Organisatie | Hulst |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Instructie raadsgriffier gemeente Hulst |
Citeertitel | Instructie voor de griffier van de Gemeente Hulst |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Algemeen / Bestuur |
Deze regeling vervangt de Instructie voor de raadsgriffier van de gemeente Hulst van 2 januari 2003
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-05-2008 | Nieuwe regeling | 29-05-2008 Intern aan de raadsleden | Rb2008/31 |
In deze instructie wordt verstaan onder:
Griffier: Raadsfunctionaris ex artikel 107 Gemeentewet.
Griffie: Het gedeelte van de gemeentelijke organisatie dat valt onder de verantwoordelijkheid van de gemeenteraad, bestaande uit de griffier en onder zijn verantwoordelijkheid functionerende medewerkers.
Raadscommissie: Een door de gemeenteraad ingestelde commissie ex artikel 82 Gemeentewet
Commissie: Een door de gemeenteraad ingestelde commissie ex artikel 82, 83 of 84 Gemeentewet.
Presidium: Een door de gemeenteraad ingesteld overleg van de raadsvoorzitter en fractievoorzitter waarin de agenda van de gemeenteraad voorlopig wordt vastgesteld, waarin de zaken worden afgestemd die de huishouding van de gemeenteraad betreffen en waar werkgeversfunctie van de griffie(r) wordt geregeld.
Hoofdstuk 2 Instructie voor de griffier van de gemeente Hulst.
Artikel 7. Interne afstemming /Ambtelijke bijstand
De griffier en de secretaris hebben wekelijks overleg over de planning van de raadsagenda, de kwaliteit van het bestuurlijk besluitvormingsproces, de uitvoering van raadsbesluiten, de afdoening van moties, amendementen, initiatiefvoorstellen, de informatieverstrekking door het college en het nakomen van toezeggingen en afspraken tussen gemeenteraad en college.