervoudige aanbesteding en besluiten tot het verlenen van opdrachten tot leveringen en diensten bij onderhandse meervoudige aanbesteding

medewerkers van de afdelingen

 

Vertegenwoordiging van het gemeentebestuur ter zitting bij (bestuursrechtelijke) bezwaar- en beroepszaken tot in alle instanties en de Nationale Ombudsman

medewerkers van de afdelingen

 

In de gelegenheid stellen van belanghebbenden om zienswijzen naar voren te brengen bij inspraak- en bezwarenprocedures

medewerkers van de afdelingen

 

Indienen van declaraties en aanvragen van bijdragen / subsidies / voorschotten aan provincie, rijk en andere instanties

medewerkers van de afdelingen

Informatieplicht aan directeur

Afwikkelen van administratieve procedures binnen het kader van reeds genomen besluiten

medewerkers van de afdelingen

 

Het ondertekenen van stukken die geen besluit van het bestuursorgaan vergen en geen politiek gevoelig karakter hebben (louter informatieverstrekking)

medewerkers van de afdelingen

 

Besluit om onvolledige aanvragen niet in behandeling te nemen

Senioren en teamleiders

 

Het namens de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van vergunningen en het doen van meldingen

Senioren en teamleiders

 

Bijlage II Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Team Gegevensbeheer

 

 

Afgifte bewijs van in leven zijn

Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

Uitoefenen bevoegdheden Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, met uitzondering van de regelgevende bevoegdheden genoemd in de artikelen 14, 96 en 100 van deze wet

Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer

 

Het verstrekken van uittreksels en inlichtingen uit het Register Kindercentra en gastouderbureaus

Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

Opvragen van informatie uit straf-, justitiële, documentatie- en politieregisters

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en 2e lijn Economische en Maatschappelijke zaken en Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer en medewerker Frontoffice Publiekszaken 2e lijn voor zover het betreft Inlichtingen uit het strafregister en de algemene documentatieregisters van de Justitiële informatiedienst in het kader van naturalisatie- of optieverzoeken

 

Verstrekken van reisdocumenten, identiteitskaarten en rijbewijzen

Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

Verstrekken van een advies naturalisatieverzoek

Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke zaken

 

Verstrekken van kiezerspas en volmacht

Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Beleidsmedewerker B Gegevensbeheer

 

Uitreiking uittreksel in het kader van het verkrijgen van het Nederlanderschap

medewerker burgerzaken A van de afdeling Frontoffice Publiekszaken

Dit (onder)mandaat berust op het afzonderlijk besluit van de burgemeester en het hoofd van de afdeling Frontoffice Publiekszaken van 31 maart 2010 nr. 2010.04777, waarnaar wordt verwezen.

Team Maatschappelijke zaken

 

 

Alle beslissingen ter uitvoering van wet- en (plaatselijke) regelgeving op het gebied van de sociale voorzieningen en inburgering

Senior/teamleider Frontoffcice 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken en senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Beslissen op aanvragen om een vervoersvoorziening / leefvoorziening / woningaanpassing

Senior/teamleider Frontoffcice 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken en senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Verstrekken van een urgentieverklaring woningzoekende

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Afgeven indicatiebeschikking

Senior/teamleider Backoffice , team Maatschappelijke Zaken

 

Beslissen en afsluiten overeenkomsten in het kader van Wet inburgering

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Beslissingen op aanvragen om ontheffing van de inburgeringplicht en het verstrekken van een inburgeringvoorziening. Handhaven van de inburgeringsplicht.

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Verzoekschriften in het kader van de Wet schuldhulpsanering natuurlijke personen en verklaringen in het kader van Wet schuldhulpsanering natuurlijke personen

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Beslissen op aanvragen om een vergoeding voor leerlingenvervoer

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Beslissingen omtrent leerplichtzaken

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Beslissen op een aanvraag om een gehandicaptenparkeerkaart

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Het verlenen en vaststellen van budgetsubsidies overeenkomstig de door het college vastgestelde subsidielijst en het verstrekken van voorschotten op budgetsubsidies

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Het vaststellen van waarderingssubsidies overeenkomstig de door het college vastgestelde subsidielijst

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Het verdagen van beslissingen op aanvragen voor het verlenen en/of vaststellen van een budgetsubsidie, een waarderingssubsidie of een eenmalige subsidie

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken en kwaliteitsmedewerker/toetser Maatschappelijke Zaken

 

Beslissen op een aanvraag voor indicatie voor een aanleunwoning

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Team Ruimtelijke Zaken en Economische en Maatschappelijke Zaken

 

 

Het in behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern advies

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en de senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Verstrekken van een huisvestingsvergunning aan particulieren

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en de senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Correspondentie inzake ingediende principeverzoeken en planologische processen

Senior/ teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken

 

Het plaatsen van een elektronische handtekening op basis van de Wet ruimtelijke ordening ten behoeve van ruimtelijke visies, plannen, besluiten en verordeningen met de daarbij behorende besluiten

Senior beleidsmedewerker Ruimtelijke zaken en overige beleidsmedewerkers van het taakveld Ruimtelijke zaken

 

Verstrekken van een vergunning voor tijdelijke verhuur van een woning

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Het verlenen van een ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffen

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Bijlage III Afdeling Frontoffice Publiekszaken, onderdeel APV

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Onderdeel APV

 

 

Optochten

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Feest, muziek en wedstrijd e.d.

