Organisatie | Zwartewaterland |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Klachtenregeling |
Citeertitel | Klachtenregeling |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
04-10-2001 | 02-11-2011 | Onbekend | 27-09-2001 Onbekend | Onbekend |
HOOFDSTUK 1 Begrips- en Algemene bepalingen
Artikel 1.1 Begripsomschrijvingen
In deze verordening wordt verstaan onder:
een uiting van ongenoegen over de wijze waarop een bestuursorgaan van de gemeente zich in een bepaalde aangelegenheid jegens een natuurlijk
persoon of een rechtspersoon heeft gedragen;
het in een bepaalde aangelegenheid jegens een natuurlijk persoon of rechtspersoon handelen of nalaten door:
de ambtenaar die als zodanig is benoemd en primair verantwoordelijk is voor de leiding van de sector en de commandant brandweer;
de ambtenaar die als zodanig is benoemd en verantwoordelijk is voor de leiding van een afdeling;
de ambtenaar die als zodanig is aangewezen voor het registreren van de klachten en de coördinatie van de klachtenafhandeling.
Artikel 1.2 Algemene bepalingen
Wanneer een klacht zich leent voor een snelle, informele afhandeling, wordt de klager schriftelijk een voorstel gedaan omtrent de afhandeling. Wanneer de klager schriftelijk aangeeft met de voorgestelde afhandeling akkoord te gaan, wordt de actie beëindigd. Wanneer de klager schriftelijk aangeeft niet akkoord te gaan met de voorgestelde afhandeling, wordt de klacht beschouwd als een nieuwe klacht.
HOOFDSTUK 2 Behandeling mondelinge en schriftelijke klachten
Artikel 2.3 Klachtenregistratie
De klachtencoördinator registreert de ingekomen schriftelijke klachten, waarbij de volgende gegevens worden vermeld: