Organisatie | Uithoorn |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Klachtenregeling Uithoorn 2004 |
Citeertitel | Klachtenregeling Uithoorn 2004 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Met ingang van de datum inwerkingtreding vervalt de Klachtenregeling Uithoorn 1998
Art. 9:2 van de Algemene wet bestuursrecht
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
29-09-2007 | 01-09-2019 | nieuwe regeling | 13-01-2004 Gemeentepagina, 26-09-2007 | Onbekend |
Gelet op artikel 9:2 van de Algemene wet bestuursrecht;
overwegende dat het noodzakelijk is dat klachten over gedragingen van bestuursorganen en van ambtenaren op een deugdelijke en zorgvuldige wijze worden afgedaan;
overwegende dat door de voorgenomen overgang van de werkzaamheden van de commissie voor de behandeling van bezwaren op de raad naar de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Aalsmeer de bestaande regeling aangepast moet worden:
Op de behandeling van klaagschriften is van toepassing hoofdstuk 9, afdelingen 9.1 en 9.2 van de Algemene wet bestuursrecht.
Bestuursorganen in deze regeling zijn het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester.
De behandeling van klachten over een gedraging van een ambtenaar die in dienst is en /of werkzaam is onder verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan van de gemeente Uithoorn geschiedt door de gemeentesecretaris dan wel door de loco-secretaris.
Voorafgaande aan de behandeling van het klaagschrift pleegt de gemeentesecretaris of de loco-secretaris overleg met het betrokken afdelingshoofd en degene op wie de klacht betrekking heeft over de afdoening van het klaagschrift.
Klachten over bestuursorganen of leden ervan worden door de voorzitter van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Aalsmeer en de burgemeester behandeld.Klachten over de burgemeester als lid van het college of als bestuursorgaan worden door de voorzitter van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Aalsmeer en de loco-burgemeester behandeld.
Burgemeester en wethouders brengen jaarlijks verslag uit aan de functionele raadscommissie over de afdoening van klaagschriften als bedoeld in de artikelen 2 en 3 van deze regeling.