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Dienstverlening

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Straatartiest

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Bijzonder gebruik van de weg

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Vergunning sluitingsuur tot 2.00 uur

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Ontheffing sluitingsuur tot 2.00 uur

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Vergunning sluitingsuur terras tot 24.00 uur

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Ontheffing sluitingsuur terras tot 24.00 uur

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Speelgelegenheid

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Alarminstallatie

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Waarmerken verkoopregister

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Ontheffing gebruik vuurwerk

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Ontsierende, hinderlijke of gevaarlijke reclame

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Caravans e.d.

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Parkeren van reclamevoertuigen

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Collectevergunning

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Ventvergunning

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Standplaatsvergunning

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Snuffelmarkten

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Kansspel

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Klein kansspel (loterij)

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Ontheffing voor het houden van een wegwedstrijd

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Verlenen van een gebruiksvergunning voor evenementen e.d.

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Bijlage IV Afdeling Frontoffice Publiekszaken, onderdeel Milieu en Bouw- en Woningtoezicht

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Het nemen van besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht

Teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken.

Met inachtneming van door het college vastgestelde beleidsregels voor afzonderlijke onderwerpen.

Alle correspondentie inzake vergunningplicht van bedrijven met uitzondering van een voorwaarschuwing (zienswijze) en een besluit tot het opleggen van een dwangsom of het uitoefenen van bestuursdwang

Teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken.

 

Het afgeven van een positieve mededeling op een melding sloopvoornemen

Teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken.

 

Het toekennen van nummers aan verblijfsobjecten, ligplaatsen en standplaatsen

Teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken.

 

Bijlage V Afdeling Wijkbeheer

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Uitvoering van de Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp

marktmeester

Voor de volgende bevoegdheden zoals genoemd in de Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp 2002 wordt ondermandaat verleend: • Artikel 1.2 lid 3 • Artikel 2.11 • Artikel 2.12 • Artikel 3.4 • Artikel 5.4

Besluiten tot verhuur van (sport) accommodaties, van de volkstuinen, van woningen en gebouwen binnen de activiteit “overige gebouwen en terreinen”, van het vrachtwagenparkeerterrein en van de parkeergarages bij Het Baken

medewerker verhuur accommodaties van de afdeling Wijkbeheer

 

Het verlenen en vaststellen van bijdragen uit de “Doe-het-zelf-pot”

Wijkmanagers

Met inachtneming van de door het college vastgestelde “Spelregels verstrekken bijdragen Doe-het-zelf-pot”

Bijlage VI Afdeling Beheer Openbare Ruimte

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Alle correspondentie inzake handhaving bij of krachtens Wet algemene bepalingen omgevings-recht, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij een bouwwerk met een bouwsom tot en met € 2.000 - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn - ambtshalve besluiten om niet op te treden tegen ambtelijk geconstateerde geringe overtredingen van artikel 2.1, 2.3 en 2.3a Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, met uitzondering van de overige besluiten

Teamleider en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan portefeuillehouder

Alle correspondentie inzake milieuhandhaving bij bedrijven, inclusief: - een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn - een besluit tot af- en goedkeuring van in het kader van handhaving verstrekte rapporten of bewijsstukken op basis van vergunningvoorschriften of een Amvb, met uitzondering van de overige besluiten.

Teamleider en medewerkers belast met handhaving.

Informatieplicht aan portefeuillehouder

Besluit inzake bestuursdwang met spoedeisend milieu- en gezondheidsbelang en ten uitvoer brengen daarvan

Teamleider en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan portefeuillehouder

Alle correspondentie over illegale (afval)stort buiten bedrijven, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn, met uitzondering van de overige besluiten

Teamleider en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan portefeuillehouder

Alle besluiten en overige correspondentie inzake handhaving openbare ruimte, met uitzondering van niet spoedeisende besluiten op grond van de artikelen 2.2.1 tot en met 2.3.3.2 en 3.1.1 tot en met 3.5.2 van de Algemene Plaatselijke Verordening

Teamleider en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan portefeuillehouder

Alle correspondentie inzake handhaving wegens strijdig gebruik, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn, met uitzondering van de overige besluiten.

Teamleider en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan portefeuillehouder

Alle correspondentie inzake handhaving Woningwet, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn, met uitzondering van de overige besluiten.

Teamleider en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan portefeuillehouder

Een besluit omtrent de toepassing van bestuursdwang.

Teamleider Handhaving.

 

Besluiten tot het vestigen van een recht van opstal ten behoeve van riolering in het buitengebied

Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR)

 

Besluit tot vaststelling van de hoogte van de kosten bij de toepassing van bestuursdwang

Teamleider Handhaving

 

Beschikking omtrent de invordering van een dwangsom

Teamleider Handhaving

 

Alle correspondentie inzake handhaving van de brandveiligheid, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn, met uitzondering van de overige besluiten.

Teamleider en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan portefeuillehouder

Bijlage VII Afdeling Dienstverlening, Informatievoorziening en Automatisering

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Het bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende Zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken waartoe in het in het bijzonder wordt gerekend: a. het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving b. het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers c. het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie d. het plaatsen van aantekeningen op het brondocument e. het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie f. het verstrekken van een bewijs van inschrijving g. het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd h. het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie i. het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn j. het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties k. het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening

1. De onderdelen a t/m k aan de senior medewerker geo-informatie en de beleidsondersteunende medewerker geo-informatie van de afdeling DIA 2. De onderdelen g, h en i aan de Frontoffice-medewerker A 2e lijn van de afdeling Frontoffice Publiekszaken.