Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Maastricht

Interne richtlijnen bij overlijden (ex-) bestuursleden en (ex-) ambtenaren

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieMaastricht
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingInterne richtlijnen bij overlijden (ex-) bestuursleden en (ex-) ambtenaren
CiteertitelInterne richtlijnen bij overlijden (ex-) bestuursleden en (ex-) ambtenaren
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

n.v.t.

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-201112-04-2013Onbekend

18-01-2011

Geen

Geen
01-01-201101-01-2011Onbekend

18-01-2011

Geen

Geen
01-01-201101-01-2011Onbekend

18-01-2011

Geen

Geen
01-01-201101-01-2011Onbekend

18-01-2011

Geen

Geen

Tekst van de regeling

Intitulé

Interne richtlijnen bij overlijden (ex-) bestuursleden en (ex-) ambtenaren

 

 

Interne richtlijnen bij overlijden (ex-) bestuursleden en (ex-) ambtenaren

Interne richtlijnen bij overlijden (ex-) bestuursleden en (ex-) ambtenaren

  • a

    Bij overlijden van raadsleden die op het tijdstip van overlijden nog raadslid zijn:

    • 1

      een overlijdensannonce

    • 2

      een bloemstuk

    • 3

      een condoléance-brief c.q. bezoek aan de familie

    • 4

      een herdenking in de raad.

  • b

    Bij overlijden van ex-raadsleden:

    • 1

      een condoléance-brief

    • 2

      een herdenking in de raad.

  • c

    Bij overlijden van een lid van een raadscommissie, niet zijnde raadslid, op een tijdstip dat hij/zij commissielid is:

    • 1

      Een annonce in de krant

    • 2

      Een condoléance-brief aan de familie.

  • d

    Bij overlijden van een ex-commissielid:

    • 1

      een annonce in de krant.

  • e

    Bij overlijden van een ambtenaar in actieve dienst:

    • 1

      een overlijdensannonce

    • 2

      een bloemstuk

    • 3

      een condoléance-brief c.q. bezoek aan de familie.

  • f

    Bij overlijden van een ambtenaar, die met pensioen of de VUT is en de laatste 15 jaar voor het pensioen of VUT werkzaam was bij de gemeente Maastricht:

    • 1

      een overlijdensannonce (goedkeuring nabestaanden is vereist);

    • 2

      een condoléance-brief aan de familie.

  • g

    Bij overlijden van een (ex-)burgemeester, wethouder of gemeentesecretaris ware incidenteel een beslissing te nemen.

Uiteraard kan alleen gereageerd worden als een kennisgeving van overlijden ontvangen wordt of de afdeling Burgerzaken erop attendeert.

Het coördinatiepunt voor:

  • a

    (ex-)ambtenaar ligt bij de decentrale PenO-eenheden;

  • b

    ex-secretarie-medewerkers ligt bij PenO-B.D.;

  • c

    (ex-)raadsleden, burgemeesters, wethouders en secretarissen ligt bij Kabinet van de burgemeester.

De kosten verbonden aan de overlijdensannonce en bloemstukken komen t.a.v.:

  • -

    ex-ambtenaren t.l.v. de dienst waar de overledene heeft gewerkt;

  • -

    (ex-)raadsleden, burgemeesters, wethouders en secretarissen t.l.v. het representatiebudget bestuur van de B.D.