Organisatie | Pijnacker-Nootdorp |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Algemene bepalingen bij de verstrekking van opdrachten door de gemeente Pijnacker-Nootdorp |
Citeertitel | Algemene bepalingen bij de verstrekking van opdrachten door de gemeente Pijnacker-Nootdorp |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Deze algemene bepalingen komen in de plaats van de op 11 april 2006 vastgestelde algemene inkoopvoorwaarden gemeente Pijnacker-Nootdorp 2006.
Gemeentewet, art. 160, onder e
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
14-05-2009 | 29-08-2017 | nieuwe regeling | 28-04-2009 Telstar, 13-05-2009 | 2009.04707 |
Het college van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;
overwegende dat het college bevoegd is te besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen voor de gemeente;
overwegende dat het in dit verband wenselijk is algemene bepalingen op te stellen die de gemeente hanteert bij het verstrekken van opdrachten;
gelet op artikel 160, eerste lid, onder e, van de Gemeentewet;
vast te stellen de volgende algemene bepalingen bij de verstrekking van opdrachten door de gemeente Pijnacker-Nootdorp:
De gemeente Pijnacker-Nootdorp (hierna te noemen: de gemeente) verstrekt opdrachten aan marktpartijen (hierna te noemen: wederpartij) voor levering of uitvoering van producten, diensten en werken. Op alle opdrachten zijn de onderstaande bepalingen van toepassing. Het aanvaarden van een opdracht betekent het hebben kennis genomen van deze bepalingen en de instemming daarmee.
De gemeente omschrijft het begrip kwaliteit per opdracht, zowel in de offertefase als in de opdrachtbevestiging. De gemeente verwacht in iedere fase van een (potentiële) wederpartij een actieve opstelling om het begrip kwaliteit in een opdracht zo scherp mogelijk te formuleren. Voor aanvang van de uitvoering van een opdracht moet door een open communicatie de verwachting van beide partijen over de kwaliteit eenduidig zijn.
De gemeente verstrekt alle opdrachten binnen een overeengekomen kader van tijd en geld. Om controle te houden over zowel tijd als geld, deelt de gemeente iedere opdracht in fasen op. Aan iedere fase koppelen de gemeente en wederpartij een bepaalde tijd en geld. Na afloop van ieder fase mag de gemeente de omvang van de opdracht aanpassen of deze beëindigen als de uitvoering van de opdracht buiten de kaders van tijd of geld dreigt te komen. Dat gebeurt niet dan na overleg met de wederpartij.
Indien er bepalingen staan in de algemene voorwaarden van een (beoogde) wederpartij die hij wenst op te nemen in de rechtsverhouding, verwoordt de beoogde wederpartij deze in zijn aanbieding aan de gemeente. In onderling overleg bespreken de gemeente en de wederpartij vervolgens of deze voorwaarden in de opdrachtbevestiging zullen worden opgenomen.
Bij een verschil van inzicht voldoet de gemeente de financiële vergoeding over het deel van de werkzaamheden waarover geen discussie bestaat. Alleen de financiële vergoeding over dat deel van de werkzaamheden waarover verschil van inzicht bestaat, wordt gereserveerd tot het moment waarop overeenstemming is bereikt.
Voor alle in het kader van een opdracht vervaardigde producten, inclusief conceptversies, draagt de wederpartij het intellectuele eigendomsrecht over aan de gemeente. De wederpartij vrijwaart de gemeente voor aanspraken van derde. Als er rechten van derden een rol spelen, wijst de wederpartij de gemeente daar vooraf op.