Organisatie | Stichtse Vecht |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling POP-gesprek gemeente Stichtse Vecht |
Citeertitel | Regeling POP-gesprek gemeente Stichtse Vecht |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
14-01-2011 | 01-01-2011 | 01-01-2017 | Nieuwe regeling | 04-01-2011 Nieuwsblad voor Vecht-, Amstel- en Rijnstreek, 13-01-2011 | Onbekend |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Stichtse Vecht;
Gelet op artikel 17:1:1 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling/Uitwerkingsovereenkomst (CAR/UWO);
Gelet op het gestelde in artikel 160 van de Gemeentewet waarbij de bevoegdheid tot het vaststellen, wijzigen en intrekken van rechtspositieregelingen voor het gemeentelijk personeel en gewezen personeel is opgedragen aan het college van Stichtse Vecht;
Na overeenstemming met de medezeggenschapsorga(a)n(en);
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
Medewerker De ambtenaar in de zin van artikel 1:1 lid 1 sub a van de CAR/UWO.
Direct leidinggevende De teamleider die is belast met de directe, dagelijkse aansturing van de medewerkers in een team, of de afdelingsmanager van de afdeling waartoe de functie van de teamleider behoort, of het directielid dat is belast met de aansturing van de afdelingsmanager.
Beleidsadviseur De beleidsadviseur van het team P&O.
POP-formulier Bij deze regeling hoort een POP-formulier voor de vastlegging van de afspraken.
Individuele werkplan Het individuele werkplan bestaat uit de reguliere taken die behoren bij de functie. Daarnaast bevat het een vertaling van het afdelingswerkplan naar individueel niveau. In dit plan staan de concrete werkzaamheden, taken, verantwoordelijkheden en te behalen resultaten voor het komende jaar beschreven, waaronder ook projecten.
Persoonlijk Een door de direct leidinggevende en de medewerker vastgelegd
ontwikkelingsplan (POP) en ondertekend geheel aan afspraken over de te ondernemen
activiteiten van beide partijen in het kader van de ontwikkeling van de medewerker.
Opleidingsnoodzaak Opleidingen die nodig zijn om medewerkers aan de (veranderende) eisen vanuit de omgeving en daarmee aan de veranderde behoeften van de organisatie te laten voldoen.
Opleidingsbehoefte De behoeften, die medewerkers hebben om hun kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen, dan wel een nieuw loopbaanpad in te slaan.
Functioneren Het geheel aan prestaties, houding en gedrag van de medewerker tijdens de uitoefening van zijn functie. Hierbij kan een onderscheid gemaakt worden in:
Functie-inhoud: het geheel aan werkzaamheden, waarmee de medewerker tijdens een functioneringstijdvak feitelijk is belast. Dit is een afgeleide van de functiebeschrijving en het individuele werkplan van de medewerker.
Houding en gedrag: aspecten van de arbeidshouding en -gedrag die van belang zijn voor het oordeel over het functioneren van de medewerker. Dit is een afgeleide van de van toepassing zijnde competenties.
1.Het POP-gesprek heeft betrekking op het vertalen van de organisatiedoelstellingen naar de persoonlijke ontwikkeling van de betreffende medewerker. Het doel van het POP-gesprek is het maken van gerichte afspraken over de ontwikkeling van de medewerker. Hierbij wordt geprobeerd afstemming te bereiken tussen de opleidingsbehoefte van de medewerker en de opleidingsnoodzaak van de organisatie. De functiebeschrijving, het competentieprofiel en het individueel werkplan dienen als uitgangspunt. Naar aanleiding van dit gesprek wordt een Persoonlijk Ontwikkelingsplan opgesteld. De afspraken uit de Persoonlijke Ontwikkelingsplannen worden betrokken bij het opstellen van het organisatiebrede opleidingsplan.
Minimaal één keer per twee jaar wordt naar aanleiding van dit gesprek het Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP) voor de komende twee jaar opgesteld. De POP-afspraken worden in het jaarlijkse voortgangsgesprek tussentijds geëvalueerd aan de hand van het Persoonlijk Ontwikkelingsplan en het individuele werkplan voor het lopende jaar.
Artikel 5 Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP)
De overeenkomsten en verschillen tussen beide formulieren worden tijdens het POP-gesprek besproken en er worden afspraken gemaakt over de ontwikkeling van de medewerker, gebaseerd op de POP-formulieren, de opleidingsnoodzaak, de opleidingsbehoefte, het individuele werkplan en het functioneren van de medewerker.