Organisatie | Stede Broec |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Organisatie verordening van de griffie van de gemeente Stede Broec |
Citeertitel | Organisatieverordening van de griffie van de gemeente Stede Broec |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen.
Gemeentewet, atr. 107e, 1
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
20-09-2012 | nieuwe regeling | 06-09-2012 De Middenstander 19-09-2012 | Onbekend. |
De raad van de gemeente Stede Broec;
gelezen het voorstel van het presidium d.d.12 juli 2012;
gelet op artikel 107e, eerste lid van de Gemeentewet;
vast te stellen de organisatieverordening van de griffie:
In deze verordening wordt verstaan onder:
griffier: de op grond van artikel 107 Gemeentewet door de raad benoemde functionaris;
griffie: de organisatie die valt onder de verantwoordelijkheid van de raad, bestaande uit de griffier en de onder zijn verantwoordelijkheid functionerende ambtenaren;
werkgeverscommissie: een door de raad op grond van artikel 83 van de Gemeentewet ingestelde commissie waaraan de werkgeversfunctie van de griffie(r) is gedelegeerd.
HOOFDSTUK 2 Organisatie van de griffie
Artikel 2.1 ORGANISATIEDOELSTELLINGEN EN FORMATIE
De raad stelt op voorstel van de werkgeverscommissie de organisatiedoelstellingen en formatie van de griffie en de op de griffie aanwezige functies vast.
Artikel 2.2 AANSTURING GRIFFIE(R)
De griffier legt verantwoording af aan de raad over het functioneren van de griffie in het jaarplan en jaarverslag.
De raad stelt jaarlijks de begroting van de griffie vast op basis van het jaarplan van de griffie.
De griffier kan voor het uitoefenen van zijn taken gebruik maken van de binnen de collegeorganisatie bestaande ondersteunende faciliteiten op het terrein van Personeel, Informatie, Juridische Zaken, Organisatie, Financiën, Automatisering en Huisvesting, zulks in overleg met de gemeentesecretaris.
De griffier regelt als bestuurder in de zin van de Wet op de ondernemingsraden in overleg met de werkgeverscommissie en de medewerkers van de griffie de medezeggenschap voor de griffie.
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet, pleegt de griffier voor zover nodig overleg met de voorzitter van de werkgeverscommissie.
Deze verordening kan worden aangehaald als 'Organisatieverordening van de griffie van de gemeente Stede Broec'.
Dit besluit treedt in werking op de dag volgende op die van zijn bekendmaking.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad
van de gemeente Stede Broec, gehouden op 6 september 2012.