Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Ondermandaatbesluit gemeente Pijnacker-Nootdorp

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Pijnacker-Nootdorp
Officiële naam regelingOndermandaatbesluit gemeente Pijnacker-Nootdorp
CiteertitelOndermandaatbesluit 2009
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Dit Ondermandaatbesluit vervangt het Ondermandaatbesluit 2007 vastgesteld op 12 december 2006.

Deze regeling is vastgesteld door directeuren en afdelingshoofden

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Mandaatbesluit 2009
  2. Organisatieregeling 2006

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-10-201001-01-20115e wijziging: Bijlage I t/m VIII

31-08-2010

De Telstar, 22-09-2010

2010.11487
25-02-201001-10-2010Bijlage III en VI

16-02-2010

De Telstar, 24-02-2010

2010.01423
01-10-200904-08-200925-02-2010derde wijziging, Bijlage III

22-09-2009

De Telstar, 30-09-2009

2009.11424
16-07-200901-10-2009tweede wijziging; Bijlagen IV en VI

07-07-2009

De Telstar, 15-07-2009

2009.08373
09-04-200916-07-2009eerste wijziging, Bijlage III, IV en V

24-03-2009

De Telstar, 08-04-2009

2009.02828
05-02-200901-01-200909-04-2009nieuwe regeling

27-01-2009

De Telstar, 04-02-2009

2009.00351

Tekst van de regeling

 

Nr. 2009.00351

De directeuren en afdelingshoofden van de ambtelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp, ieder voorzover het zijn bevoegdheden betreft;

gelet op het Mandaatbesluit 2009 zoals vastgesteld door het college en de burgemeester in de vergadering van 27 januari 2009;

gelet op de Organisatieregeling 2006;

besluiten:

ondermandaten te verlenen zoals aangegeven in de bijlagen I tot en met VII van dit besluit.

Ondertekening

Pijnacker, 27 januari 2009.

De directeuren en afdelingshoofden voornoemd,

Voor dezen,

De secretaris, Drs. J.P.R. Woudstra

Bijlage I Alle afdelingen

OnderwerpAanBijzondere voorwaarden
Ten aanzien van de onder verantwoordelijkheid van directeuren vallende afdelingen: de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure zoals genoemd in de Nota Inkoop en Aanbestedingsbeleid op grond van VM10, VM11 en VM12 afdelingshoofden/ projectleiders 
Besluiten tot het verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken en opdrachten voor leveringen en diensten bij onderhandse enkelvoudige aanbestedingprestatiehouders binnen de afdelingen 
Procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure zoals genoemd in de Nota Inkoop en Aanbestedingsbeleid en aanzien van besluiten tot het verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken bij onderhandse meervoudige aanbesteding en besluiten tot het verlenen van opdrachten tot leveringen en diensten bij onderhandse meervoudige aanbestedingmedewerkers van de afdelingen 
Vertegenwoordiging van het gemeentebestuur ter zitting bij (bestuursrechtelijke) bezwaar- en beroepszaken tot in alle instanties en de Nationale Ombudsmanmedewerkers van de afdelingen 
In de gelegenheid stellen van belanghebbenden om zienswijzen naar voren te brengen bij inspraak- en bezwarenproceduresmedewerkers van de afdelingen 
Indienen van declaraties en aanvragen van bijdragen / subsidies / voorschotten aan provincie, rijk en andere instantiesmedewerkers van de afdelingenInformatieplicht aan directeur
Afwikkelen van administratieve procedures binnen het kader van reeds genomen besluitenmedewerkers van de afdelingen 
Het ondertekenen van stukken die geen besluit van het bestuursorgaan vergen en geen politiek gevoelig karakter hebben (louter informatieverstrekking)medewerkers van de afdelingen 

Bijlage II Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken

OnderwerpAanBijzondere voorwaarden
Afgifte bewijs van in leven zijn Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn  
Uitoefenen bevoegdheden Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, met uitzondering van de regelgevende bevoegdheden genoemd in de artikelen 14, 96 en 100 van deze wet Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer  
Het verstrekken van uittreksels en inlichtingen uit het Register Kindercentra en gastouderbureaus Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn  
Opvragen van informatie uit straf-, justitiële, documentatie- en politieregisters Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en 2e lijn Economische en Maatschappelijke zaken en Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer  
Verstrekken van reisdocumenten, identiteitskaarten en rijbewijzen Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn  
Verstrekken van een advies naturalisatieverzoek Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke zaken  
Verstrekken van kiezerspas en volmacht Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Beleidsmedewerker B Gegevensbeheer  
Alle beslissingen ter uitvoering van wet- en (plaatselijke) regelgeving op het gebied van de sociale voorzieningen en inburgering Senior/teamleider Frontoffcice 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken en senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken  
Beslissen op aanvragen om een vervoersvoorziening / leefvoorziening / woningaanpassing Senior/teamleider Frontoffcice 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken en senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken
Verstrekken van een urgentieverklaring woningzoekendeSenior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken 
Afgeven indicatiebeschikkingSenior/teamleider Backoffice , team Maatschappelijke Zaken 
Beslissen en afsluiten overeenkomsten in het kader van Wet inburgering nieuwkomersSenior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken 
Beslissingen op aanvragen om ontheffing van de inburgeringplicht en het verstrekken van een inburgeringvoorziening. Handhaven van de inburgeringsplicht. Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken 
Verzoekschriften in het kader van de Wet schuldhulpsanering natuurlijke personen e n verklaringen in het kader van Wet schuldhulpsanering natuurlijke personenSenior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken 
Beslissen op aanvragen om een vergoeding voor leerlingenvervoersenior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken 
Beslissingen omtrent leerplichtzakenSenior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken 
Beslissen op een aanvraag om een gehandicaptenparkeerkaartSenior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken
Het verlenen en vaststellen van budgetsubsidiesSenior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken
Het vaststellen van waarderingssubsidiesSenior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken
Het verdagen van beslissingen op aanvragen voor het verlenen en/of vaststellen van een budgetsubsidie, een waarderingssubsidie of een eenmalige subsidieSenior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken en kwaliteitsmedewerker/toetser Maatschappelijke Zaken
Beslissen op een aanvraag voor indicatie voor een aanleunwoningSenior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

Bijlage III Afdeling Frontoffice Publiekszaken

OnderwerpAanBijzondere voorwaarden
Onderdeel Algemeen  
Beslissen op aanvragen om ontheffing van een bestemmingsplan of beheersverordeningSenior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken 
Verstrekken van een huisvestingsvergunning aan particulieren Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en de senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Correspondentie inzake ingediende principeverzoeken en planologische processenSenior/ teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken 
Het verlenen van een ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffen Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Onderdeel APV 
Optochten Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Feest, muziek en wedstrijd e.d. Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Dienstverlening Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Straatartiest Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Bijzonder gebruik van de weg Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Vergunning sluitingsuur tot 2.00 uur Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Ontheffing sluitingsuur tot 2.00 uur Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Vergunning sluitingsuur terras tot 24.00 uur Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Ontheffing sluitingsuur terras tot 24.00 uur Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Speelgelegenheid Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Alarminstallatie Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Waarmerken verkoopregister Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Ontheffing gebruik vuurwerk Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Het verlenen van een kapvergunning Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Ontsierende, hinderlijke of gevaarlijke reclame Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Caravans e.d. Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Parkeren van reclamevoertuigen Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Collectevergunning Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Ventvergunning Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Standplaatsvergunning Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Snuffelmarkten Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Kansspel Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Klein kansspel (loterij) Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Ontheffing voor het houden van een wegwedstrijd Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
Onderdeel Milieu  
Correspondentie inzake vergunningplicht van bedrijven met uitzondering van een voorwaarschuwing (zienswijze) en een besluit tot het opleggen van een dwangsom of het uitoefenen van bestuursdwang Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Goedkeuring van rapporten in het kader van vergunningverlening en -procedure Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Onderdeel Bouw- en woningtoezicht  
Afgeven reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase nadat de beslissing op grond van één van de artikelen 50 tot en met 55 en 56b van de Woningwet is aangehouden of die aanhouding is doorbroken. Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Afgeven reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase nadat ontheffing of vrijstelling is verleend Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Afgeven wijzigingsvergunning reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase zonder ontheffing of vrijstelling Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Het geheel of gedeeltelijk intrekken op verzoek van vergunninghouder van een reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Het meedelen aan aanvrager van een reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase dat de beslissing op grond van één van de artikelen 50 tot en met 55 en 56b van de Woningwet moet worden aangehouden Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Het meedelen aan aanvrager dat het bouwwerk vergunningsvrij, licht- of regulier bouwvergunningplichtig is Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Het verzenden van een verzoek om aanvullende gegevens Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken en medewerkers belast met bouw- en woningtoezicht  
Het vragen van agrarisch advies aan een terzake deskundige Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Het controleren en afdoen van constructieberekeningen Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Het gelasten dat beheersmaatregelen ter voorkoming van gevaar voor de gezondheid of veiligheid worden getroffen waaronder het direct staken van het gebruik van een bouwwerk, het staken van de bewoning en het slopen van een bouwwerk Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken en medewerkers belast met bouw- en woningtoezicht Informatieplicht aan portefeuillehouder.
Het afgeven van een sloopvergunning Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Het afgeven van een positieve mededeling op een melding sloopvoornemen Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Het verdagen van de beslissing omtrent een aanvraag om een reguliere bouwvergunning of een aanvraag om een reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Afgeven reguliere of lichte bouwvergunning eerste of tweede fase nadat de beslissing aanvankelijk is aangehouden of die aanhouding is doorbroken Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
Onderdeel Ruimtelijke Zaken  
Beslissen op aanvragen om ontheffing van een bestemmingsplan of beheersverordeningSenior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken 
Correspondentie inzake ingediende principeverzoeken en planologische processenSenior/ teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken 
Het in behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern adviesSenior/ teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken 

