Organisatie | Montfoort |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling algemene dienst Gemeente Montfoort |
Citeertitel | Regeling algemene dienst gemeente Montfoort |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2013 | 01-01-2020 | nieuwe regeling | 18-12-2012 Publicatiebord en Intranet | Regeling algemene dienst gemeente Montfoort |
Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Montfoort en de werkgeverscommissie van de Raad besluiten:
tot het vaststellen van de navolgende regeling en deze op te nemen in de arbeidsvoorwaardenregeling van de Gemeente Montfoort
In deze regeling wordt verstaan onder:
Medewerkers in algemene dienst zijn in principe inzetbaar binnen de gehele organisatie op passende structurele en - tijdelijke functies en op projecten met passende werkzaamheden.
Nieuw in dienst tredende medewerkers en zittende medewerkers waarvan de functiegebonden aanstelling per 1 januari 2013 van rechtswege wordt omgezet in een aanstelling in algemene dienst, worden voor een periode van ongeveer 5 jaar in de functie geplaatst waarop ze respectievelijk hebben gesolliciteerd of waar ze op de dag van opzetting in zijn aangesteld.
Leidinggevende en medewerker maken jaarlijks concrete afspraken over ontwikkeling en opleiding gericht op inzetbaarheid in de huidige functie (effectiviteit) of over doorstroom naar een andere passende functie (loopbaanplan). De leidinggevende houdt bij het maken van de afspraken over ontwikkeling, opleiding of doorstroming, voor zover relevant, rekening met de persoonlijke situatie van de medewerker (leeftijd, gezondheid, gezinssituatie enz.)
Medewerkers in algemene dienst die in overleg met hun leidinggevende een loopbaanplan hebben opgesteld, hebben na herplaatsingskandidaten (als gevolg van reorganisatie of arbeidsongeschiktheid) een voorkeurspositie bij het vervullen van vacatures op hetzelfde niveau als de functie die zij vervullen, mits zij voldoen aan de functie-eisen.
In die gevallen waarin (de toepassing van) deze regeling voor de medewerker onbedoeld tot een onbillijke of onredelijke situatie leidt, kan het College van deze regeling afwijken.
Deze regeling kan worden aangehaald als "Regeling algemene dienst gemeente Montfoort” en treedt in werking met ingang van 1 januari 2013.
Aldus vastgesteld op 18 december 2012.
Burgemeester en Wethouders van Montfoort,
De heer F.J. Henseler, De heer J.L.M. Vlaar,
gemeentesecretaris wethouder, portefeuillehouder P&O
Werkgeverscommissie van de Raad,