Organisatie | Tilburg |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening op de heffing en invordering van marktgelden 2013 |
Citeertitel | Marktgeldverordening 2013 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Marktgeldverordening 2012.
Gemeentewet, 229, eerste lid, onderdelen a en b
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2013 | 01-01-2014 | Nieuwe regeling | 08-11-2012 Gemeenteblad, 2012, 44 | 2012/090 |
Artikel 4. Tarief abonnementen
1.Het marktgeld bedraagt voor de afgifte van een kwartaalabonnement:
Degene, die het abonnementsgeld, bedoeld in het voorgaande lid, heeft betaald, verkrijgt aanspraak op het behoud van de door of vanwege burgemeester en wethouders aangewezen plaats gedurende de looptijd van het abonnement, tenzij in verband met een juiste regeling der markt een andere standplaats door de marktmeester wordt aangewezen.
Artikel 7. Tijdstip van heffing
waarop het gebruik aanvangt en moeten worden voldaan tenminste 5 dagen na dagtekening van de marktgeldbon of andere schriftuur.
3.De rechten, genoemd in artikel 4, worden verschuldigd voor de aanvang van het tijdstip,
waarop het abonnement betrekking heeft en moeten worden voldaan tenminste 5 dagen na dagtekening van de abonnementskaart of andere schriftuur.
Artikel 9. Nadere regels door het college
Het college van burgemeester en wethouders kan nadere regels geven met betrekking tot de heffing en de invordering van het marktgeld.
Met het schrappen van de wachtlijst is de bepaling omtrent de kosten van inschrijving op de wachtlijst (artikel 1, sub b.) overbodig geworden. Vrijkomende marktplaatsen worden vanaf 2013 gepubliceerd op de site van de Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel. Een plaatsingscommissie zal vervolgens adviseren over de plaatstoewijzing aan kandidaten.
Voor 2013 zijn de tarieven verhoogd met de nominale index van 0,9 %. Uitgangspunt is streven naar 100 % kostendekkendheid van de tarieven. Deze kostendekkendheid staat onder druk door dalende opbrengsten door leegstand bij bepaalde productgroepen. Voor 2013 zijn de kosten € 441.000 en de opbrengsten € 388.000.