Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Cromstrijen

Verordening auditcommissie gemeente Cromstrijen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieCromstrijen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingVerordening auditcommissie gemeente Cromstrijen
CiteertitelVerordening auditcommissie gemeente Cromstrijen 2006
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

25-12-201006-06-2014nieuwe regeling

14-12-2010

Het Kompas 24 december 2010

1030496

Tekst van de regeling

Intitulé

Verordening auditcommissie gemeente Cromstrijen

 

 

De raad van de gemeente Cromstrijen;

Gelezen het raadsvoorstel d.d. 4 november 2010 op het gebied van de instelling auditcommissie;

besluit:

Vast te stellen de Verordening auditcommissie gemeente Cromstrijen.

ARTIKEL 1

Auditcommissie

Er is een auditcommissie gemeente Cromstrijen.

ARTIKEL 2

Taken

De taak van de commissie is:

  • 1.

    het begeleiden van de werkzaamheden van de accountant;

  • 2.

    het evalueren van de werkzaamheden van de accountant;

  • 3.

    het jaarlijks in overleg met de accountant vaststellen van het onderzoeksplan;

  • 4.

    het adviseren van de gemeenteraad over de genoemde taken.

ARTIKEL 3

Samenstelling

  • 1.

    De commissie bestaat uit twee raadsleden, de portefeuillehouder financiën, de gemeentesecretaris en de griffier.

  • 2.

    De raad benoemt de leden die namens de raad zitting hebben in de commissie.

  • 3.

    De raad benoemt de plaatsvervangende leden die namens de raad zitting hebben in de commissie.

ARTIKEL 4Zittingsperiode

  • 1.

    De zittingsperiode van de raadsleden in de commissie eindigt wanneer zij ophouden lid te zijn van de raad en in ieder geval aan het einde van de zittingsperiode van de raad.

  • 2.

    De raad kan een raadslid als commissielid ontslaan.

  • 3.

    Een raadslid kan te allen tijde als lid van de commissie ontslag nemen.

ARTIKEL 5

Voorzitter

  • 1.

    De gemeenteraad benoemt de voorzitter.

  • 2.

    De voorzitter draagt zorg voor het tijdig en periodiek bijeen roepen van de commissie, leidt de vergaderingen, bewaakt de uitgangspunten en bevordert een heldere besluitvorming.

ARTIKEL 6

Secretaris

De griffier fungeert als secretaris van de commissie

ARTIKEL 7

 

De Verordening auditcommissie 2006 wordt per de datum als genoemd in artikel 8 ingetrokken.

De op basis van deze verordening gedane benoemingen blijven gelden tot de raadsleden ophouden lid te zijn van de raad of aan het einde van de eerstevolgende zittingsperiode van de raad.

 

ARTIKEL 8

In werkingtreding

Deze verordening treedt in werking de dag na publicatie.

 

ARTIKEL 9 Citeertitel

Deze verordening kan worden aangehaald als: “Verordening auditcommissie gemeente Cromstrijen 2010”.

Vastgesteld door de raad van de gemeente Cromstrijen in zijn openbare vergadering gehouden op 14 december 2010,

de griffier,

de voorzitter,