Organisatie | Doesburg |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Auditcommissie 2012 Gemeente Doesburg |
Citeertitel | Verordening Auditcommissie Gemeente Doesburg |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Raadsbesluit |
Geen
art. 149 Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
13-10-2012 | Nieuwe regeling | 27-09-2012 Streekjournaal, 12 oktober 2012 | 27-9-12 nr.9 |
De commissie heeft als doel afstemmingsoverleg te voeren met de accountant als bedoeld in artikel 4, derde lid, van de controleverordening gemeente Doesburg en uitvoering te geven aan de taken als omschreven in artikel 3 van deze verordening.
Artikel 3: Taken en bevoegdheid
Onder de in het eerste lid bedoelde activiteiten wordt in ieder geval begrepen:
a. de voorbereiding van het door de raad vast te stellen controleprotocol;
b. het zijn van eerste aanspreekpunt voor de accountant richting de raad betreffende de opzet en uitvoering van de accountantscontrole;
c. een overlegplatform te zijn voor de voorgenomen controleaanpak door de accountant met de mogelijkheid om specifieke aandacht te doen besteden aan bepaalde posten of organisatieonderdelen, zoals ook bedoeld in artikel 4, derde lid, van de controleverordening gemeente Doesburg;
d. een overlegplatform te zijn over de uitkomsten van de door de accountant uitgevoerde controles;
e. het evalueren van de werkzaamheden van de accountant;
f. het voorbereiden van de selectie van de accountant na afloop van het contract met de accountant;
g. een afstemmingsoverleg te zijn over de voorgenomen onderzoeken door accountant, rekenkamercommissie en college;
h. een overlegplatform te zijn over de (verdere) ontwikkeling van de instrumenten in de planning & control-cyclus voor zover deze van belang zijn in het kader van de kaderstellende en controlerende rol van de raad;
De voorzitter draagt zorg voor het tijdig en periodiek bijeenroepen van de commissie, het leiden van de vergaderingen, het bewaken van de uitgangspunten en het bevorderen van een heldere besluitvorming over commissieaangelegenheden. De voorzitter wordt daarbij ondersteund door de secretaris van de commissie.