Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Eijsden-Margraten

Verordening op de heffing en de invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten eijsden-margraten 2013.

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Eijsden-Margraten
Officiële naam regelingVerordening op de heffing en de invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten eijsden-margraten 2013.
CiteertitelVerordening afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Eijsden-Margraten 2013.
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze verordening vervangt de verordening afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Eijsden-Margraten 2012, vastgesteld 20-12-2011.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet, art. 229, lid 1, aanhef en onderdeel a
  2. Gemeentewet, art. 229, lid 1 aanhef en onderdeel b
  3. Wet milieubeheer, art. 15.33
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

22-11-201201-01-2014nieuwe regeling

13-11-2012

Gemeenteblad, 14-11-2012

12IN006254

Tekst van de regeling

Intitulé

Verordening op de heffing en de invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten eijsden-margraten 2013.

De raad van de gemeente Eijsden-Margraten;

  • ·

    gezien het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 25 september 2012

  • ·

    gezien het advies van de commissie Algemene Zaken en Middelen van 8 oktober 2012

  • ·

    gelet op artikelen 229, eerste lid, aanhef en onderdelen a en b, van de Gemeentewet en artikel 15.33 van de Wet milieubeheer;

BESLUIT

vast te stellen de

Verordening op de heffing en de invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten eijsden-margraten 2013.

Hoofdstuk 1 - Algemene bepalingen

Artikel 1 - Inleidende bepalingen

Krachtens deze verordening worden geheven:

  • a.

    een afvalstoffenheffing;

  • b.

    reinigingsrechten.

Artikel 2 - Belastbaar feit

Voor de toepassing van deze verordening wordt verstaan onder:

  • a.

    kalenderweek: een aaneengesloten periode van zeven dagen, beginnende met een maandag en eindigende met een zondag;

  • b.

    huishoudelijk afval: afvalstoffen, afkomstig van particuliere huishoudens;

  • c.

    bedrijfsafval: afval, afkomstig van kantoren, winkels en diensten, gelegen in de woonkernen alsmede van agrarische bedrijven, scholen en verenigingen, dat naar aard, omvang en samenstelling gelijk is te stellen aan huishoudelijke afvalstoffen;

  • d.

    overig bedrijfsafval: afval, dat niet van een huishouden afkomstig is en zich qua aard, omvang en samenstelling van huishoudelijk afval onderscheidt;

  • e.

    grof huishoudelijk afval: afvalstoffen, afkomstig van particuliere huishoudens die door aard, omvang of hoeveelheid niet door de inzameldienst, als genoemd in hoofdstuk 6 en 7 van de tarieventabel, periodiek worden ingezameld;

  • f.

    verzamelcontainer: een voorziening voor de inzameling van huishoudelijk restafval en groente-, fruit- en tuinafval ten behoeve van meerdere huishoudens;

  • g.

    verzamelplaats: een door de raad aangewezen plaats niet bij de percelen van de bewoners maar nabij de percelen waar de verzamelcontainer verblijft.

Hoofdstuk 2 Afvalstoffenheffing

Artikel 3 - Aard van de belasting en belastbaar feit

  • 1. Onder de naam ‘afvalstoffenheffing’ wordt een directe belasting geheven als bedoeld in artikel 15.33 van de Wet milieubeheer.

  • 2. De Afvalstoffenheffing bedoeld in deze verordening en de daarbij behorende tarieventabel wordt naar afzonderlijke grondslagen geheven ter zake van het feitelijk gebruik maken van een perceel ten aanzien waarvan krachtens de artikel 10.21 en 10.22 van de Wet milieubeheer een verplichting tot het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen geldt.

Artikel 4 - Belastingplicht

  • 1.

    De belasting wordt geheven van degene die in de gemeente feitelijk gebruik maakt van een perceel ten aanzien waarvan ingevolge de artikelen 10.21 en 10.22 van de Wet milieubeheer een verplichting tot het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen geldt.

  • 2. Voor de toepassing van het eerste lid wordt als gebruiker aangemerkt:

    • a.

      Degene die naar de omstandigheden beoordeeld al dan niet krachtens eigendom, bezit, beperkt recht of persoonlijk recht feitelijk gebruik maakt van het perceel;

    • b.

