Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Groningen

ARBEIDSVOORWAARDENREGELING GRIFFIE GEMEENTE GRONINGEN

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieGroningen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingARBEIDSVOORWAARDENREGELING GRIFFIE GEMEENTE GRONINGEN
CiteertitelArbeidsvoorwaarden griffie gemeente Groningen
Vastgesteld doorgeattribueerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet, art. 107e;
  2. Ambtenarenwet, titel III;
  3. Verordening werkgeverscommissie, art. 1, tweede lid
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

26-04-201801-01-2020Wijziging artt. 1, 2

21-03-2018

gmb-2018-87118

6832227
16-02-201726-04-2018artt. 1 en 2

08-02-2017

gmb-2017-24368

Onbekend.
11-11-201616-02-2017artt. 1 en 2

26-10-2016

gmb-2016-156823

Onbekend.
09-03-201211-11-2016nieuwe regeling

22-02-2012

Gemeenteblad, 2012, 26

GR 12.2956325

Tekst van de regeling

Intitulé

ARBEIDSVOORWAARDENREGELING GRIFFIE GEMEENTE GRONINGEN

DE RAAD VAN DE GEMEENTE GRONINGEN,

(Gr 12.2956325);

 

gelezen het voorstel van het presidium van de raad, d.d. 8 februari 2012;

 

gelet op de artikelen 107e, eerste lid, van de Gemeentewet en Titel III van de Ambtenarenwet;

 

gelet op de raadsbesluiten d.d. 22 februari 2012 tot het instellen van een werkgeverscommissie en d.d. 22 februari 2012 tot het delegeren van bevoegdheden van de gemeenteraad aan de werkgeverscommissie;

 

overwegende dat de raad tot de eerste vaststelling van de arbeidsvoorwaarden besluit en het wijzigen van de regelingen en beleidsregels respectievelijk het vaststellen van nieuwe regelingen en beleidsregels aan de werkgeverscommissie griffie delegeert;

 

BESLUIT:

 

onder voorbehoud van instemming van de commissie voor Georganiseerd Overleg, tot vaststelling van de: Arbeidsvoorwaarden griffie gemeente Groningen.

Artikel 1
  • 1.

    De Arbeidsvoorwaardenregeling van de gemeente Groningen, d.d. 19 januari 2016, nr. 3j laatstelijk gewijzigd bij collegebesluit d.d. 6 februari 2018, nr. 3b wordt, inclusief bijlagen en toelichting, integraal overgenomen en vastgesteld ten behoeve van de griffier en de medewerkers van de griffie;

  • 2.

    Deze regeling wordt aangehaald als ‘Arbeidsvoorwaardenregeling griffie gemeente Groningen’ of ‘ARGG’.

Artikel 2
  • 1.

    De hierna genoemde regelingen en beleidsregels:

    • Aansprakelijkheid bij diefstal van privé-eigendommen van medewerkers (Circulaire)

    • Afscheid en jubilea (Regeling)

    • Alcohol-, Drugs en Medicijnbeleid

    • Arbeidstijdverkorting oudere werknemers (60+) (Nadere regeling)

    • Behandeling bezwaarschriften ARA (Verordening)

    • Besluitvormingsproces reorganisaties 2017

    • Buitengewoon verlof met behoud van bezoldiging t.b.v. vrijwilligerswerk (Reglement)

    • Commissie Van werk naar werk (Reglement)

    • Concern verzuimprotocol 2011

    • Feitelijke arbeidsduur en arbeidsverkorting; de bijlage 1 Werktijdenregeling (Reglement)

    • Fiscale aspecten personele vergoedingen en verstrekkingen 2016 (Beleidsregel)

    • Flankerend beleid gemeente Groningen 2014-2018

    • Flexibele werktijden; is bijlage 2 Werktijdenregeling (Reglement)

    • Functioneringsgesprekken en personeelsbeoordeling (Reglement)

    • Gedragscode gemeente Groningen

    • Gemeentelijke feestdagen (Aanwijzingsbesluit)

    • Generatiepact Gemeente Groningen 2017

    • Handelswijze bij klachten van derden over ambtenaren (Beleidsregels)

    • Het nieuwe werken; de bijlagen 3 t/m 7 Werktijdenregeling

    • HR21/ Aanpak invoering van HR21 Griffie gemeente Groningen

    • HR21 / Conversietabel gemeente Groningen

    • HR21/ Beloning coördinatiemodule

    • HR21/ Functieboek gemeente Groningen

    • HR21/ Procedureregeling functiebeschrijving en functiewaardering gemeente Groningen

    • HR21 / Reglement commissie HR21

    • Klachtenregeling ongewenst gedrag 2015

    • Lokaal beloningsbeleid

    • Lokale IKB-regeling 2017

    • Melden vermoeden misstand (Regeling)

    • Nevenwerkzaamheden (Nadere regels)

    • Plaatsingsprocedure 2016 gemeente Groningen

    • Privacyreglement e-mail- en internetgebruik

    • Reisregeling 1996

    • Vergoeding ziektekosten bij arbeidsongeschiktheid in en door de dienst

    • Verlofreglement

    • Werktijdenregeling gemeente Groningen

    laatstelijk gewijzigd bij collegebesluit d.d. 16 januari 2018, nr. 3d. worden integraal overgenomen en vastgesteld ten behoeve van de griffier en de medewerkers van de griffie;

  • 2.

    De in het eerste lid genoemde regelingen en beleidsregels worden aangehaald onder de in het eerste lid gehanteerde benamingen met als toevoeging: ‘Griffie’.

Artikel 3

Dit besluit treedt in werking daags na zijn bekendmaking.

Artikel 4

Dit besluit wordt aangehaald als ‘Arbeidsvoorwaarden griffie gemeente Groningen’.

Aldus besloten in de openbare raadsvergadering van 22 februari 2012.

 

 

De griffier,                                                         De voorzitter,

 

 

 

 

 

drs. A.G.M. (Toon) Dashorst.                               dr. J.P. (Peter) Rehwinkel.