Bijlage IV Afdeling Backoffice Publiekszaken

OnderwerpAanBijzondere voorwaarden
Onderdeel Bouw- en woningtoezicht  
Het verzenden van een verzoek om aanvullende gegevensSenior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken en medewerkers belast met bouw- en woningtoezicht 
Onderdeel Ruimtelijke Zaken  
Beslissen op aanvragen om ontheffing van een bestemmingsplan of beheersverordeningSenior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken 
Correspondentie inzake ingediende principeverzoeken en planologische processenSenior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken  
Het in behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern advies Senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken  

Bijlage V Afdeling Wijkbeheer

OnderwerpAanBijzondere voorwaarden
Uitvoering van de Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorpmarktmeester Voor de volgende bevoegdheden zoals genoemd in de Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp 2002 wordt ondermandaat verleend: • Artikel 1.2 lid 3 • Artikel 2.11 • Artikel 2.12 • Artikel 3.4 • Artikel 5.4
Het namens de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een bouw-, sloop- en kapvergunning en overige vergunningen en het doen van meldingenmedewerkers van de afdeling Wijkbeer 
Besluiten tot verhuur van (sport) accommodaties, van de volkstuinen, van woningen en gebouwen binnen de activiteit “overige gebouwen en terreinen”, van het vrachtwagenparkeerterrein en van de parkeergarages bij Het Bakenmedewerker verhuur accommodaties van de afdeling Wijkbeheer 
Het verlenen en vaststellen van bijdragen uit de “Doe-het-zelf-pot”WijkmanagersMet inachtneming van de door het college vastgestelde “Spelregels verstrekken bijdragen Doe-het-zelf-pot”

Bijlage VI Afdeling Beheer Openbare Ruimte

OnderwerpAanBijzondere voorwaarden
Correspondentie inzake milieuhandhaving, met uitzondering van een beschikkingteamleider Handhaving 
Besluiten tot af- en goedkeuring van in het kader van handhaving verstrekte rapporten of bewijsstukken op basis van vergunningvoorschriften of een Amvbteamleider Handhaving. 
Besluit inzake bestuursdwang met spoedeisend milieu- en gezondheidsbelang en ten uitvoer brengen daarvanteamleider HandhavingInformatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
Correspondentie over illegale (afval)stort buiten bedrijven, met uitzondering van een beschikkingteamleider Handhaving 
Correspondentie inzake handhaving openbare ruimte, met uitzondering van niet spoedeisende beschikking op grond van de artikelen 2.2.1 tot en met 2.3.3.2 en 3.1.1 tot en met 3.5.2 van de Algemene Plaatselijke Verordeningteamleider Handhaving en medewerkers belast met handhavingInformatieplicht aan portefeuillehouder Handhaving
Correspondentie inzake handhaving wegens strijdig gebruik, inclusief beschikking in spoedeisend geval en bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000,--, met uitzondering van overige beschikkingenteamleider Handhaving en medewerkers belast met handhavingInformatieplicht aan portefeuillehouder Handhaving
Correspondentie inzake handhaving Woningwet, inclusief beschikking in spoedeisend geval en bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000,--, met uitzondering van overige beschikkingenteamleider Handhaving en medewerkers belast met handhavingInformatieplicht aan portefeuillehouder Handhaving
Staken van bouwen, gebruik of slopen, dan wel het gelasten dat voorzieningen worden getroffen, gericht op het tegengaan of beëindigen van gevaar voor de gezondheid of de veiligheidteamleider Handhaving en medewerkers belast met handhavingInformatieplicht aan portefeuillehouder Handhaving
Het namens de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een bouw-, sloop- en kapvergunning en overige vergunningen en het doen van meldingenmedewerkers van de afdeling Beheer Openbare Ruimte 
Besluiten tot het vestigen van een recht van opstal ten behoeve van riolering in het buitengebiedSenior beleidsmedewerker riool- en waterhuishouding van de afdeling Beheer Openbare Ruimte 

Bijlage VII Afdeling Ontwikkeling;

OnderwerpAanBijzondere voorwaarden
Het namens de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een bouw-, sloop- en kapvergunning en overige vergunningen en het doen van meldingenMedewerkers afdeling Ontwikkeling 

Bijlage VIII Afdeling Dienstverlening, Informatievoorziening en Automatisering

OnderwerpAanBijzondere voorwaarden
Het bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende Zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken waartoe in het in het bijzonder wordt gerekend: a. het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving b. het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers c. het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie d. het plaatsen van aantekeningen op het brondocument e. het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie f. het verstrekken van een bewijs van inschrijving g. het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd h. het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie i. het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn j. het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties k. het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening 1. De onderdelen a t/m k aan de senior medewerker geo-informatie en de beleidsondersteunende medewerker geo-informatie van de afdeling DIA 2. De onderdelen g, h en i aan de Frontoffice-medewerker A 2e lijn van de afdeling Frontoffice Publiekszaken.