      Ingeval een gedeelte van een perceel ten gebruike is afgestaan: degene die dat gedeelte ten gebruike heeft afgestaan.

Artikel 5 - Belastingtijdvak

  • 1. Met betrekking tot de belasting die per belastingtijdvak wordt geheven is het belastingtijdvak gelijk aan een kalenderkwartaal, aanvangende op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober.

  • 2. Het eerste belastingtijdvak gaat in op de datum van ingang van de heffing.

Artikel 6 - Maatstaf van heffing en belastingtarief

  • 1. De belasting wordt geheven naar de maatstaven en tarieven, opgenomen in de bij deze verordening behorende tarieventabel met inachtneming van de overige leden van dit artikel.

  • 2. Voor de berekening van de belasting wordt een gedeelte van een in de tarieventabel genoemde eenheid naar beneden afgerond op hele en halve eenheden.

  • 3. Het gewicht van de periodiek ingezamelde afvalstoffen per perceel wordt aangemerkt als maatstaf van de heffing, genoemd in hoofdstuk 1, artikel 1.2.1 en 1.2.2 van de tarieventabel.

  • 4. Het gewicht van de wekelijks ingezamelde afvalstoffen per inzamelbeurt per perceel wordt vastgesteld op het verschil van het gewicht van de betreffende container vóór lediging en het gewicht na lediging.

  • 5. Voor de berekening van de belasting als bedoeld in hoofdstuk 1, artikel 1.2 van de tarieventabel wordt uitgegaan van de gewichten die zijn vastgesteld met behulp van de weegapparatuur op de wegende inzamelauto.

  • 6. Indien tijdens enige inzamelbeurt door een calamiteit of door een technische storing van de wegende inzamelauto, of van de op de inzamelauto geplaatste containerweeg- of containerherkenning- of containerregistratie-apparatuur of van de middelen waarmee de gegevens van de geledigde container worden opgeslagen, van een aangeboden container geen automatische weging of herkenning of registratie of gegevensverwerking plaatsvindt, wordt voor de inzameling van de afvalstoffen per perceel voor alle betrokken percelen voor de betreffende inzamelbeurt een forfaitair gewicht per perceel vastgesteld overeenkomstig het gestelde in lid 7 en lid 8.

  • 7. Het forfaitair gewicht per perceel als bedoeld in lid 6 wordt bepaald op het totaal over het voorafgaande belastingtijdvak bij het betreffende perceel vastgestelde gewicht van de overeenkomstige afvalstoffen gedeeld door het totaal aantal inzamelbeurten van de overeenkomstige afvalstoffen gedurende het voorafgaande belastingtijdvak.

  • 8. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak aanvangt of indien om andere redenen geen forfaitair gewicht als bedoeld in lid 6 kan worden vastgesteld, wordt het forfaitair gewicht bepaald op 8 kilogram, voor het groente-, fruit- en tuinafval, dan wel 12 kilogram voor de overige afvalstoffen welke eens per twee weken worden ingezameld.

  • 9. Voor percelen die aangewezen zijn op het gebruik van verzamelcontainers, zoals bedoeld in artikel 1, sub e van de Afvalstoffenverordening gemeente Eijsden-Margraten 2011 wordt, in afwijking van het in de bovenstaande leden van dit artikel gesteld, een vast belastingbedrag in rekening gebracht zoals aangegeven in hoofdstuk 2 van de tarieventabel.

Artikel 7 - Wijze van heffing

  • 1. De belasting bedoeld in hoofdstuk 1 van de tarieventabel wordt geheven bij wege van aanslag.

  • 2. De belasting bedoeld in hoofdstuk 4 van de tarieventabel wordt geheven door middel van een gedagtekende kennisgeving waarop het gevorderde bedrag is vermeld.

Artikel 8 – Ontstaan van de belastingschuld en heffing naar tijdsbelang

  • 1. De belasting als bedoeld in hoofdstuk 1 van de tarieventabel is verschuldigd na afloop van het belastingtijdvak of zo dit eerder is na beëindiging van de belastingplicht

  • 2. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak aanvangt, is de belasting als bedoeld in hoofdstuk 1, artikel 1.1 en lid a. en b. van de tarieventabel verschuldigd voor zoveel volle kalenderweken als er in dat belastingtijdvak, na de aanvang van de belastingplicht, nog volle kalenderweken overblijven.

