Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Utrecht (Utr)

Reglement voor de adviescommissies vernieuwend welzijn en onderwijs 2012

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieUtrecht (Utr)
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingReglement voor de adviescommissies vernieuwend welzijn en onderwijs 2012
CiteertitelReglement voor de adviescommissies vernieuwend welzijn en onderwijs 2012
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpmaatschappelijke zorg en welzijn
Eigen onderwerpwelzijn en onderwijs

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

-

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

04-10-201226-08-2016nieuwe regeling

25-09-2012

Gemeenteblad van Utrecht 2012, nr. 57

Besluit college van B&W van 25 september 2012

Tekst van de regeling

Intitulé

Reglement voor de adviescommissies vernieuwend welzijn en onderwijs 2012

 

 

 

Reglement voor de adviescommissies vernieuwend welzijn en onderwijs 2012

(collegebesluit van d.d. 25 september 2012)

Het college van burgemeester en wethouders van Utrecht;

BESLUIT

vast te stellen het navolgende

REGLEMENT voor adviescommissies vernieuwend welzijn en onderwijs 2012

Waar in dit reglement de mannelijke persoonsvorm gebruikt wordt, dient ook de vrouwelijke persoonsvorm te worden gelezen.

Artikel 1
  • 1.

    Voor de beoordeling van aanvragen in het kader van vernieuwend welzijn stelt burgemeester en wethouders drie adviescommissies van deskundigen in. Dit zijn adviescommissie Sociaal Makelaarschap, Adviescommissie Informatievoorziening & Cliëntondersteuning en Adviescommissie Peuterspeelzaalwerk en Voorschoolse Educatie

  • 2.

    Iedere adviescommissie bestaat uit tenminste één onafhankelijke deskundige lid met stemrecht, tenminste één ambtenaar met stemrecht en een ambtelijke voorzitter met stemrecht.

  • 3.

    Aan iedere adviescommissie wordt door Burgemeester en Wethouders een ambtelijk secretariaat toegevoegd. De gemeente Utrecht is verantwoordelijk voor het secretariaat.

Artikel 2
  • 1.

    Burgemeester en wethouders benoemen de externe leden van iedere adviescommissie.

  • 2.

    Het lidmaatschap van iedere adviescommissie eindigt door het verstrijken van de zittingstermijn, opzegging, overlijden of ontslag door burgemeester en wethouders.

  • 3.

    Burgemeester en wethouders kunnen slechts tot ontslag van een lid van een adviescommissie overgaan, indien alle overige leden samen met de voorzitter hiertoe een schriftelijk en gemotiveerd verzoek hebben gedaan.

  • 4.

    Iedere adviescommissie wijst uit haar midden een plaatsvervangend voorzitter aan.

  • 5.

    De leden hebben in een adviescommissie zitting op persoonlijke titel, zonder last of ruggespraak.

  • 6.

    In voorkomende gevallen kan iedere adviescommissie tijdelijk worden uitgebreid met een of meer externe deskundigen.

Artikel 3

De stemgerechtigde leden in iedere adviescommissie hebben zitting voor het duur van de behandeling van de aanvragen.

Artikel 4

Een adviescommissielid dat op enigerlei wijze persoonlijk, functioneel dan wel bestuurlijk betrokken is bij een voor subsidie ingediende aanvraag neemt geen deel aan de beraadslaging en besluitvorming over deze aanvraag.

Artikel 5
  • 1.

    Externe leden van iedere adviescommissie ontvangen een vergoeding voor hun werkzaamheden.

  • 2.

    Passend binnen het financiële kader van de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling stelt het hoofd van die afdeling de hoogte van de vergoeding vast.

Artikel 6

Iedere adviescommissie maakt haar oordeel kenbaar, hetzij door overlegging van de notulen van haar vergaderingen, hetzij door indiening van afzonderlijke door de voorzitter ondertekende adviezen of voorstellen aan burgemeester en wethouders.

Artikel 7
  • 1.

    Iedere adviescommissie vergadert telkens als zij door de voorzitter daartoe bijeen geroepen wordt, of als een meerderheid van de stemhebbende leden dit verzoekt.

  • 2.

    De voorzitter bepaalt dag, uur en plaats van de vergadering.

Artikel 8
  • 1.

    De Commissie beraadslaagt noch besluit, als niet tenminste de meerderheid van het aantal leden aanwezig is.

  • 2.

    Beoordeling vindt plaats conform de in de uitvraag beschreven procedure en criteria.

Artikel 9
  • 1.

    Indien het college van burgemeester en wethouders afwijkt van het advies, motiveert het deze afwijking.

  • 2.

    Het advies is openbaar, zodra door of namens het College een besluit is genomen op basis van het advies.

Artikel 10

Dit reglement treedt in werking met ingang van de dag, die volgt op de dag van publicatie van dit reglement.

Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders van de gemeente Utrecht op 25 september 2012.

De secretaris, De burgemeester.

Drs. M.R. Schurink Mr. A. Wolfsen

Bekendmaking is geschied op 3 oktober 2012.

Deze beleidsregel treedt in werking op 4 oktober 2012.