Organisatie | Reusel-De Mierden |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Organisatiebesluit Reusel-De Mierden 2012, tweede wijziging |
Citeertitel | Organisatiebesluit Reusel-De Mierden 2012, tweede wijziging |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | personeel en organisatie |
OR-advies 02-10-2012. Het Organisatiebesluit Reusel-De Mierden 2012, eerste wijziging wordt hierbij ingetrokken.
Gemeentewet, art. 160
1.Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
20-10-2012 | 19-09-2012 | 01-04-2013 | nieuwe regeling | 09-10-2012 D'n Uitkijk, 19-10-2012 | B&W 12-456 |
Hoofdstuk 1 Uitgangspunten en structuur ambtelijke organisatie
Uitgangspunt voor het organisatiebesluit 2012 zijn de missie en de visie.
Ter uitvoering van het bestuurlijke beleid zal de ambtelijke organisatie op een professionele wijze, transparant, klantgericht en slagvaardig zijn.
Artikel 3 Algemene bepalingen voor een afdeling
Onder de eindverantwoordelijkheid van de gemeentesecretaris is het hoofd van een afdeling integraal verantwoordelijk voor de voortbrenging van de producten en diensten van zijn afdeling en voor de realisatie van de managementdoelstellingen. Tot zijn integrale verantwoordelijkheid behoort mede de inzet van de mensen en middelen (informatie, organisatie, financiën en automatisering). Tot de managementdoelstellingen behoort in ieder geval het (effectief en) efficiënt voortbrengen van de producten en diensten, zodanig dat de klantgerichtheid is gewaarborgd. De afdeling dient zodanig flexibel georganiseerd te zijn dat op veranderende behoeften kan worden ingespeeld.
Elk product of dienst wordt toegewezen aan één afdeling. De afdeling draagt integrale verantwoordelijkheid voor de voortbrenging van de door hem te leveren producten en diensten, ook indien andere dan de eigen afdelingen daaraan bijdragen. De benodigde disciplines dienen hun bijdrage aan het product of dienst toe te voegen.
Verantwoordelijk binnen door het college aangegeven kaders voor:
Trapsgewijze verantwoordelijkheid:
Deelverantwoordelijkheid (coördinator), integrale verantwoordelijkheid (leidinggevende) en eindverantwoordelijkheid (gemeentesecretaris).
Algemeen uitgangspunt is dat afdelingshoofden door hun direct leidinggevende (gemeentesecretaris) kunnen worden vervangen.
Uitgangspunt is dat afdelingshoofden horizontaal worden vervangen. Deze leidinggevenden vervangen elkaar zoals hierna weergegeven. In geval van vervanging van een gemandateerde functionaris wordt ondertekend door middel van de aantekening ‘plv.’.
Uitgangspunt is dat de eerste vervanger van de coördinator de direct leidinggevende is. Vervanging van de coördinatoren vindt plaats zoals hierna weergegeven. In geval van vervanging van een gemandateerde functionaris wordt ondertekend door middel van de aantekening ‘plv.’.
Vervanging voor aftekenen uitgaande post voor zover geen sprake is van uitgaande post als gevolg van uitvoering van formele besluiten van het college van B&W naar aanleiding van B&W-voorstellen. Deze vervanging geldt ook voor de interne afspraak (geen mandaat) het aftekenen van collegevoorstellen.
-Beleidsmedewerker Onderwijs & Educatie | ||
Vorenstaand artikel is volledig gelijkluidend aan artikel 5 (vervangingsregeling gemandateerden) uit het “Mandaat- en bevoegdhedenregister Reusel-De Mierden 2012”.
Aldus besloten in de vergadering van 9 oktober 2012.
Burgemeester en wethouders van Reusel–De Mierden,
de secretaris, de burgemeester,
M.J. Doeven H.A.J. Tuerlings
Bijlage A Structuur ambtelijke organisatie
Indeling structuur van het ambtelijke apparaat
De ambtelijke organisatie wordt ingedeeld in de volgende afdelingen:
B. afdeling Bedrijfsvoering (BV)
C. afdeling Inwoners en bedrijven
D.afdeling Bestuursondersteuning (BO)
De afdeling Ruimte is ingedeeld in de volgende clusters:
1.cluster Ruimtelijke Ontwikkeling en Volkshuisvesting (RO)
2.cluster Bouwen en Milieu (BenM)
3.cluster Ruimtelijk Beheer (RB)
De afdeling Bedrijfsvoering (BV) bestaat uit Planning & Control, Financiële Administratie & Invordering, Belastingen & Verzekeringen, Informatievoorziening & Gegevensbeheer en een cluster Facilitaire Zaken (onderdelen Documentaire Informatievoorziening, Bodes, Receptie & Telefooncentrale, Inkoop & Huisvesting)
De afdeling Inwoners en Bedrijven bestaat uit Welzijn, WMO, Onderwijs en leerplicht, Cultuur en Accommodaties, Sport, Burgerzaken, Recreatie, Toerisme en Economische Zaken (oa bedrijfscontactfunctionaris) en het cluster loket van A tot Z.
De afdeling Bestuursondersteuning (BO) bestaat uit Integrale Veiligheid en Bestuurszaken, Juridische zaken en Secretariaat bezwaarschriftencommissies, Rampenbestrijding, Brandweer, (digitale) Communicatie, Bestuurssecretariaat.
Het resultaat van samenhangend handelen, meetbaar gemaakt in de tijd, geld en kwaliteit. Er kunnen taakstellende afspraken aan verbonden worden.