  • 3. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak eindigt, is de belasting als bedoeld in hoofdstuk 1, artikel 1.1 en lid a. en b. van de tarieventabel verschuldigd voor zoveel volle kalenderweken als er in dat belastingtijdvak, na het einde van de belastingplicht, nog volle kalenderweken zijn verstreken.

  • 4. Het tweede en derde lid is niet van toepassing indien de belastingplichtige binnen de gemeente verhuist en aldaar een ander perceel feitelijk in gebruik neemt.

Artikel 9 - Termijnen van betaling

  • 1. De op grond van artikel 7, lid 1, verschuldigde belasting moet worden betaald uiterlijk op de laatste dag van de maand volgende op de maand die in de dagtekening van het aanslagbiljet is vermeld.

  • 2. De op grond van artikel 7, lid 2, verschuldigde belasting moet worden betaald:

    • a.

      ingeval van uitreiking van een kennisgeving: op het tijdstip van de kennisgeving;

    • b.

      ingeval van toezending van de kennisgeving: binnen een maand na de dagtekening.

Hoofdstuk 3 - Reinigingsrechten

Artikel 10 - Belastbaar feit

Onder de naam ‘reinigingsrechten’ worden rechten geheven zowel voor het genot van door het gemeentebestuur verstrekte diensten als voor het gebruik van de voor de openbare dienst bestemde gemeentebezittingen, werken of inrichtingen die bij de gemeente in beheer of in onderhoud zijn.

Artikel 11 - Belastingplicht

De rechten worden geheven van degene op wiens aanvraag dan wel ten behoeve van wie de dienst wordt verricht of van degene die van de bezittingen, werken of inrichtingen gebruik maakt.

Artikel 12 – Maatstaf van heffing en belastingtarief

  • 1. De rechten worden geheven naar de maatstaven en de tarieven, opgenomen in de bij deze verordening behorende tarieventabel met inachtneming van de overige leden van dit artikel.

  • 2. Voor de berekening van de rechten wordt een gedeelte van een in de tarieventabel genoemde eenheid naar beneden afgerond op hele of halve eenheden.

  • 3. Het gewicht van de periodiek ingezamelde afvalstoffen per bedrijfspand wordt aangemerkt als maatstaf van de heffing genoemd in hoofdstuk 5, artikel 5.2.1 en 5.2.2 van de tarieventabel.

  • 4. Het gewicht van de wekelijks ingezamelde afvalstoffen per inzamelbeurt per bedrijfspand wordt vastgesteld op het verschil van het gewicht van de betreffende container vóór lediging en het gewicht na de lediging.

  • 5. Voor de berekening van de rechten als bedoeld in hoofdstuk 5, onderdeel 5.2 van de tarieventabel wordt uitgegaan van de gewichten die zijn vastgesteld met behulp van de weegapparatuur op de wegende inzamelauto.

  • 6. Indien tijdens enige inzamelbeurt door een calamiteit of door een technische storing van de wegende inzamelauto, of van de op de inzamelauto geplaatste containerweeg- of containerherkennings- of containerregistratie-apparatuur of van de middelen waarmee de gegevens van de geledigde container worden opgeslagen, van een aangeboden container geen automatische weging of herkenning of registratie of gegevensverwerking plaatsvindt, wordt voor de inzameling van de afvalstoffen per bedrijfspand voor alle betrokken bedrijfspanden voor de betreffende inzamelbeurt een forfaitair gewicht per bedrijfspand vastgesteld overeenkomstig het gestelde in lid 7 en lid 8.

  • 7. Het forfaitaire gewicht per bedrijfspand als bedoeld in lid 6 wordt bepaald op het totaal over het voorafgaande belastingtijdvak bij het betreffende bedrijfspand vastgestelde gewicht van de overeenkomstige afvalstoffen gedeeld door het totale aantal inzamelbeurten van de overeenkomstige afvalstoffen gedurende het voorafgaande belastingtijdvak.

  • 8. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak aanvangt of indien om andere redenen geen forfaitair gewicht als bedoeld in lid 6 kan worden vastgesteld, wordt het forfaitaire gewicht bepaald op 8 kilogram, voor het groente-, fruit- entuinafval, dan wel op 12 kilogram voor de overige afvalstoffen welke eens per twee weken worden ingezameld.

