Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Uithoorn

Klachtenregeling Uithoorn 2004

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieUithoorn
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingKlachtenregeling Uithoorn 2004
CiteertitelKlachtenregeling Uithoorn 2004
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Met ingang van de datum inwerkingtreding vervalt de Klachtenregeling Uithoorn 1998

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Art. 9:2 van de Algemene wet bestuursrecht

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

29-09-200701-09-2019nieuwe regeling

13-01-2004

Gemeentepagina, 26-09-2007

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Klachtenregeling Uithoorn 2004

Gelet op artikel 9:2 van de Algemene wet bestuursrecht;

overwegende dat het noodzakelijk is dat klachten over gedragingen van bestuursorganen en van ambtenaren op een deugdelijke en zorgvuldige wijze worden afgedaan;

overwegende dat door de voorgenomen overgang van de werkzaamheden van de commissie voor de behandeling van bezwaren op de raad naar de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Aalsmeer de bestaande regeling aangepast moet worden:

besluiten:

vast te stellen de "KLACHTENREGELING UITHOORN 2004”

Verordening

Artikel 1

Op de behandeling van klaagschriften is van toepassing hoofdstuk 9, afdelingen 9.1 en 9.2 van de Algemene wet bestuursrecht.

Bestuursorganen in deze regeling zijn het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester.

Artikel 2

De behandeling van klachten over een gedraging van een ambtenaar die in dienst is en /of werkzaam is onder verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan van de gemeente Uithoorn geschiedt door de gemeentesecretaris dan wel door de loco-secretaris.

Voorafgaande aan de behandeling van het klaagschrift pleegt de gemeentesecretaris of de loco-secretaris overleg met het betrokken afdelingshoofd en degene op wie de klacht betrekking heeft over de afdoening van het klaagschrift.

Artikel 3

Klachten over bestuursorganen of leden ervan worden door de voorzitter van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Aalsmeer en de burgemeester behandeld.Klachten over de burgemeester als lid van het college of als bestuursorgaan worden door de voorzitter van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Aalsmeer en de loco-burgemeester behandeld.

Artikel 4

Burgemeester en wethouders brengen jaarlijks verslag uit aan de functionele raadscommissie over de afdoening van klaagschriften als bedoeld in de artikelen 2 en 3 van deze regeling.

Artikel 5

In de gevallen waarin deze regeling niet voorziet, beslissen burgemeester en wethouders.

Deze regeling kan worden aangehaald als "Klachtenregeling Uithoorn 2004".

Zij treedt in werking op de derde dag na die van de bekendmaking, met ingang van die datum vervalt de Klachtenregeling Uithoorn 1998.

Uithoorn,13 januari 2004

Burgemeester en wethouders van Uithoorn,

de secretaris,   de burgemeester,

l.b.,

(mr. G. Roodhart)   (R.B. de Leeuw-Vromen)

Burgemeester van Uithoorn,

l.b.,

(R.B. de Leeuw-Vromen)