Organisatie | Leusden |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Organisatiebesluit Leusden 2013 |
Citeertitel | Organisatiebesluit Leusden 2013 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Organisatiebesluit vervangt Organisatiebesluit Leusden uit 2010
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2013 | 01-06-2019 | nieuwe regeling | 11-12-2012 Leusder Krant, 27-12-2012 | 196368 |
Organisatiebesluit Leusden 2013
Het college van de gemeente Leusden;
gelet op artikel 160, lid 1 onder c van de Gemeentewet;
besluit vast te stellen: Regels over de ambtelijke organisatie van de gemeente Leusden.
STRUCTUUR VAN DE AMBTELIJKE ORGANISATIE
In dit besluit wordt verstaan onder:
Directeur-secretaris: de ambtenaar als bedoeld in artikel 100 e.v. van de Gemeentewet, die door het college wordt benoemd en eindverantwoordelijk is voor het functioneren van de gehele ambtelijke organisatie.
Loco-gemeentesecretaris: de afdelingsmanager die zitting heeft in het management team en voor de uitoefening van deze taak door het college wordt benoemd.
Management team: de directeur-secretaris en de managers van de afdelingen Bedrijfsvoering, Dienstverlening en Beleid.
Afdelingsmanager: de ambtenaar die op voordracht van de directeur-secretaris door het college wordt benoemd en integraal verantwoordelijk is voor het functioneren van een afdeling.
Teamleider: de ambtenaar die door de afdelingsmanager wordt benoemd en verantwoordelijk is voor het functioneren van een team binnen een afdeling. Over het voornemen tot benoeming wordt de directeur-secretaris gehoord.
Concerncontroller: de afdelingsmanager Bedrijfsvoering, die door de directeur-secretaris wordt benoemd en een oordeel vormt over de opzet en werking van een betrouwbaar en adequaat beleids- en beheerssysteem ten behoeve van de effectiviteit en efficiency van de gemeentelijke activiteiten door de totale gemeentelijke organisatie. Over het voornemen tot benoeming wordt het college gehoord.
Artikel 2 Onderwerp organisatiebesluit
De ambtelijke organisatie is ingedeeld in de afdelingen Bedrijfsvoering, Dienstverlening, Beleid en Programma’s en Projecten, waarbij de directeur-secretaris vanuit organisatie breed perspectief eindverantwoordelijk is voor de afdeling overstijgende vraagstukken. Het management team ondersteunt de directeur-secretaris bij het vorm geven aan deze taak.
Bij afwezigheid van de directeur-secretaris treedt de loco-gemeentesecretaris op als voorzitter van het management team. Ingeval van afwezigheid van een lid van het management team anders dan de directeur-secretaris wordt die plaats ingenomen door de in het vervangingsschema aangewezen plaatsvervanger.
De voorzitter van het management team stelt de vergaderdata en de agenda voor de vergaderingen van het management team vast. Ieder lid van het management team kan zaken voor plaatsing op de agenda bij de voorzitter indienen en de voorzitter verzoeken in bijzondere omstandigheden een extra vergadering bijeen te roepen. De voorzitter zorgt er voor, dat de agenda en bijbehorende stukken worden gereed gemaakt en zo mogelijk ten minste twee werkdagen voor de vergadering in het bezit zijn van de leden van het management team.
Artikel 7 Taken management team
Het management team heeft tot doel het goed functioneren van de ambtelijke organisatie te bevorderen door middel van:
Het college is bevoegd nadere regels vast te stellen ten aanzien van de structuur en werkwijze van de ambtelijke organisatie, voor zover dit besluit hierin niet voorziet, gehoord het advies van de directeur-secretaris.
Artikel 12 Inwerkingtreding en intrekking
Dit besluit vervangt het Organisatiebesluit 2010 zoals vastgesteld door het college op 15 juli 2010.