Artikel 13 - Belastingtijdvak

  • 1. Met betrekking tot de rechten die per belastingtijdvak worden geheven is het belastingtijdvak gelijk aan een kalenderkwartaal, aanvangende op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober.

  • 2. Het eerste belastingtijdvak gaat in op de datum van ingang van de heffing.

Artikel 14 - Wijze van heffing

De rechten bedoeld in hoofdstuk 5 van de tarieventabel worden geheven bij wege van aanslag.

Artikel 15 - Ontstaan van de belastingschuld en de heffing naar tijdgelang voor de jaarlijkse verschuldigde rechten

  • 1. De rechten als bedoeld in hoofdstuk 5 van de tarieventabel zijn verschuldigd na afloop van het belastingtijdvak of zo dit eerder is na beëindiging van de belastingplicht.

  • 2. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak aanvangt, zijn de rechten als bedoeld in hoofdstuk 5, onderdeel 5.1 van de tarieventabel verschuldigd voor zoveel volle kalenderweken overblijven.

  • 3. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak eindigt, zijn de rechten als bedoeld in hoofdstuk 3, onderdeel 5.1 van de tarieventabel verschuldigd voor zoveel volle kalenderweken als er in dat belastingtijdvak, na het einde van de belastingplicht, nog volle kalenderweken zijn verstreken.

  • 4. Het tweede en derde lid zijn niet van toepassing indien de belastingplichtige binnen de gemeente verhuist en aldaar weer gebruik maakt van de dienst.

Artikel 16 - Termijn van betaling

  • 1. De op grond van artikel 14, eerste lid verschuldigde rechten moeten worden betaald uiterlijk op de laatste dag van de maand volgende op de maand die in de dagtekening van het aanslagbiljet is vermeld.

  • 2. De op grond van artikel 14, tweede lid, geheven rechten moeten worden betaald: ingeval van uitreiking van de kennisgeving:

    • a.

      op het tijdstip van de kennisgeving; ingeval van toezending van de kennisgeving:

    • b.

      binnen een maand na de dagtekening.

Hoofdstuk 4 - Aanvullende bepalingen

Artikel 17 - Nadere regels door het college van burgemeester en wethouders

Het college van burgemeester en wethouders kan nadere regels geven met betrekking tot de heffing en invordering van de afvalstoffenheffing en reinigingsrechten.

Artikel 18 - Kwijtschelding

Bij de invordering van deze belasting wordt met uitzondering van de belasting als bedoeld in hoofdstuk 1, artikel 1.1 van de tarieventabel geen kwijtschelding verleend.

Artikel 19 - Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1. De “Verordening op de heffing en invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Eijsden-Margraten 2012”, vastgesteld bij raadsbesluit van 20 december 2011, wordt ingetrokken met ingang van de in het derde lid genoemde datum van ingang van de heffing, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.

  • 2. Deze verordening treedt in werking met ingang van de achtste dag na die van de bekendmaking.

  • 3. De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2013.

  • 4. Deze verordening wordt aangehaald als Verordening afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Eijsden-Margraten 2013.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 13 november 2012.

M.G.A.J.T. Verbeet, D.A.M. Akkermans

Griffier, Voorzitter

Bijlage Tarieventabel, behorende bij de verordening op de heffing en invordering van Afvalstoffenheffing en Reinigingsrechten Eijsden-Mragraten 2013

Indeling tarieventabel

Hoofdstuk 1 Maatstaven en tarieven afvalstoffenheffing per belastingtijdvak

Hoofdstuk 2 Maatstaven en tarieven afvalstoffenheffing verzamelcontainers per belastingtijdvak

Hoofdstuk 3 Gewaarmerkte luierafvalzak

Hoofdstuk 4 Overige tarieven afvalstoffenheffing

Hoofdstuk 5 Maatstaven en tarieven reinigingsrechten per belastingtijdvak

Hoofdstuk 6 Tarieven gemeenschappelijk milieupark voor postcodegebied 6245 (Eijsden, Mesch, Withuis en Oost-Maarland) en 6247 (Gronsveld en Rijckholt)

Hoofdstuk 7 Tarieven gemeenschappelijk milieupark voor postcodegebied 6251,6252 (Eckelrade), 6255 (Noorbeek), 6261 (Mheer), 6262 (Banholt), 6265 (St-Geertruid), 6267 (Cadier en Keer), 6268 (Bemelen), 6269 (Margraten) en 6307 (Scheulder).

