Organisatie | Grootegast |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening inzake de behandeling van bezwaar- en beroepschriften |
Citeertitel | Verordening behandeling bezwaar- en beroepschriften gemeente Grootegast |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlagen | Publicatie van 1e wijziging van de verordening in Het Westerkwartier, 05-10-1999 Publicatie van 2e wijziging van de verordening in Het Westerkwartier, 27-12-2001 Publicatie van de verordening in Het Westerkwartier, 28-06-1994 |
De eerste versie van de verordening is vastgesteld bij raadsbesluit van 14 juni 1994. Wijzigingen van de verordening hebben plaatsgevonden bij raadsbesluit van 28 september 1999 en 18 december 2001.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-07-1994 | 01-01-2019 | nieuwe regeling | 14-06-1994 Het Westerkwartier, 28-06-1994 | Onbekend. |
De raad, het college van burgermeester en wethouders en de burgermeester van de gemeente Grootegast, ieder voor zoveel het hun bevoegdheden betreft;
Overwegende dat het door de inwerkingtreding van de Algemene wet bestuursrecht noodzakelijk is een nieuwe regeling te treffen met betrekking tot de behandeling van bezwaar- en beroepschriften;
Gezien het voorstel van burgermeester en wethouders van 7 juni 1994; agendapunt 10;
Gelet op de Algemene wet bestuursrecht en de Gemeentewet;
Verordening inzake de behandeling van bezwaar- en beroepschriften
Integrale tekst van deze verordening zoals deze luidt na de 2e wijziging.
Oorspronkelijke tekst: raadsbesluit d.d. 14 juni 1994;
1e wijziging: raadsbesluit d.d. 28 september 1999;
Hoofdstuk 2 Behandeling van bezwaar- en beroepschriften
De commissie is niet bevoegd ten aanzien van bezwaar- en beroepschriften die zijn ingediend tegen besluiten op grond van het Algemeen Ambtenaren Reglement en andere gemeentelijke rechtspositieregelingen. De commissie is eveneens niet bevoegd ten aanzien van bezwaar- en beroepschriften, die zijn ingediend tegen aanslagen op grond van gemeentelijke belastingverordeningen, dan wel tegen beschikkingen op grond van de wet WOZ. Ook beroepschriften naar aanleiding van kwijtscheldingsverzoeken vallen hieronder.
Burgemeester en wethouders voorzien in een adequate invulling van het secretariaat van de commissie.
Voor het houden van een zitting is vereist, dat de meerderheid van het aantal leden, waaronder in ieder geval de voorzitter dan wel zijn plaatsvervanger aanwezig is.
Artikel 12 Niet deelneming aan de behandeling
De voorzitter en de leden van de commissie nemen niet deel aan de behandeling van een bezwaar- of beroepschrift, indien daarbij hun onpartijdigheid in het geding kan zijn.
De leden van de commissie, het verwerend orgaan en de belanghebbenden kunnen binnen een week na verzending van de in het eerste lid bedoelde nadere informatie aan de voorzitter van de commissie een verzoek richten tot het beleggen van een nieuwe hoorzitting. De voorzitter beslist omtrent een dergelijk verzoek.
Artikel 17 Uitbrengen van advies
Indien naar het oordeel van de commissie de termijn van tien weken, als bedoeld in artikel 7:24, tweede lid, van de wet, ontoereikend is voor achtereenvolgens het uitbrengen van een advies door de commissie en het nemen van een beslissing verzoekt hij het in het eerste lid bedoelde bestuursorgaan tijdig de beslissing te verdagen.