Algemeen

De bedragen genoemd in deze tabel zijn inclusief omzetbelasting indien deze verschuldigd is.

Hoofdstuk 1 - Maatstaven en tarieven afvalstoffenheffing per belastingtijdvak

1.1De belasting bedraagt per perceel, per belastingtijdvak, gebruikt door:    
 a.eenpersoonshuishoudens21,50
 b.meerpersoonshuishoudens28,50
1.2Onverminderd het bepaalde in artikel 1.1 lid a en b bedraagt de belasting voor:    
1.2.1groente-, fruit- en tuinafval welke periodiek in een (mini) rolcontainer en/of keukenemmer wordt ingezameld, per kilogram0,18
1.2.2restafval welke periodiek in een (mini) rolcontainer en/of keukenemmer wordt ingezameld, per kilogram0,18

Hoofdstuk 2 - Maatstaven en tarieven afvalstoffenheffing verzamelcontainers per belastingtijdvak

2.1De belasting bedraagt per perceel per belastingtijdvak, gebruik makende van een verzamelcontainer:58,00

Hoofdstuk 3 - Gewaarmerkte luierafvalzak

3.1Gewaarmerkte luierafvalzakken zijn verkrijgbaar per zak op de door het college vastgestelde verkooppunten tegen een tarief van0,50

Hoofdstuk 4 - Overige tarieven afvalstoffenheffing

4.1De belasting voor de inzameling op afroep van grof huishoudelijk afval als bedoeld in het “Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening Eijsden-Margraten” bedraagt, onverminderd het bepaalde in hoofdstuk 6 en 7, € 17,00 per aangeboden eenheid, zoals een TV of koelkast en in alle andere gevallen per m³ of een gedeelte ervan.17,00

Hoofdstuk 5 - Maatstaven en tarieven reinigingsrechten per belastingtijdvak

5.1Het recht per bedrijfspand, per belastingtijdvak bedraagt voor het periodiek verwijderen van bedrijfsafval28,50
5.2Onverminderd het bepaalde in artikel 5.1 bedragen de rechten voor:    
5.2.1groente-, fruit- en tuinafval welke periodiek in een (mini) rolcontainer en/of keukenemmer wordt ingezameld, per kilogram0,18
5.2.2restafval welke periodiek in een (mini) rolcontainer en/of keukenemmer wordt ingezameld, per kilogram0,18

Hoofdstuk 6 - Tarieven gemeenschappelijk milieupark voor postcodegebied 6245 (Eijsden, Mesch, Withuis en Oost-Maarland) en 6247(Gronsveld en Rijckholt)

6.1Onverminderd het bepaalde in de hoofdstukken 1 tot en met 4 bedraagt de belasting voor het achterlaten van grove huishoudelijke afvalstoffen op een daartoe van gemeentewege ter beschikking gestelde plaats:  
6.2Gratis  
6.2.1Elektro(on)ische apparatuur gratis
6.2.2Glazen potten en flessen, wit en gekleurd gratis
6.2.3Vensterglas, schoon gratis
6.2.4Metaal gratis
6.2.5Textiel gratis
6.2.6Papier en karton gratis
6.2.7Kunststof verpakkingen gratis
6.2.8Drankkartons gratis
6.2.9Grof tuinafval, maximaal 2 m³ gratis
6.2.10Klein gevaarlijk afval (KGA) gratis
6.2.11Afgewerkte olie, maximaal 5 liter gratis
 Meer dan 5 liter (erkende verwerker)  
6.2.12Asbest, maximaal 15 m² (niet op locatie Noorderbrug) gratis
6.2.13Autobanden (met of zonder velg), maximaal 4 per keer gratis
6.2.14Bouw- en sloopafval gratis
6.2.14.1Hout, maximaal 2m³ gratis
6.2.14.2Puin (schoon), maximaal 2m³ gratis
 Vervuild puin dient te worden aangeboden bij een erkend verwerker/puinbreker  
6.2.15Schone grond, maximaal 2m³ gratis
 Vervuilde grond dient te worden aangeboden bij een erkend verwerkingsbedrijf  
    
6.3Tegen betaling  
6.3.1Groente-, fruit- en tuinafval  
6.3.2.1Zak 50 liter, maximaal 6 kilogram1,50
6.3.2.2Zak 100 liter, maximaal 12 kilogram3,00
6.3.3Restafvalzak  
6.3.3.1Zak 50 liter, maximaal 6 kilogram1,50
6.3.3.2Zak 100 liter, maximaal 12 kilogram3,00
6.3.4(Grof) huishoudelijk afval, maximaal 2m³, per m³20,00
6.3.5Dakleer, maximaal 0,5m³,                                                                       per 0,5m³10,00
    
 Gasflessen, leeg of vol, worden niet ingenomen  

Hoofdstuk 7 - Tarieven gemeenschappelijk milieupark voor postcodegebied 6251,6252 (Eckelrade), 6255 (Noorbeek), 6261 (Mheer), 6262 (Banholt), 6265 (St-Geertruid), 6267 (Cadier en Keer), 6268 (Bemelen), 6269 (Margraten) 6307 (Scheulder) en 6245 (Eijsden, Mesch, Withuis en Oost-Maarland) en 6247(Gronsveld en Rijckholt).

7.1Onverminderd het bepaalde in de hoofdstukken 1 tot en met 4 bedraagt de belasting voor het achterlaten van grove huishoudelijke afvalstoffen op een daartoe van gemeentewege ter beschikking gestelde plaats:  
7.2Gratis  
7.2.1Klein chemisch afval gratis
7.2.2Elektrische en elektronische apparatuur gratis
7.2.3Asbest en asbesthoudend afval, maximaal 15m² gratis
7.2.4Glas gratis
7.2.5Oud papier/karton gratis
7.2.6Metalen gratis
7.2.7Textiel gratis
7.2.8Grof tuinafval*, maximaal 5m³ per bezoek gratis
7.2.9Kringloopgoederen gratis
7.2.10Autobanden exclusief velg, maximaal 5 stuks per bezoek gratis
7.2.11Autobanden inclusief velg, maximaal 5 stuks per bezoek gratis
7.2.12Hout gratis
7.2.13Schoon puin gratis
7.2.14Schone grond gratis
7.2.15Drankkartons (in doorzichtige plastic zakken) gratis
7.2.16Kunststof verpakkingen (in doorzichtige plastic zakken) gratis
    
7.3.1Tegen betaling  
7.3.2Grof huishoudelijk restafval  
7.3.2.10,00 - 0,25m³5,00
7.3.2.20,26 - 0,50m³10,00
7.3.2.30,51 - 1,00m³20,00
7.3.2.41,01 - 1,50m³30,00
7.3.2.51,51 - 2,00m³40,00
7.3.2.6Voor ieder 0,50m³ meer dan 2,00m³10,00
7.3.3Huishoudelijk restafvalzak  
7.3.3.1Zak 50 liter, maximaal 6 kilogram                                                                per zak1,50
7.3.3.2Zak 100 liter, maximaal 12 kilogram                                                            per zak3,00
7.3.4Groente-, fruit- en tuinafval  
7.3.4.1Zak 50 liter, maximaal 6 kilogram                                                                per zak1,50
7.3.4.2Zak 100 liter, maximaal 12 kilogram                                                            per zak3,00
7.3.5Dakleer, maximaal 0,5m³ per bezoek                                                      per 0,5m³10,00
7.3.6Overig puin**                                                                                                 per m³20,00
7.3.7Luiers (speciale afvalzak)                                                                            per zak0,50
    
 Geen bedrijfsafval  
    
 * Onder de noemer grof tuinafval wordt ook verstaan alle groenafval afkomstig uit tuinen zoals gras, bladeren, onkruid en loof.  
 ** Overig puin: puin vervuild met meer dan 10% grond, zand, gipsbeton of andere soorten afval.  
    
 Indien door een aanbieder gelijktijdig meerdere afvalcomponenten bij het milieupark worden aangeboden, waarbij de som van de volumes van deze afvalcomponenten onder de 0,25m³ blijft, wordt als tarief de prijs van 0,25m³ van de tariefsstelling van de duurste componenten gehanteerd.  

 

 

 

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 13 november 2012.

 

 

 

 

M.G.A.J.T. Verbeet, D.A.M. Akkermans

Griffier, Voorzitter